امپراتور کاراته آسیا؟

رئیس فدراسیون کاراته مدعی شده برای این رشته برنامه ۲۰ ساله تدوین کرده و اوضاع در این فدراسیون مساعد است.

کد خبر : ۵۵۲۶۱
بازدید : ۷۸۲
رئیس فدراسیون کاراته مدعی شده برای این رشته برنامه ۲۰ ساله تدوین کرده و اوضاع در این فدراسیون مساعد است. محمدصادق فرجی دیروز در کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت: «سال‌جاری یکی از پرترافیک‌ترین سال‌های کار در تقویم فدراسیون کاراته است و مسابقات زیادی در پیش داریم.
مسابقات قهرمانی آسیا و جهان و بازی‌های آسیایی از جمله مسابقاتی هستند که باید در آن‌ها شرکت کنیم. المپیک رویداد بزرگی است و برای اولین بار به المپیک جوانان هم می‌رویم. مسابقات کسب سهمیه ژاپن، بلغارستان و کرواسی را در پیش داریم تا هر ۶ سهمیه را کسب کنیم. البته ما سعی می‌کنیم در همه عرصه‌ها موفق باشیم و نتایج خوبی کسب کنیم. حوزه قهرمانی ویترین فدراسیون است.
در سال ۹۶ در چهار رده سنی و در جریان مسابقات قزاقستان قهرمان آسیا شدیم تا فدراسیون جهانی کاراته ایران را امپراتور کاراته آسیا بنامند. امیدوارم بتوانیم این عنوان را حفظ کنیم.»

رئیس فدراسیون کاراته در ادامه درخصوص اهداف این فدراسیون سخن گفت. او از یک برنامه بلندمدت برای موفقیت در این رشته ورزشی صحبت و از مدیریت خود دفاع کرد: «من از زمان حضور در فدراسیون، برای کاراته برنامه ۲۰‌ساله را تدوین کرده‌ام و یکی از برنامه‌ها کسب کرسی‌های جهانی است.
برنامه ۵ ساله نیز داریم که برشی از برنامه ۲۰ ساله فدراسیون است. در برنامه یک‌ساله نیز که برنامه عملیاتی ما است باید در سال‌جاری به ۷ مرحله مسابقات کسب سهمیه کاراته وان اعزام شویم. بازی‌های آسیایی را نیز در پیش داریم و امیدواریم در این دوره هم مانند هر سال که کاراته در روز‌های پایانی بازی‌های آسیایی برگزار می‌شود شاهد کسب نتایج درخشان و صعود کاروان کشورمان در رنکینگ باشیم.».

اما درحالی‌که رئیس فدراسیون اوضاع کاراته را خوب و بدون مشکل ترسیم می‌کند مربی پیشین تیم ملی کاراته کشورمان نسبت به موفقیت‌های این رشته ورزشی در مسابقات پیش رو تردید دارد. علیرضا کتیرایی درخصوص عدم اعزام تیم‌های امید کشورمان به مسابقات کاراته قهرمانی آسیا به خبرگزاری تسنیم گفت: «اگر چنین اتفاقی به وقوع بپیوندد نمره منفی بزرگی در کارنامه فرجی رئیس فدراسیون ثبت خواهد شد.
واقعا نمی‌دانم در اتاق فکر فدراسیون کاراته چه کسانی هستند که چنین تصمیماتی را اتخاذ می‌کنند. مگر می‌شود تیم امید را که از اسم آن مشخص است با چه هدفی تشکیل شده و قرار به پشتوانه‌سازی برای تیم بزرگسالان است را به مسابقات رسمی اعزام نکنیم؟»

کتیرایی با انتقاد از تصمیم عدم اعزام تیم کاتا به مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن ازمدیران این فدراسیون انتقاد و دورنمای این فدراسیون را «ابری» توصیف کرد؛ «متاسفانه کاراته ایران به سمتی درحال حرکت است که همه از زیر بار مسوولیت شانه خالی می‌کنند.
در فدراسیون کاراته اتاق فکر تصمیم‌گیری می‌کند، اما یک نفر انتخاب می‌شود تا سیبل و همه چیز به پای او نوشته شود. متاسفانه باید بگویم با کار‌هایی که انجام می‌شود هوای آسمان کاراته ایران آفتابی نیست و در حالت ابری قرار دارد. امیدوارم در این تصمیم تجدیدنظری صورت گیرد.»
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید