فینال روی هوا!

مطابق برنامه قبلی، از ساعت ۱۹:۱۵ پنج‌شنبه این هفته قرار است بازی فینال جام حذفی بین استقلال تهران و خونه‌به‌خونه بابل در خرمشهر برگزار شود، اما حالا یک پای این بازی تهدید به انصراف کرده است.

کد خبر : ۵۵۹۰۱
بازدید : ۱۰۵۹

مسابقات لیگ یک بالاخره به پایان رسید و دو تیم نفت مسجدسلیمان و نساجی قائم‌شهر جواز حضور در رقابت‌های فصل آتی لیگ برتر را به دست آوردند. نفتی‌ها مدت‌ها صدرنشین دسته اول بودند و صعود آنها قابل پیش‌بینی بود، اما سهمیه دوم داستان مهیجی داشت.

تا یک هفته به پایان مسابقات خونه‌به‌خونه بابل شانس بسیار زیادی برای صعود داشت و فجر سپاسی هم می‌توانست بعد از مدت‌ها استان فارس را صاحب سهمیه کند، با این وجود توقف این دو تیم در هفته سی‌وسوم شیرازی‌ها را عملا از کورس خارج کرد و کار بابلی‌ها را به ایستگاه پایانی کشاند؛ جایی که آنها باید بر سر پله دوم با تیم هم‌استانی‌شان یعنی نساجی جدال می‌کردند.

هر دو تیم هم‌امتیاز بودند، اما تفاضل گل خونه‌به‌خونه چهار گل بهتر از نساجی بود. در عوض تیم قائم‌شهری این بخت را داشت که در روز آخر با تیم ضعیف و سقوط‌کرده راه‌آهن مصاف بدهد. در نهایت هم همین مساله به نساجی کمک کرد تا آنها با پیروزی ۶ بر صفرشان، برد دو بر یک خونه‌به‌خونه برابر برق جدید شیراز را بی‌اثر کنند.

حالا نساجی بعد از دو دهه به سطح اول فوتبال باشگاهی ایران بازگشته و تمام قائم‌شهر غرق در جشن است، اما در فاصله تنها ۲۱کیلومتری این شهر، بابل در شوک و خشم فرو رفته. مسوولان خونه‌به‌خونه عقیده دارند در هفته پایانی اتفاقاتی خارج از زمین بازی رخ داده که باعث صعود نساجی و حذف آنها شده است. به این ترتیب بابلی‌ها که یک پای بازی فینال جام حذفی هم هستند مدعی شده‌اند به نشانه اعتراض در این دیدار حاضر نخواهند شد!


ماجرای یک زد و خورد باورنکردنی

نقطه اوج ماجراها در هفته پایانی لیگ یک، درگیری فیزیکی و باورنکردنی سعید فتاحی (مسوول برگزاری مسابقات سازمان لیگ) و ابراهیم محمودی (سرپرست تیم خونه‌به‌خونه) بود. درحالی‌که بازی دقایق پایانی نیمه دوم را پشت‌سر می‌گذاشت، بیننده‌های شبکه ورزش در کمال ناباوری در گوشه‌ای از کادر «بزن بزن» فتاحی با سرپرست خونه‌به‌خونه را دیدند! حالا این مساله به جرقه‌ای برای یک اختلاف بزرگ‌تر تبدیل شده و کار به‌جایی رسیده که بابلی‌ها از فینال جام حذفی که قرار است پنج‌شنبه برگزار شود، کنار کشیده‌اند.

این البته غیر از شکایت هر دو طرف از دست هم به کمیته اخلاق و انضباطی است. ابتدا بخشی از سخنان سرپرست خونه‌به‌خونه را بخوانید: «در صحنه زد و خورد، رحمان رضایی (سرمربی برق) با وجود اینکه از کنار زمین اخراج شده بود، حاضر نبود بالا برود. من خواستم به رضایی بگویم که از کنار زمین برود و بازی را به‌جنجال نکشد که فتاحی با من درگیر شد. او مرا هُل داد و من پس از اینکه به زمین افتادم، آسیب دیدم.

من از قبل درباره اتفاقات مشکوک هفته آخر لیگ یک هشدار داده بودم. با اتفاقاتی که رخ داده، قطعا در فینال جام حذفی مقابل استقلال شرکت نمی‌کنیم، ننگ بر این فوتبال!»

به‌نظر می‌رسد عمده اعتراض بابلی‌ها به این است که راه‌آهن با تمام قوا مقابل نساجی به میدان نرفته وشاید چیزی شبیه تبانی رخ داده؛ محمودی در مورد اینکه آیا مدارکی دال بر مشکوک بودن این بازی جمع‌آوری شده یا نه، به خبرگزاری تسنیم می‌گوید: «مردم و کسانی که از تلویزیون بازی را نگاه می‌کنند، بزرگ‌ترین گواه هستند. شما ببینید در بازی نساجی - صبا و راه‌آهن - نساجی چه اتفاقاتی رخ داده است.

در این دو بازی نساجی ۱۲ گل به ثمر رسانده و همه چیز مشخص است. در فوتبال ما عدالت وجود ندارد و فدراسیون هم هیچ‌کاری نمی‌کند. ما پیگیر این داستان هستیم. همه چیز هم کاملا مشهود است.»

همچنین قاسم حسن‌زاده، مالک خونه‌به‎خونه در این مورد می‌گوید: «درحال جمع‌آوری مدارک هستیم و به زودی همه چیز مشخص می‌شود.»

از سوی دیگر اما سعید فتاحی، مسوول برگزاری مسابقات سازمان لیگ ابتدا در مورد درگیری فیزیکی‌اش با سرپرست خونه‌به‌خونه این‌طور توضیح می‌دهد: «رحمان رضایی بعد از اخراج از روی نیمکت حاضر به ترک زمین نبود و من از او خواستم که از زمین مسابقه خارج شود که محمودی سرپرست تیم خونه‌به‌خونه بی‌جهت در این کار دخالت کرد.

من با مشت به‌صورت او نزدم بلکه وقتی او را هل دادم دستم به لب او خورد و لبش خون آمد. رفتارهای محمودی باعث شد که جو ورزشگاه متشنج شود،‌ او تمارض کرده، اگر من به‌صورتش مشت زده بودم چطور او دوباره در کنار نیمکت ایستاد؟» فتاحی همچنین در مورد کناره‌گیری خونه‌به‌خونه از فینال جام حذفی هم می‌گوید: «خونه به خونه باید به‌صورت کتبی انصراف دهد.»

فینال در محاق

مطابق برنامه قبلی، از ساعت ۱۹:۱۵ پنج‌شنبه این هفته قرار است بازی فینال جام حذفی بین استقلال تهران و خونه‌به‌خونه بابل در خرمشهر برگزار شود، اما حالا یک پای این بازی تهدید به انصراف کرده است. البته از این حرف‌ها در فوتبال ایران زیاد است و شاید تا همین الان که شما مشغول مطالعه مطلب پیش‌رو هستید، بابلی‎‌ها هم از موضع خودشان عقب نشسته باشند.

با این همه نکته اینجاست که برخی مالکان تیم‌های خصوصی گمان می‌کنند چون خودشان بدون استفاده از اموال عمومی هزینه باشگاه را می‌دهند، می‌توانند این قبیل تصمیمات عجیب و غریب، غیرحرفه‌ای و خلق‌الساعه را اتخاذ کنند. این در حالی است که همه جای دنیا برای جلوگیری از تصمیماتی مثل کناره‌گیری و... تضمین‌های مالی سنگین از باشگاه‌ها گرفته می‌شود؛ طوری که حتی تهدید به انصراف هم می‌تواند تاوان سنگینی داشته باشد.

در ایران اما ما به دفعات چنین حرف‌هایی را از زبان مالکان باشگاه‌های خصوصی شنیده‌ایم؛ طوری‌که یکی می‌خواسته تیمش را وسط لیگ از مسابقات بیرون بکشد و دیگری در میانه‌های یک مسابقه بازیکنانش را لب خط جمع کرده تا بازی را نیمه‌تمام بگذارد! این مسائل نشان می‌دهد فوتبال ما فقط در حد حرف «حرفه‌ای» است و بعضا ساده‌ترین و بدیهی‌ترین نکات هم در آن رعایت نمی‌شود.

نامه رسمی انصراف

در شرایطی که فدراسیون فوتبال اصرار داشت باشگاه خونه‌به‌خونه انصرافش از حضور در فینال جام حذفی را به‌طور رسمی اعلام کند، دیروز این اتفاق رخ داد. در بخشی از نامه‌ای که بابلی‌ها برای سازمان لیگ فرستاده‌اند و به امضای مالک باشگاه خونه‌به‌خونه رسیده، آمده است: «به‌دنبال حوادث و اتفاقات چند هفته پایانی لیگ دسته اول فوتبال کشور و حواشی و مسائل به‌وجود آمده و مشکوک بودن خیلی از اتفاقات (...) تا زمان اتخاذ تصمیم لازم در جهت حراست از اخلاق و منش و مردانگی در فوتبال پاک، از حضور در فینال جام حذفی انصراف قطعی خود را اعلام می‌کنیم.»

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید