اشک اینیستا؛ نقاش دنیای فوتبال

اشک اینیستا؛ نقاش دنیای فوتبال

بارسلونا در دیداری جذاب و تماشایی موفق شد با نتیجه ۵-۰ سویا را شکست بدهد و اولین جامش در این فصل را بالای سر ببرد.

کد خبر : ۵۵۱۱۶
بازدید : ۱۱۶۱
اشک نقاش دنیای فوتبال
بارسلونا در دیداری جذاب و تماشایی موفق شد با نتیجه ۵-۰ سویا را شکست بدهد و اولین جامش در این فصل را بالای سر ببرد. آن‌ها قهرمان جام حذفی شدند، اما سوژه‌ای که حتی بیش از قهرمانی دراین بازی مورد توجه قرارگرفت اشک‌های آندرس اینیستا ستاره و کاپیتان آبی‌اناری‌ها بعد از تعویض بود. اتفاقی که رسانه‌ها آن را پای جدایی او از این باشگاه گذاشتند و ناگهان تمام خبرگزاری‌های مهم ورزشی دنیا را تحت تاثیرخود قرار داد.
پسر رنگ‌پریده خجالتی در دوازده‌سالگی‌اش برای تیم محلی آلباسته بالومپی در بازی‌های هفت به هفت به میدان رفت و چنان سحرآمیز بازی کرد که بلافاصله سراغش آمدند. پدرش انریکه اوریزائولا، مربی جوانان بارسا را می‌شناخت و پسر روانه لاماسیا شد؛ جایی که او را «آندرهس کوچولو» خواندند. درخشش در تیمی که رونالدینیو، دکو، اتوئو، مسی و ژاوی را داشت، آسان نبود؛ ولی او بالا آمد، آرام آرام، پله پله. زمان پروازش با پوست‌اندازی بارسا فرارسید، با ورود گواردیولا جای ریکارد؛ همان کسی که اعتقاد فراوانی به او داشت.
اینیستا، با رفتن ژاوی، بازمانده مردان میانی عصر طلایی بارسا شد. همه با نگاه کردن به او، تیکی تاکای سال‌های اوج بارسا را دوره کردند. حالا، اما به‌نظر می‌رسد قصه پسر سر به زیردر بارسا به سطر‌های آخرش نزدیک می‌شود. سرمربی تیم البته تعویض او را به پیغامی برای جدایی‌اش مربوط نمی‌داند والورده بعد از بازی گفت: «من می‌خواستم مردم از تماشای بازی او لذت ببرند و همچنین او را اختصاصا تشویق کنند و تعویض من علت دیگری نداشت.

در مورد او باید بگویم که افتخار می‌کنم که برایم بازی می‌کند، اینکه او را هر روز می‌بینم. در مورد مسی هم همین را گفته بودم: او کار را برای تیم خیلی راحت می‌کند. زمانی که فوتبالیست بودم، حاضر بودم هر کاری انجام دهم تا بتوانم مثل اینیستا باشم.
خیلی خوش شانسیم که او را در اختیار داریم و همه خوش شانس هستند که می‌توانند بازی او را تماشا کنند.» همه نگاه‌ها به خود او بود تا درمورد اشک‌هایش توضیح دهد. اینیستا در پایان بازی به خبرنگاران گفت: «این هفته من تصمیم خودم را اعلام می‌کنم. فکر می‌کنم که تصمیمم قطعی است. به‌هرحال من بابت اتفاقاتی که امروز برای ما رخ داد، خوشحالم.
من واقعا دوست داشتم که بازی امروز برایم به‌خوبی سپری شود و از دقیقه اول چنین اتفاقی رخ داد. از هر حیث شب فوق‌العاده‌ای را تجربه کردیم، چه فردی و چه تیمی. برای بردن جام حذفی انگیزه‌های زیادی داشتیم و حالا سعی می‌کنیم که قهرمانی لیگ را هم به آن اضافه کنیم.»

به‌نظر می‌رسد کاپیتان بارسلونا می‌خواهد بعد از بالا بردن جام قهرمانی لیگ حرف آخر را بزند: «تیم و هواداران لایق گرفتن نمره ۱۰ از ۱۰ هستند. بازی امشب پر از شور و احساس بود. بابت نمایشی که ارائه کردیم هم خوشحالم و بیشتر از آن بابت گرفتن عنوان قهرمانی.
همه به باخت‌مان برابر رم فکر می‌کردند؛ اما ما شایسته کسب این جام بودیم.» گمانه‌زنی‌ها درمورد او این است که بعد از جدایی از بارسا با عددی نجومی به چین خواهد رفت تا سال‌های اخر فوتبالش را در آنجا سپری کند. راهی که ژاوی دوست و همبازی قدیمی هم در قطر طی کرد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید