زندگینامه و کتابی برای زنان

زندگینامه و کتابی برای زنان

آشوت آقابابیان در کتاب "گرگ تنها" زندگی این شخصیت برجسته ارمنی را به تصویر کشیده و به جای نام اصلی گریگور نام آرنو یارویان را برگزیده است.

کد خبر : ۵۴۲۰۰
بازدید : ۱۷۸۵
فرادید | کتاب‌های جدیدی که فعلاً در بازار موجود است و هنوز جای خود را به آثار تازه‌تر نداده‌اند.

۱. گرگ تنها
سرگذشت گریگور گورزادیان فیزیکدان معروف شوروی است که با اختراعات خود خدمت برجسته‌ای به سطح دانش فضایی جهان کرد. او کسی بود که ایراد اصلی موشک‌های بالستیک را برطرف کرد.
آشوت آقابابیان در کتاب "گرگ تنها" زندگی این شخصیت برجسته ارمنی را به تصویر کشیده و به جای نام اصلی گریگور نام آرنو یارویان را برگزیده است. نکته قابل توجه اثر این است که گورزادیان هرگز مایل نبوده دانش علمی‌اش در خدمت جنگ قرار بگیرد او با شجاعت و شهامت به مقامات بلند بالا اعلام می‌کند که اختراعاتش باید در خدمت بشریت باشد نه در راه نابودی آن و چنین هم می‌کند و از همکاری با سازمان‌های بزرگ نظامی سرباز می‌زند. او هیچ‌گاه عضو حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی نبود، ولی از احترام و اعتبار بسیاری برخوردار بود.
زندگینامه و کتابی برای زنان
در متن کتاب می‌خوانیم: هنگامی که به برژنف اعلام می‌کند به او نشان لنین بدهند، یکی از رهبران حزب مخالفت کرده و می‌گوید، ولی او عضو حزب نیست. اما برژنف به این امر توجه نمی‌کند و گورزادیان را لایق چنین نشانی می‌دادند. گرگ تنها اثر آشوت آقابابیان با ترجمه آندرانیک خچومیان توسط نشر نیماژ منتشر شده است.

۲. تراژدی در هارلم
مجموعه منتخبی است از بهترین داستان‌های ویلیام سیدنی پورتر ملقب به ا. هنری. او نوشتن را از روزنامه‌ها شروع و سپس به نوشتن داستان کوتاه روی آورد. شش‌صد داستان کوتاه از او به جای مانده که مکان وقوع بسیاری از داستان‌ها آمریکای مرکزی و دشت‌های تگزاس است. اما داستان‌های این مجموعه در نیویورک می‌گذرد. در کنار اهمیت مکان و موقعیت داستان‌ها آنچه به اهنری اهمیت می‌دهد اصطلاحات عامیانه‌ای است که شخصیت‌های داستانی به کار می‌برند. کل نوشته‌های ا. هنری با معیار‌های سخت‌گیرانه امروزی ساده‌انگارانه و سطحی محسوب می‌شوند، اما آنچه در این مجموعه گردآوری شده گواه قاطعی است که او را شایسته جایگاه بزرگ‌ترین استادان داستان کوتاه امریکا می‌داند. این مجموعه توسط نشر مرکز و با ترجمه محمدرضا بهاری منتشر شده است.

۳. ژرفای زن بودن
چرا زنان موفق با وجود موفقیت‌های اجتماعی احساس رضایت نمی‌کنند؟ بار‌ها و بار‌ها از زنانی در محدوده سنی سی تا چهل سال شنیده‌ایم که از موفقیت‌هایی که در بازار کار به دست آورده‌اند ناراضی هستند. آن‌ها این نارضایتی را به صورت احساس مفید بودن پوچی عجز و حتی احساس خیانت بیان می‌کنند. این زنان از شیوه معمول زندگی مردان که اصطلاحاً سفر قهرمانی مردان می‌نامیم استقبال کرده و موفقیت‌های تحصیلی هنری یا مالی کسب کرده‌اند، اما برای بسیاری از آن‌ها این پرسش همچنان باقی است که این همه تلاش چه فایده‌ای داشته است؟
زندگینامه و کتابی برای زنان
در واقع انگیزه کسب موفقیت در زندگی این زنان را وادار کرده با فشار کار بیش از حد خستگی و فرسودگی و ابتلا به بیماری‌های ناشی از فشار‌های روحی مواجه شوند و در نتیجه هم‌اکنون نمی‌دانند چگونه باید از این مخمصه خارج شوند و وقتی آن‌ها برای اولین بار به دنبال کسب موفقیت و تائید و تحسین دیگران رفتند انتظار چنین عاقبتی را نداشتند، جالب آنکه وقتی چنین زنانی پس از دوره بازنشستگی به خانه برمی‌گردند کسی خوشحال و منتظر آنان نیست و اگر نیم‌نگاهی هم به زندگی بیرونی‌شان بیندازند دیگر احساسی از تشویق مردان برای انجام کارهایشان به آن‌ها دست نمی‌دهد. در یک کلام احساس می‌کنند زندگی را باخته‌اند.

مورین مورداک نویسنده کتاب "ژرفای زن بودن" خود آسیب خورده سفر مردان است در این کتاب نقشه سفر قهرمانی زن را ترسیم می‌کند و با بهره‌گیری از تئوری روانشناسی تحلیل کارل گوستاویونگ نقشه‌ای که به زن احساس حرکت در مسیر تکامل و در عین حال احساس خرسندی و رضایت از روند مسیر را می‌دهد ارائه می‌کند. ژرفای زن بودن اثر مورین مورداک با ترجمه سیمین موحد توسط نشر بنیاد فرهنگ زندگی منتشر شده است.

۴. برآمده از صحرا
جهان عرب در بیشتر مواقع قربانی سوءاستفاده تفاهم شده است، به ویژه اینکه جامعه به دلیل درگیری‌ها و جنگ‌های پایان ناپذیرش بیشتر مواقع از منظر منفی مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. در صورتی که جامعه عرب همانند دیگر جوامع جامعه‌ای پویا است.

علی النعیمی در کتاب "برآمده از صحرا" علاوه بر معرفی فراز و فرود زندگی خود مخاطب را در جریان روند روابط خانوادگی و روش زندگی در جامعه عرب قرار می‌دهد. این کتاب روایتی دست اول و مروری بر سیر تاریخ تحول و تطور عربستان سعودی در بیش از ۷۰ سال گذشته است، همچنین مناسبات قدرت در عربستان و تأثیر نفت در پیشرفت این کشور و از طرفی رویکرد اصولی و بلندمدت این کشور در بهره‌برداری از ذخایر نفت و گاز خود و همچنین نقش آفرینی نفت در سیاست خارجی و اثرگذاری آن بر جهت گیری‌های کلان جهانی مورد توجه قرار گرفته است.
زندگینامه و کتابی برای زنان
این کتاب علاوه بر نگاه مدیریتی و روش صحیح استفاده از منابع و تلاش فردی نگاه بدون سانسوری بر زندگی شخصی علی النعیمی از دوران کودکی اش که با زندگی در بیابان شروع شده و بعد از طی مدارج علمی و تلاش مستمر به جایگاه ویژه‌ای در حوزه مدیریتی رسیده است.
برآمده از صحرا اثر علی النعیمی با ترجمه یحیی احمدی توسط نشر رود منتشر شده است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید