ورود سامانه بارشی جدید به کشور

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی با اشاره به پایان فعالیت سامانه بارشی تا فردا در کشور، از ورود سامانه‌ای جدید از اواخر وقت جمعه (۳۱ فروردین) خبر داد.

کد خبر : ۵۴۸۱۹
بازدید : ۱۳۱۲
مهندس مسعود حقیقت روز چهارشنبه در گفت: وگو با خبرنگار علمی ایرنا با اشاره به فعالیت سامانه بارشی که از اول هفته جاری در سراسر کشور فعال است، گفت: این سامانه طی امروز و فردا در نیمه شرقی و مرکز کشور فعال و در ارتفاعات البرز و دامنه‌های زاگرس با بارش باران، رعد و برق و وزش باد همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: بر اثر فعالیت این سامانه ساکنان استان‌های خراسان شمالی، رضوی، جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و جنوب یزد شاهد بارش باران هستند و بارش‌ها در ارتفاعات و مناطق سردسیر شکلی از برف و باران را خواهد داشت.

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی گفت: این سامانه فردا (پنجشنبه) بیشتر در مناطق شرق و جنوب شرقی کشور فعال است و موجب بارش رگبار‌های پراکنده خواهد شد.

***ورود سامانه بارشی به کشور از روز جمعه
وی با اشاره به خروج این سامانه از اواخر وقت پنجشنبه (۳۰ فروردین) از کشور ادامه داد: مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد از اواخر وقت جمعه سامانه بارشی دیگری از نواحی غرب وارد کشور شده و غرب، شمال غرب، ارتفاعات البرز و زاگرس را در هفته آینده تحت تاثیر قرار خواهد داد و موجب بارش‌های خوبی در این مناطق می‌شود.

حقیقت افزود: این سامانه از اوایل هفته آینده به تدریج به سمت مرکز و شرق کشور حرکت می‌کند و انتظار داریم در همه استان‌های کشور غیر از استان‌های جنوبی موجب بارش‌های خوبی بشود، همچنین شهر تهران نیز دریافت کننده بارش‌های مناسبی بر اثر آن باشد؛ هر چند انتظار کاهش دما مانند هفته جاری را نخواهیم داشت.

وی با اشاره به روند افزایش دما در استان‌های شمالی و سواحل دریای خزر اضافه کرد: دمای هوای این مناطق از امروز به تدریج با افزایش بین ۷ تا ۱۲ درجه‌ای روبروست و دریای خرز آرام خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی همچنین به مواج بودن خلیج فارس و تنگه هرمز اشاره کرده و گفت: ماهیگیران و لنج‌های فعال در سواحل جنوبی کشور باید تمهیدات لازم را به کار بندند.

***وضعیت هوا و دمای پایتخت
حقیقت در مورد وضعیت دما و هوای پایتخت نیز توضیح داد: ساکنان تهران از امروز شاهد روند افزایش دما خواهند بود و پیش بینی می‌کنیم فردا دمای هوای تهران به ۲۲ درجه بالای صفر برسد، هوا کمی ابری و نیمه ابری است و احتمال رگبار‌های پراکنده اواخر وقت در ارتفاعات وجود دارد. همچنین کمینه دمای هوای تهران صبح امروز به ۶ درجه بالای صفر رسید.

**گرم‌ترین و سردترین نقاط کشور
به گفته وی اردبیل با دمای ۸ درجه زیر صفر، شهرستان خلخال در همین استان با ۵ درجه زیر صفر و آبعلی در استان تهران با ۵ درجه زیر صفر و شهر‌های راسک در استان سیستان و بلوچستان و میناب در استان هرمزگان به ترتیب با ۳۸ و ۳۶ درجه بالای صفر سردترین و گرم‌ترین مناطق کشور را به نام خود طی ۲۴ ساعت گذشته ثبت کردند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید