تصویر/ بهترین بازیگر برای بازی در نقش کوروش کبیر

پری صابری، نمایشنامه‌نویس و کارگردان نمایش «کوروش» که این روز‌ها در تالار وحدت روی صحنه رفته است، درباره اجرای این اثر گفت: متن نمایشنامه دو سال پیش منتشر شد و اجرا کاملا براساس همان متن است.

کد خبر : ۵۴۲۰۲
بازدید : ۱۳۹۶
پری صابری به حساسیت‌های انتخاب بازیگر نقش کوروش که باید ویژگی‌های خاصی می‌داشت، چون در ذهن مردم یک شخصیت اسطوره‌ای است، اشاره کرد و گفت: طول می‌کشد تا بازیگری که واقعا مدنظرتان است انتخاب کنید تا وقتی روی صحنه می‌آید واقعا قبول کنید که او کوروش است، اما آرش آصفی بهترین گزینه برای ایفای این نقش بود.

پری صابری، نمایشنامه‌نویس و کارگردان نمایش «کوروش» که این روز‌ها در تالار وحدت روی صحنه رفته است، درباره اجرای این اثر گفت: متن نمایشنامه دو سال پیش منتشر شد و اجرا کاملا براساس همان متن است. ممکن است کمی کوتاه‌تر شده باشد، اما در مجموع ساختارش عوض نشده و همان متنی است که چاپ شده.

صابری به حساسیت‌های انتخاب بازیگر نقش کوروش که باید ویژگی‌های خاصی می‌داشت، چون در ذهن مردم یک شخصیت اسطوره‌ای است اشاره کرد و گفت: طول می‌کشد تا بازیگری که واقعا مدنظرتان است را انتخاب کنید تا وقتی روی صحنه می‌آید واقعا قبول کنید که او کوروش است. این انتخاب کار آسانی نیست. اما معتقدم کسانی که برای این نمایش انتخاب شده‌اند، مناسب هستند که آرش آصفی بازیگر نقش کوروش یکی از آنهاست.

او ادامه داد: من ایشان را از پیش می‌شناختم و چندبار هم باهم کار‌هایی را شروع کردیم که به سرانجام نرسید، اما درنهایت بازیگر موردپسندم برای ایفای نقش کوروش، آرش آصفی بود که الان این نقش را ایفا می‌کند.
کوروش

کارگردان نمایش «شمس پرنده» با بیان اینکه «از انتخاب بازیگران نقش‌ها راضی‌ام» گفت: سعی کردم بازیگرانی را انتخاب کنم که وقتی وارد کار شده و روی صحنه می‌آیند قبول کنند این شخصیت کوروش است.

صابری با اشاره به اینکه شخصیتی مانند کوروش کبیر با غرور ملی مردم پیوند خورده، تصریح کرد: همیشه وقتی سراغ موضوعاتی می‌روید که مورد پسند مردم است و مدعی‌اش هستند نگرانی‌های وجود دارد، چون این‌ها اسطوره‌اند.
۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید