هفت خودرو تولید داخل با بیشترین حاشیه سود

هفت خودرو تولید داخل با بیشترین حاشیه سود

یک بررسی کوتاه در بازار نشان می‌دهد این قبیل خودروها موفق شده‌اند با پیشی گرفتن میزان تقاضا از عرضه، دارای حاشیه سود مناسبی شده و ضمن خلق فرصت سوداگری و سوددهی، توجه بسیاری از خریداران را که در حالت عادی تمایلی به این قبیل محصولات نداشته به سمت خود جذب کنند.

کد خبر : ۵۴۷۲۰
بازدید : ۱۲۳۵۹

فرادید | خیل عظیمی از خریداران فعلی حاضر در بازار خودرو را طیفی از دلالان تشکیل می‌دهند که تنها از قبل افزایش بها و سوداگری روزگار گذرانده و بدون هیچ منفعتی، تنها موجب گران شدن قیمت محصولات پرفروش می‌شوند. این موضوع تلخی است که در بازار اینروزهای خودرو به یک پدیده عادی بدل شده و همه خریداران واقعی خودرو را با مشکل مواجه کرده است.

هفت خودرو تولید داخل با بیشترین حاشیه سود
به گزارش فرادید ، یکی از بدترین اتفاقاتی که از قبل ورود این افراد به بازار در سال‌های اخیر شکل گرفته بروز حاشیه سود برای خودروهایی است که تیراژی کمتر از میزان تقاضا دارند. با اینکه رکود تنها صدایی است که از بازار اتومبیل در نخستین فصل از سال 97 به گوش می‌رسد ولی هنوز هم محصولاتی وجود دارند که در بین گزینه‌های تولیدی از ارزش خرید بالایی برخوردار بوده و ضمن داشتن کیفیت مناسب، خریداران را به سمت خود جذب می‌کنند.

هفت خودرو تولید داخل با بیشترین حاشیه سود
یک بررسی کوتاه در بازار نشان می‌دهد این قبیل خودروها موفق شده‌اند با پیشی گرفتن میزان تقاضا از عرضه، دارای حاشیه سود مناسبی شده و ضمن خلق فرصت سوداگری و سوددهی، توجه بسیاری از خریداران را که در حالت عادی تمایلی به این قبیل محصولات نداشته به سمت خود جذب کنند. این هفت محصول که معرفی آنها در ادامه می‌آید مهمترین خودروهایی هستند که قادرند به شما علاوه بر سواری و کیفیت خوب، سود بالایی ارائه کنند.

دنا پلاس / دنا پلاس توربو
محصول جدید ایران خودرو با داشتن خطوط زنده بدنه، امکانات خوب و موتور گیبرکس نیرومند و البته هماهنگ، موجبات اقبال بالای مشتریان را به دنا در این کلاس پررقابت به وجود آورده است. با اینکه قیمت نمونه پلاس و توربو پلاس دنا به 48 و 53 میلیون تومان در کارخانه محدود می‌شود ولی بهای بازاری سدان پرچم‌دار ایران خودرو تا 59 و 63 میلیون تومان افزایش پیدا کرده و حاشیه سود بالایی را عاید مالکانش نمود. این خودرو که نسبت به رقبای هم رده قیمت کمتر و امکانات بهتری دارد حتی در روزهای قبل از تعطیلات نوروزی به مرز 60 و 65 میلیون تومان هم رسید و فعلا ترند بازار ایران است. گفته می شود تیراژ 45 هزار دستگاهی دنا در سال 96 امسال رشد چشمگیری خواهد داشت و حتی ممکن است دو برابر شود.

هفت خودرو تولید داخل با بیشترین حاشیه سود

رنو ساندرو استپ‌وی
ممکن است سال آخر حضور خود در ایران را بگذراند ولی این ابدا به معنای کاهش محبوبیت نیست و استپ‌وی همچنان رکوردار حاشیه سود و حباب قیمت در بین محصولات 50 تا 60 میلیون تومانی بازار است. با اینکه بهای نمونه فول اتومات این خودرو در کارخانه 55 میلیون تومان بوده ولی هم‌اینک استپ‌وی را در بازار تا 67 میلیون تومان هم خرید و فروش می‌کنند. عمده این محبوبیت به کیفیت ساخت خوب، طراحی خاص و اعتبار بالای برند رنو در ایران برمی‌گردد.

هفت خودرو تولید داخل با بیشترین حاشیه سود

بسترن بی30
بیک چینی ناشناس و نه چندان مدرن که مشخص نیست چرا تا این اندازه در بازار خودرو حاشیه سود پیدا کرده است. قیمت این محصول در کارخانه حدود 58 میلیون تومان است ولی در بازار این سدان چینی را تا 67 میلیون تومان هم می‌خرند.

هفت خودرو تولید داخل با بیشترین حاشیه سود

پژو 2008
اعجوبه پرفروش پژو در ایران هم وضعیت خوبی داشته و با ثبت 16 هزار سفارش در یک هفته یک رکورد جدید در زمینه حجم فروش را از خود به جای گذاشت. با اینکه هبای فعلی 2008 از سوی ایکاپ حدود 103 میلیون تومان اعلام شده ولی این کراس‌اوور کامپکت موفق توانسته در بازار تا بیش از 130 میلیون تومان هم خرید و فروش شود و سود بالایی را عاید مالکان خوش‌شانس خود کند.

هفت خودرو تولید داخل با بیشترین حاشیه سود

کیا سراتو آپشنال 2000
این سدان کوچک کره‌ای هم به لطف کیفیت ساخت خوب، امکانات مناسب و طراحی زیبا همچنان در ایران طرفدار داشته و در بازار محبوبیت بالایی دارد. با اینکه فعلا بهای سراتو آپشنال 2000 از سوی سایپا 104 میلیون تومان اعلام شده ولی دلالان بهای این کره‌ای محجوب را به بیش از 112 میلیون تومان هم رسانده‌اند.

هفت خودرو تولید داخل با بیشترین حاشیه سود

مزدا 3 تیپ4
پیرمرد خوشتیپ ژاپنی با گذشت 9 سال از نخستین روزهای تولیدش در ایران بازار گرمی داشته و سال 96 را با تولید بیش از 9 هزار دستگاه با موفقیت کامل پشت سر گذاشته است. مزدا 3 که در کارخانه بهایی 132 میلیونی دارد در بازار تا 150 میلیون تومان هم معامله می گردد که فاصله نسبتا زیادی است.

هفت خودرو تولید داخل با بیشترین حاشیه سود

سوزوکی گرند ویتارا کلاس 10
این اس‌یووی کوچک و قلدر ژاپنی با طرح بدنه جعبه‌ای، توان مناسب در آفرود و اتاق جادار یکی از بیشترین حاشیه سودها را در صنعت خودرو ایران داشته و فاصله قیمت بازار و کارخانه این خودرو در مرز 30 میلیون تومان قرار دارد. این یعنی اگر مشتاق داشتن چنین اتومبیلی هستیم باید با یک اضافه پرداخت30میلیونی در مقایسه با نمایندگی، در روزهای ابتدایی سال 97 باید برای خرید ویتارا بهایی 180 میلیون تومانی پرداخت کنیم.

هفت خودرو تولید داخل با بیشترین حاشیه سود

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید