رازهای ثروتمند شدن از زبان يک ميليونر

هارو اِکر که ميليونري خود- ساخته است، در کتاب پرفروش اش به نام "اسرار ذهن ميليونر، " به شناسايي کنش هاي ويژه اي از ذهن شخص ميليونر مي پردازد، که مي توانند به افزايش مهارت شما و همچنين افزايش پولتان بينجامد.

کد خبر : ۵۴۳۶
بازدید : ۶۲۱۱
هارو اِکر که ميليونري خود- ساخته است، در کتاب پرفروش اش به نام "اسرار ذهن ميليونر، " به شناسايي کنش هاي ويژه اي از ذهن شخص ميليونر مي پردازد، که مي توانند به افزايش مهارت شما و همچنين افزايش پولتان بينجامد.

به گزارش تسنیم، هارواکر مي‌نويسد:

1. اهداف ويژه اي را براي پول خود مشخص کنيد.

آنچه مي خواهيد را مشخص سازيد و به سوي آن خيز برداريد.

" همه ي آنچه لازم است انجام دهيد تا به درآمد ساليانه و دارايي خالصي که هدف قرار داده ايد برسيد، بنويسيد " اکِر تاکيد مي کند که " شما بايد به دنبال خلق فراواني باشيد نه حدي ميانه.

وقتي چارچوبي زماني براي دستيابي به اين هدف ها تعريف مي کنيد، واقع گرا باشيد ولي در همان حال، جاه طلب باشيد و از اين که خودتان را به چالش بکشيد، ترسي به خود راه ندهيد.

چرا چنين چيزي جواب مي دهد: افراد ثروتمند، دست يابي به ثروت را هدف خود قرار داده اند. اکِر تاکيد مي کند که اين موضوع، نيازمند تمرکز، جسارت، دانش و کوشش بسيار است، و در صورتي که شما اهدافي دقيق و چشم اندازي شفاف را براي خود ترسيم کرده ايد، اين قضيه امکان پذير خواهد بود.

او مي نويسد "مهم ترين دليلي که افراد به آنچه مي خواهند دست نمي يابند اين است که در واقع آن ها نمي دانند چه مي خواهند". "افراد پولدار بدون هيچ تعارفي به دنبال ثروت هستند ".

2. به يک باشگاه پرتجمل بپيونديد

با افرادي نشست و برخاست کنيد که از شما موفق ترند.

چنين جايي مي تواند يک باشگاه تنيس، گلف، سلامتي يا کسب و کار باشد و ايده اي که پشت سر چنين کاري قرار دارد اين است که با افراد پولدار در محيطي اعياني، نشست و برخاست داشته باشيد.

اکِر توصيه مي کند که "اگر هيچ راهي وجود ندارد که از پس هزينه پيوستن به چنين باشگاهي برآييد، به صرف قهوه يا چاي در شيک ترين هتل شهرتان بپردازيد"."در اين فضا راحت باشيد و توجه داشته باشيد که اين مشتريان هيچ تفاوتي با شما ندارند "

دليل اينکه چنين کاري جواب مي دهد: افراد پولدار وقت شان را با کساني مي گذرانند که به همان اندازه يا بيشتر از آن ها ثروت دارند.

استيو زيبُلد، مؤلف و ميليونر خود-ساخته توضيح مي دهد که "رفت و آمد با افرادي که از شما موفق تر هستند، مي تواند بطور بالقوه فکر شما را باز کند و درآمدتان را با جهشي بزرگ روبه رو سازد، " "در بيشتر موردها، دارايي خالص شما، بيانگر سطح نزديک ترين دوستان شماست "

3. مطاله کنيد، به پادکست ها گوش دهيد، و پول خود را صرف کلاس ها و سمينارها کنيد.

طي رفت و آمد روزانه خود به محل کار و در برگشت از آن، به پادکست ها گوش دهيد.

همواره به خودآموزي و کسب دانش درباره صنعت خود، سرمايه گذاري، کارآفريني و روانشناسي پول بپردازيد.

چرا اين کار جواب مي دهد: افراد ثروتمند مصمم هستند که همواره بياموزند و رشد کنند. ثروتمندترين فرد ياد گرفته است که چگونه با آموختن از کساني که از او موفق تر و ثروتمند تر هستند، به موفقيت دست يابد. آنها حتي پس از اينکه به موفقيتي باورنکردني هم دست يافتند به آموختن ادامه مي دهند.

اکِر تاکيد دارد که "موفقيت، مهارتي آموختني است". اگر شما مي خواهيد گلف باز بزرگي شويد، مي توانيد ياد بگيريد که چطور اين گونه شويد. اگر مي خواهيد يک نوازنده بزرگ پيانو شويد، مي توانيد ياد بگيريد، اگر مي خواهيد که ثروتمند باشيد، مي توانيد ياد بگيريد".

4. يک مشکل در زندگي تان را روي کاغذ بنويسيد و فهرستي از کارهاي ويژه اي که درجهت حل آن مشکل هستند را در پي آن بياوريد.

روي راه حل ها تمرکز کن، نه مشکلات.

اِکِر توضيح مي دهد"اين کار، شما را از مشکلات-انديشي به سوي راه حل-انديشي سوق مي دهد." "در وهله نخست، شما شانس خوبي براي حل مشکل داريد، و در وهله ي دوم، شما احساس به مراتب بهتري خواهيد داشت".

دليل جواب دادن اين کار: افراد پولدار مصمم هستند که با مشکلات، از مسير اصلي خارج نشوند- اِکِر مي گويد آنها خود را به گونه اي بار آورده اند که از مشکلاتشان بزرگ تر باشند.

او مي نويسد"راه ثروت، لبريز از دام ها و دشواري هاست، و درست به همين دليل است که بيشتر مردم از پس آن برنمي آيند". "آن ها نمي خواهند به خود زحمت بدهند، سردرد بگيرند و مسئوليتي بپذيرند." در يک کلام، آن ها در پي مشکلات نيستند".

راهي براي رويارويي با مشکلات تان بيابيد، در اين مسير پيش رويد و روي هدف هاي خود تمرکز کنيد.

5. زندگي نامه شخصي را بخوانيد که به طرزي باورنکردني ثروتمند و موفق است.

نگاهي به کتاب ريچارد برانسون به نام "درنگ نکن، انجامش بده" بيندازيد.

اين کتاب ها را امتحان کنيد: "تيتان: زندگي جان دي راکفلر، " "اندرو کارنگي، " "استيو جابز" "گلوله برفي: وارن بافت و کسب و کار زندگي، " يا "اُپن، " خودزندگي نامه بازيکن حرفه اي تنيس، آندره آغاسي.

دليل جواب دادن آن: اِکِر مي نويسد، "افراد موفق به ديگر افراد موفق نگاه مي کنند تا بدينوسيله از آنها انگيزه بگيرند." "آن ها افراد موفق ديگر را به عنوان مدل هايي براي يادگيري در نظر مي گيرند. آنها به خودشان مي گويند، 'اگر آنها مي توانند اين کار را انجام دهند، من هم مي توانم انجام دهم' ".

6. چرايي اهميت ثروت اندوزي براي خودتان را يادداشت کنيد

پس از اينکه آن را يادداشت کرديد، پيوسته به اين نوشته خود نگاه بيندازيد.

اِکِر مي نويسد، اين نوشته مي تواند يک بند ساده و کوتاه باشد ولي هر چه خاص تر، بهتر!

چرا اين کار جواب مي دهد: افراد پولدار نسبت به موفقيت وسواس به خرج مي دهند. زيبُلد مي نويسد "واقعيت اين است که افراد ثروتمند، وسواسي سالم را نسبت به آنچه به دست مي آورند به خرج مي دهند، از جمله نسبت به پول". شخص پولدار کسب و کار و زندگي اش را همچون يک بازي مي بيند، و اين بازي اي است که آنها عاشق برنده شدن در آن هستند.

زيبلد توصيه مي کند که درباره آنچه مي خواهيد و اينکه چگونه مي خواهيد به آن دست يابيد، فکر کنيد. پيروزي در اين بازي، سطح خاصي از نظم را مي طلبد.

7. به جاي اين که بگوييد 'يا' ديگر بگوييد 'هر دو'.

شما مي توانيد همه آن چه مي خواهيد را داشته باشيد.

اِکِر مي گويد "تمرين کنيد تا به هر دو مورد فکر کنيد و براي داشتن هر دو مورد راهي را بسازيد". فارغ از اينکه چه زماني راه هاي جايگزين، پيش روي شما باشند، از خودتان بپرسيد، 'چگونه مي توانم هر دو مورد را به دست آورم ' "؟

دليل کارايي آن: افراد ثروتمند هرگز نمي گويند "يا" _ آنها مي گويند "هر دو"، چرا که آن ها مي دانند شما مي توانيد به همه آنها دست يابيد.

اِکِر تاکيد مي کند " زماني که صحبت از پول باشد، اهميت فکر کردن به هر دو مورد، دوچندان مي شود، " "افراد طبقه ي فقير و متوسط جامعه بر اين باور هستند که بايد ميان پول و ديگر جنبه هاي زندگي، يکي را انتخاب کنند. و در نتيجه براي اين موضع گيري خود که پول، به اندازه چيزهاي ديگر مهم نيست، يک استدلال منطقي مي يابند"

8. براي آنچه که برايش تلاش مي کنيد و افرادي که آنها را دارا هستند، ارزش قائل باشيد.

"آنچه مي خواهي را گرامي بدار" اين ميليونر خود ساخته مي گويد "به فلسفه ي هونا بپرداز که مي گويد 'آنچه مي خواهي را گرامي بدار '." "در خيابان با خودرو چرخ بزن و به خريد مجله ها بپرداز، به خانه هاي زيبا و خودروهاي باشکوه نگاه کن و درباره ي کسب و کارهاي موفق مطالعه کن. هر آنچه را که مي بينيد و دوستش داريد، و هم چنين صاحبان و افراد مرتبط را گرامي بداريد."

دليل کارايي اين کار: افراد ثروتمند، به ستايش افراد موفق و ثروتمند ديگر مي پردازند. آنها هراسي ندارند که پول را حلاّل بيشتر مشکلات بدانند و با پول ذهن شان را از نگراني ها مي رهانند.

به جاي اينکه به افراد موفق ديگر حسادت ورزند، سپاسگزار آن ها هستند، چرا که آن ها برايشان الگويي در دستيابي به موفقيت مي باشند. اِکِر توضيح مي دهد که "سريع ترين و ساده ترين راه براي ثروت اندوزي اين است که ياد بگيريم که افراد ثروتمند که استادان پول هستند، چگونه به بازي مي پردازند."

9. به جز شغل عادي خود، 3 منبع درآمد ديگر هم داشته باشيد.

فرصت هايي، بيشتر از آنچه فکر مي کنيد در انتظار شماست. اين فرصت ها مي تواند يک سرمايه گذاري باشد يا فرصت هاي کارآفرينانه. با مطالعه درباره راهبردهاي سرمايه گذاري گوناگون شروع کنيد و در کنار آن نگاهي هم به راه هاي خلاقانه براي پولسازي داشته باشيد.

دليل جواب دادن چنين کاري: کانون توجه ثروتمندان بر درآمد است. زيبلد مي گويد "توده مردم به اندازه اي توجه شان را معطوف به کوپن هاي بريده شده از روزنامه ها و... و هم چنين باصرفه زيستن، کرده اند که از فرصت هاي اصلي غافل شده اند." حتي در اوج بحران گردش نقدينگي، افراد ثروتمند تن به تفکر دوزاري گرايي توده هاي مردم ندادند. آنها استاد تمرکز انرژي ذهن خود بر چيزي هستند که شايسته اين تمرکز است: يعني پول فراوان. "

10. کاري انجام دهيد که مايه سلب آسايش تان شود

با سلب آسايش از خودتان، به راحتي و آسايش برسيد. اِکِر تشويق کنان مي گويد "به عمد تصميماتي بگيريد که مايه سلب آسايش شما شود." "تمرين کنيد که از حوزه آسايش خود بيرون بياييد. به صحبت با افرادي بپردازيد که در شرايط عادي با آنها سخن نمي گوييد، درخواست حقوق بيشتر کنيد يا قيمت هاي کسب و کارتان را بالا ببريد، يا هر روز يک ساعت زودتر برخيزيد".

دليل جواب دادن اين کار: افراد ثروتمند، آسايش را در بي قطعيتي مي يابند. زيبلد مي نويسد "انديشمنداني که در سطح جهاني هستند خيلي زود ياد مي گيرند که ميليونر شدن آسان نيست و آسايش طلبي مي تواند بسيار مخرب باشد، " "آن ها مي آموزند که در يک بي قطعيتي مداوم کار کنند و در همين حال از آسايش هم برخوردار باشند."
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید