تصاویر دیدنی از زندگی در انتهای جهان

تصاویر دیدنی از زندگی در انتهای جهان

شهر "ورکوتا" از مسکو با قطار چهل ساعت فاصله دارد و در بالای مدار قطب شمال واقع است. این شهر توسط ساکنان گولاگ ساخته شد و صنعت زغال‌سنگ به آن زندگی بخشید. اکنون این صنعت در منطقه ازمیان‌رفته و بسیاری از مراکز و پایگاه‌ها متروک‌شده‌اند. عکاسی به نام "تومئو کول" زندگی حیرت‌انگیز افرادی که هنوز در این شهر حضور دارند را ثبت کرد.

کد خبر : ۵۴۸۷۴
بازدید : ۱۱۹۱۵

آخرین شهر شوروی

فرادید | شهر "ورکوتا" از مسکو با قطار چهل ساعت فاصله دارد و در بالای مدار قطب شمال واقع است. این شهر توسط ساکنان گولاگ ساخته شد و صنعت زغال‌سنگ به آن زندگی بخشید. اکنون این صنعت در منطقه ازمیان‌رفته و بسیاری از مراکز و پایگاه‌ها متروک‌شده‌اند. عکاسی به نام "تومئو کول" زندگی حیرت‌انگیز افرادی که هنوز در این شهر حضور دارند را ثبت کرد.

  1. ورکوتا، روسیه؛ 2009

این شهر که روزی دارای صنعت پررونق معدنکاری بود، پر از خانه‌های متروکی است که دولت بودجه کافی برای تعمیرشان را ندارد. سرمای شدید که در زمستان به منفی 40 درجه می‌رسد، ساختمان‌ها را ناپایدار کرده و هرلحظه ممکن است فروبپاشند.

آخرین شهر شوروی

  1. خط اتوبوس در خیابان لنین

ساکنان شهر ورکوتا جدای از روسیه و در انتهای جهان زندگی می‌کنند.

آخرین شهر شوروی

  1. خیابان لنین

خیابان لنین از مرکز شهر می‌گذرد. اکثر تئاترها، سینماها و دیگر مراکز فرهنگی بسته‌شده‌اند. اما برف سنگین مانع پیاده‌روی ساکنان در این خیابان شش کیلومتری نمی‌شود.

آخرین شهر شوروی

  1. فرهنگ خانه شهر

ساختمان خانه فرهنگ در خیابان لنین

آخرین شهر شوروی

  1. الکساندر اس

الکساندر یک معدنچی بازنشسته و یک مورخ تازه‌کار است. او در ورکوتا متولد شد و عضو انجمن یادبود قربانیان گولاگ است. تحقیقاتش نشان داده برخی از زندانیان که البته تعدادشان بسیار کم است، موفق شدند از اردوگاه فرار کنند. درنتیجه زنده ماندند و می‌توانند حوادثی که برایشان اتفاق افتاده را تعریف کنند.

آخرین شهر شوروی

  1. کمربندی شهر

در دوره شوروی شهر ورکوتا یکی از بزرگ‌ترین و ثروتمندترین شهرها در شمال روسیه بود. به دلیل دور بودن و هوای بسیار سرد شهر، آمار افسردگی میان ساکنان بسیار بالا است. اما مردم ساختمان‌ها را با رنگ‌های روشن رنگ می‌کنند تا در زمستان‌های سرد و طولانی سبب خوشی و دلگرمی شود.

آخرین شهر شوروی

  1. یک ایستگاه مانده به ورکوتا

هر هفته تنها یک پرواز میان ورکوتا و مسکو وجود دارد. بنابراین اکثر افراد برای رفت‌وآمد به شهر از قطار استفاده می‌کنند. از ورکوتا تا مسکو با قطار چهل سال راه است. این تصویر یک ایستگاه قبل از شهر ورکوتا است.

آخرین شهر شوروی

  1. ادامه راه در برف سنگین با ماشین برف‌روب که خود در خانه ساخته‌اند

آخرین شهر شوروی

  1. شهر متروک "هالمر یو"

شهر متروک "هالمر یو" در هفتاد کیلومتری شمال ورکوتا واقع است. در سال 1993 معادن شهر تعطیل شدند و به ساکنان هزینه‌ای به‌عنوان خسارت پرداخت شد تا آنجا را ترک کنند. دو سال بعد، گاز و برق قطع شد و ساکنان باقیمانده وادار به نقل‌مکان شدند. در اینجا صدها ساختمان خالی و در حال تنزل وجود دارد.

آخرین شهر شوروی

  1. آخرین ساختمان دارای سکنه در "یور شور"

کمربندی ورکوتا دارای سیزده شهرک بود که هر کدام برای خود معدن داشتند

آخرین شهر شوروی

  1. "ایرینا" در آخرین ساختمان دارای سکنه در "یور شور"

ایرینا مربی تنیس برای بازی‌های المپیک است که به دیدار دوستانش آمده است. آن‌ها آخرین ساکنان شهر بودند که دولت با قطع برق و گاز آن‌ها را بیرون کرد.

آخرین شهر شوروی

ترجمه: وب‌سایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید