زلزله در یاسوج 31 مصدوم در پی داشت

کد خبر : ۵۵۹۸۸
بازدید : ۱۸۳۴

فرماندار بویراحمد گفت: زمین لرزه 5.2 ریشتری صبح چهارشنبه یاسوج 31 مصدوم در پی داشت که بیشتر این مصدومان در روستاهای اطراف ازجمله «گنجه ای» و «ده برآفتاب» بوده است.

شاهرخ کناری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وقوع زمین لرزه 17 سایت مخابراتی آسیب دید که تاکنون 11 مورد از آنها ترمیم شده است.


وی عنوان کرد: برق منطقه کاکان، گنجه ای، گوشه و مادوان در شهرستان بویراحمد با وقوع این زمین لرزه قطع شده است و دستگاه های خدمات رسان در حال ترمیم سامانه های برقرسانی هستند.


کناری بیان کرد: با پیگیری ستاد مدیریت بحران استان 2 فروند بالگرد ارتش نیز در فرودگاه یاسوج برای امدادرسانی های احتمالی مستقر شده است.


عباس بهشتی فرماندار دنا در شهرستان بویراحمد نیز گفت: زمین لرزه در سی سخت مصدوم جدی درپی نداشت اما خسارت های مالی برجاگذاشت که پس از جمع بندی اعلام می شود.


معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: میزان خسارت های مالی زمین لرزه 5.2 ریشتری صبح امروز در شهر سی سخت در دست بررسی است و پس از جمع بندی اعلام خواهد شد.


عزیز فیلی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دلیل بالا بودن مقیاس این زمین لرزه، ستاد بحران استان در شهرستان های دنا و بویراحمد تشکیل شد.


وی عنوان کرد: تمامی نیروهای امدادی هلال احمر، اورژانس و سایر دستگاه های خدمات رسان استان به حالت آماده باش برای مقابله با بروز خطرات احتمالی پس لرزه های این زمین لرزه هستند.


وی تصریح کرد که مقیاس بالای این زمین لرزه هشدار جدی و زنگ خطری برای استان بوده و مردم به ویژه خانواده هایی که در روستاها و یا بافت های فرسوده ساکن هستند با رعایت مسایل ایمنی و بروز خطرات احتمالی و پس لرزه های دیگر بهتر است که در امروز و ساعاتی را بیرون از منازل خود سپری کنند.


این زمین لرزه ساعت 8 و 38 دقیقه صبح روز چهارشنبه رخ داد.


شدت این زمین لرزه 5.2 ریشتر و در عمق هشت کیلومتری زمین رخ داد.


مرکز این زمین لرزه در 10 کیلومتری سی سخت،19 کیلومتری یاسوج و 23 کیلومتری چیتاب کهگیلویه وبویر احمد بوده است.


شدت زمین لرزه به حدی بود که دیوار برخی ازخانه ترک خورده و مردم سراسیمه منازل خود را ترک و به خیابان ها آمدند.


گفته می شود براثر این زمین لرزه خطوط ارتباطی تلفن در برخی نقاط محل وقوع قطع شده و قسمت‌هایی از کوه دنا در منطقه سی سخت نیز ریزش کرده است.


سی‌سخت مرکز شهرستان دنا در 35کیلومتری شمال غربی شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید