جاده‌های ۱۸ استان بارانی است

پلیس راهنمایی و رانندگی (راهور) اعلام کرد: جاده‌های ۱۸ استان کشور بارانی است.

کد خبر : ۵۵۱۶۶
بازدید : ۱۰۰۲
پلیس راهنمایی و رانندگی کشور روز دوشنبه اعلام کرد: هم اکنون برابر آخرین گزارش‌های دریافتی تا این لحظه در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اصفهان، البرز، بوشهر، فارس، قزوین، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان، مازندران، همدان و شرق استان تهران (اکثر مسیرها) بارش باران گزارش شده است.

هچنین بر اساس این گزارش در استان چهار محال و بختیاری (مسیر‌های بروجن-شهرکرد و بروجن-لردگان)، سمنان (مسیر گرمسار-تهران)، خوزستان (جاده‌های اندیشمک-پل زال و اندیمشک- دزفول) و ارتفاعات استان زنجان نیز بارش باران گزارش شده است.

*گرد و خاک و مه گرفتگی
پلیس راهور همچنین اعلام کرده است که در برخی جاده استان خوزستان (مسیر‌های اهواز-ماهشهر و رامشیر-هندیجان) با گرد و خاک همراه است.

پلیس راهور اضافه کرد: استان‌های همدان (مسیر جوکار-تویسرکان)، اردبیل (مسیر اردبیل-سرچم) و کردستان (مسیر دیواندره - بیجار) نیز دارای مه گرفتگی همراه با کاهش دیداست.

*ترافیک نیمه سنگین:
بر اساس این گزارش، باند جنوبی آزاد راه کرج- قزوین (محدوده پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس)، باند جنوبی آزاد راه تهران-کرج (محدوده پل فردیس تا گرمدره)، باند شمالی آزادراه کرج- قزوین (محدوده پل فردیس تا پایانه شهید کلانتری) نیز هم اکنون دارای ترافیک نیمه سنگین است.

سایر جاده‌های کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردارند.
پلیس راهور اعلام کرد: جاده‌های اولنگ -شاهرود در استان‌های گلستان و سمنان، دیزین- شمشک در استان‌های تهران و البرز و در استان ایلام مسیر دره شهر -پلدختر محدوده واریانات چشمه شیرین) به علت ریزش کوه مسدود شده و مسیر جایگزین جاده قدیم چشمه شیرین است.

همچنین در استان خوزستان جاده شوش -فتح المبین به علت طغیان رودخانه و تخریب پل، در استان آذربایجان شرقی (کمربندی آذرشهر به پل غله زار) به علت سیلابی شدن رودخانه پایه‌های پل شکسته شده و مسیر جایگزین از داخل شهر آذر شهر است.

استان ایلام جاده ایلام- ایوان محدوده تونل پیامبر اعظم به علت ریزش سقف تونل مسدود شده و مسیر جایگزین از جاده قدیم ایلام - ایوان تونل رنو است، مسدود است.

بر اساس گزارش پلیس راهور، در استان گیلان (جاده قدیم-رشت-قزوین)، مسیر جنوب به شمال پل امامزاده هاشم کیلومتر ۳۱۰ تا ۳۹۴ از سوم تا دهم اردیبهشت روز شنبه از ساعت ۱۲ تا ۱۹ روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه از ساعت ۸ تا ۱۹، روز چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۲ هر هفته به غیر از ایام تعطیلات رسمی و همچنین روز‌های قبل و بعد از تعطیلات چند روزه و مسیر جایگزین از میدان امامزاده هاشم به سمت عوارضی آزادراه تا اولین بازشو به سمت رشت انجام می‌شود.

همچنین جاده کرج- چالوس کیلومتر صفر تا ۷۰ از اول اردیبهشت تا ۲۰ شهریور امسال از ساعت ۸ تا ۱۷ روز‌های شنبه، یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه از ساعت ۸ تا ۱۲ روز‌های چهارشنبه هر هفته به جز ایام تعطیلات رسمی و روز قبل و بعد از تعطیلات چند روزه به علت اجرای عملیات روکش آسفالت اجرای عملیات همزمان با عبور ترافیک و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.

بر اساس گزارش پلیس راهور، همچنین در غرب استان تهران، آزاد راه تهران- قم کیلومتر ۳۷ تا ۵۸ از اول اردیبهشت تا ۲۰ شهریور امسال از ساعت ۹ تا ۱۷ روز‌های سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته به جز ایام تعطیلات رسمی و روز قبل و بعد از تعطیلات چند روزه به علت اجرای عملیات نصب حفاظ بتنی مفصلی در رفوژ میانی اجرای عملیات همزمان با عبور ترافیک و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.

در استان البرز، آزاد راه تهران- کرج کیلومتر صفر تا ۱۴ از اول اردیبهشت تا ۲۰ شهریور امسال از ساعت ۸ تا ۱۵ روز‌های شنبه، یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه و از ساعت ۸ تا ۱۳ روز‌های چهارشنبه هر هفته به جز ایام تعطیلات رسمی و روز قبل و بعد از تعطیلات چند روزه اجرا با عبور ترافیک همراه است.

در استان قزوین، آزادراه قزوین- رشت (پل یوز باشیجای-خلخال دشت) کیلومتر ۴۸ از سوم اردیبهشت تا ۲۰ شهریور امسال روز‌های شنبه از ساعت ۱۲ تا ۱۹ روز‌های یکشنبه و دوشنبه و سه شنبه از ساعت ۸ تا ۱۹ روز‌های چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۲ هر هفته به غیر از ایام تعطیلات رسمی و همچنین روز‌های قبل و بعد از تعطیلات چند روزه به علت اجرای عملیات تعمیر و مرمت پل (خلخال دشت) تردد همزمان با اجرای عملیات و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.
همچنین در استان قزوین، آزادراه قزوین- زنجان کیلومتر ۶۰ تا ۷۷ از سوم اردیبهشت تا ۱۵ تیر امسال از ساعت ۸ تا ۱۸ روز‌های شنبه، یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه از ساعت ۸ تا ۱۲ روز‌های چهارشنبه هر هفته به جز ایام تعطیلات رسمی و روز قبل و بعد از تعطیلات چند روزه به علت اجرای عملیات لکه گیری و درزگیری تردد همزمان با اجرای عملیات و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.

مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ (۱۰ خط) و ۱۲۰ به طور شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و امدادرسانی احتمالی به هموطنان است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید