استقلال پرافتخارترین تیم جام حذفی باقی می ماند

خونه به خونه بابل که با حذف تیم‌های لیگ برتری به فینال جام حذفی رسیده بود، در آستانه صعود به لیگ برتر در بازی پایانی نتایج به سودش رقم نخورد تا اکنون جنجالی‌ترین تصمیم این فصل فوتبال را به خود اختصاص دهند.

کد خبر : ۵۵۸۵۶
بازدید : ۹۰۳

خونه به خونه بابل که با حذف تیم‌های لیگ برتری به فینال جام حذفی رسیده بود، در آستانه صعود به لیگ برتر در بازی پایانی نتایج به سودش رقم نخورد تا اکنون جنجالی‌ترین تصمیم این فصل فوتبال را به خود اختصاص دهند.

هرچند تصور می‌شد بعد از بازی و با توجه به شرایط احساسی موجود، اعلام انصراف خونه به خونه بابل از حالت رسمیت خارج شود و آنها با توجه به تدارکی که برای این مسابقه دیده‌اند، با حضور در خرمشهر در بزرگترین بازی تاریخ خود حضور یابند، مالک باشگاه این اعلام را رسمی کرد.

اما امروز مالک باشگاه خونه به خونه این تصمیم خود را قطعی کرد و با ارسال نامه‌ای که ریاست سازمان لیگ را مورد خطاب قرار داده بود، به عدم حضورشان در فینال جام حذفی رسمیت بخشید. به این ترتیب تیم استقلال بدون انجام بازی برابر خونه‌به‌خونه قهرمان جام حذفی می‌شود.

جام حذفی ایران برای نخستین بار در سال ۱۳۵۵ آغاز شد و قهرمان آن دوره تیم ملوان بندرانزلی بود که در برابر تراکتورسازی در بازی پایانی به برتری چهار بر یک دست یافت.بنا بر این گزارش، همچنان که می بینیم، جامی با قدمت ۳۷ ساله تا کنون برگزار شده است. سال های بین ۵۶ تا ۵۷ و ۶۸، ۷۱، ۷۶ سال هایی است که شاهد برگزاری این مسابقات به صورت سراسری نبوده ایم و مسابقات به صورت جام حذفی تهران برگزار شد.

تاکنون ۱۲ باشگاه طعم قهرمانی را چشیده اند که در این بین استقلال تهران با ۶ قهرمانی پرافتخارترین تیم محسوب می‌شود و پرسپولیس و سپاهان با ۵ و ۴ قهرمانی در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

ملوان انزلی، ذوب آهن اصفهان، بهمن، فجرسپاسی شیراز، تراکتورسازی تبریز، برق شیراز، صبا، شاهین اهواز و سایپا دیگر تیم‌های هستند که عنوان قهرمانی جام را از آن خود کرده اند.

**قهرمانان ادوار مختلف جام حذفی ایران:
۵۵-۱۳۵۴ ملوان انزلی
۵۷-۱۳۵۶ استقلال تهران
۶۶-۱۳۵۶ ملوان انزلی
۶۷-۱۳۶۶ پرسپولیس تهران
۶۸-۱۳۶۷ شاهین اهواز
۷۰-۱۳۶۹ ملوان انزلی
۷۱-۱۳۷۰ پرسپولیس تهران
۷۳-۱۳۷۲ سایپای تهران
۷۴-۱۳۷۳ بهمن کرج
۷۵-۱۳۷۴ استقلال تهران
۷۶-۱۳۷۵ برق شیراز
۷۸-۱۳۷۷ پرسپولیس تهران
۷۹-۱۳۷۸ استقلال تهران
۸۰-۱۳۷۹ فجر سپاسی شیراز
۸۱-۱۳۸۰ استقلال تهران
۸۲-۱۳۸۱ ذوب آهن اصفهان
۸۳-۱۳۸۲ سپاهان اصفهان
۸۴-۱۳۸۳ صبا
۸۵-۱۳۸۴ سپاهان اصفهان
۸۶-۱۳۸۵ سپاهان اصفهان
۸۷-۱۳۸۶ استقلال تهران
۸۸-۱۳۸۷ ذوب آهن اصفهان
۸۹-۱۳۸۸ پرسپولیس تهران
۹۰-۱۳۸۹ پرسپولیس تهران
۹۱-۱۳۹۰ استقلال تهران
۹۲-۱۳۹۱ سپاهان اصفهان
۹۳-۱۳۹۲ تراکتورسازی تبریز

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید