پیشنهادی برای یک روز بارانی

پیشنهادی برای یک روز بارانی

روز‌های بارانی خبری از آفتاب و نور درخشان روز نیست، محققان علوم سلامت دریافته‌اند که میزان نور طبیعی در روز با میزان بروز افسردگی و غمگینی در فرد ارتباط مستقیمی دارد.

کد خبر : ۵۴۶۳۰
بازدید : ۳۶۰۳
فرادید | شاید برایتان عجیب باشد اما تغذیه شما در روز‌های بارانی هم می‌تواند متفاوت و خاص باشد. به خصوص اگر از آن دست افرادی هستید که در این روز‌ها زیادی سردتان می‌شود یا احساس افسردگی می‌کنید.روز‌های بارانی بیشتر در فصل بهار یا پاییز و گاهی زمستان شهر را با طراوت می‌کند. در این روز‌ها مردم خیلی زود خود را به محیط‌های بسته می‌رسانند تا کمتر در معرض باران و خیس شدن و مریضی‌های احتمالی بعد از آن قرار بگیرند. وقتی خود را به خانه رساندید سعی کنید در کنار نوشیدنی‌هایی که برای گرم شدن می‌خورید خوراکی‌های دیگر را هم امتحان کنید.

یکی از دلایلی که ما این پیشنهاد‌های خوراکی را برایتان داریم جلوگیری از افسردگی در این روزهاست. روز‌های بارانی خبری از آفتاب و نور درخشان روز نیست، محققان علوم سلامت دریافته‌اند که میزان نور طبیعی در روز با میزان بروز افسردگی و غمگینی در فرد ارتباط مستقیمی دارد. به این معنی که در نور کم ترشح هورمون‌ها کمتر است و همین امر باعث بروز حس افسردگی و یا غمگینی می‌شود.

تخم کدو
مطالعات محققان در سال ۲۰۱۲ نشان داده به دلیل این‌که تخم کدو منبع غنی از عنصر روی است می‌تواند باعث بهبود خلق‌وخو و کاهش حس غمگینی در فرد شود. پس سعی کنید در روز‌های بارانی، یک‌مشت کوچک دانه تخم کدو بخورید.
پیشنهادی برای یک روز بارانی
کدوحلوایی
این ماده غذایی غنی از عناصر منیزیم، منگنز و پتاسیم و منبع غنی از ویتامین C. است. کدوحلوایی می‌تواند در کاهش بروز التهابات در بدن مفید باشد. به علاوه این‌که در بهبود خلق‌وخو در افراد نیز بسیار مؤثر است. پیشنهاد ما این است که در روز‌های سرد و بارانی یک کاسه سوپی که حاوی کدو حلوایی است نوش جان کنید تا از منافع آن‌که شامل احساس آرامش و خوب بودن است، سود ببرید.
پیشنهادی برای یک روز بارانی
بادمجان
منبع غنی از فیبر، مس، ویتامین B۱ و منگنز است. به علاوه این‌که حاوی ترکیبات گیاهی حیاتی است که می‌توانند به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی برای بدن عمل کند. یک مطالعه جدید نشان داده که مصرف بادمجان در غذا می‌تواند به‌عنوان یک ماده ضد بروز ناراحتی و نگرانی‌های روزمره عمل کند؛ بنابراین از بادمجان به عنوان یکی از سبزی‌هایی که می‌تواند برای بهبود خلق‌وخو مؤثر باشد در رژیم غذایی روز‌های بارانی و سرد استفاده کنید.
پیشنهادی برای یک روز بارانی
سیب‌زمینی شیرین یا سیب‌زمینی ترشی
از بهترین مواد غذایی که غنی از ویتامین A. و ویتامین C. است. از دلایلی هم که توصیه می‌شود سیب‌زمینی شیرین در روز‌های سرد و بارانی استفاده شود، وجود همین دو ماده مغذی در آن است. این مواد می‌تواند برای بینایی بهتر و کاهش بروز عفونت‌های تنفسی مؤثر باشد. پس در صورتی که برای شما امکان دارد، در روز‌های سرد و بارانی از سیب‌زمینی شیرین ر. رژیم غذایی خود استفاده کنید.
پیشنهادی برای یک روز بارانی
سیب
حاوی بالاترین میزان ترکیبات آنتی‌اکسیدانی است، به همین دلیل همیشه از آن به عنوان یک میوه مؤثر برای شادابی بدن یاد می‌شود. در روز‌های ابری و بارانی نیز مصرف سیب قرمز و آبدار می‌تواند حس خوبی به شما بدهد. پس سعی کنید در این روز‌ها حداقل یک سیب آبدار و با پوست میل کنید.
پیشنهادی برای یک روز بارانی
دارچین و زردچوبه
مطالعات محققان ثابت کرده که این دو ادویه نقش مؤثری در کنترل بروز حالات افسردگی دارند، به خاطر این‌که حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی هستند که این ترکیبات به مقابله با ترکیبات اکسیدان و مضر بدن می‌روند و آن‌ها را نابود می‌کنند.
پیشنهادی برای یک روز بارانی
چون در روز‌های سرد و بارانی، میزان ترکیبات اکسیدان، به دلیل سرما و یا وجود عوامل افسرده کننده در محیط زیاد است، سعی کنید به مواد غذایی خود این دو ادویه را اضافه نمایید و با خوش طعم و رنگ‌تر کردن غذا از منافع این ادویه‌ها بر سلامتی خود سود ببرید.
پیشنهادی برای یک روز بارانی
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید