وزش توفان "استورمی" برای ترامپ

توفان "استورمی" برای ترامپ تمامی ندارد. شاید به همین دلیل است که لقب استورمی که به معنای توفان است برای اوانتخاب شده است.

کد خبر : ۵۶۰۴۷
بازدید : ۱۳۱۵

توفان استورمی برای ترامپ تمامی ندارد. شاید به همین دلیل است که لقب استورمی که به معنای توفان است برای اوانتخاب شده است. حالا ترامپ پس از ماه‌ها تکذیب اخبار، پذیرفته است که به استورمی دنیلز حق‌السکوت داده اما این حق‌السکوت را از محل بودجه انتخابات پرداخت نکرده است.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در سه توییت متوالی تصدیق کرد که از طریق مایکل کوهن، وکیل شخصی خود، به استورمی دنیلز هنرپیشه فیلم‌های غیراخلاقی حق‌السکوت داده است. ترامپ درحالی این سه توییت را منتشر کرد که پیش‌تر از هرگونه پرداخت پول به این هنرپیشه فیلم‌های غیراخلاقی اظهار بی‌اطلاعی می‌کرد.

با این حال ترامپ در توییت‌های خود تاکید کرد که این پول از طریق ستاد انتخاباتی او به وکیلش برای این موضوع پرداخت نشده است. براساس این گزارش، ترامپ در حساب توییت شخصی خود نوشته است که مایکل کوهن مبلغی را ماهانه فارغ از ستاد انتخاباتی، برای یک قرارداد خصوصی بین دوطرف که به «توافق عدم افشا» یا «NDA» معروف بوده، دریافت کرده است.

ترامپ در توییت خود نوشت: چنین توافق‌هایی میان اشخاص مشهور و افراد ثروتمند رایج است که دراین مورد این توافق برای متوقف ساختن اتهام‌های دروغین و اخاذی توسط دنیلز درباره یک رابطه به‌کار گرفته شد. ترامپ تا پیش از این، پرداخت مبلغ ۱۳۰هزار دلار به دنیلز را از طریق وکیل خود کوهن رد و از پرداخت چنین مبلغی اظهار بی‌اطلاعی کرده بود.

سی‌ان‌ان پیش‌تر گزارش داده بود که کوهن، وکیل شخصی رئیس‌جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای عنوان کرد که وی در سال ۲۰۱۶ مبلغ ۱۳۰ هزار دلار به استفانی کلیفورد (مشهور به استورمی دنیلز) پرداخت کرده و سازمان ترامپ و ستاد انتخاباتی وی در این تراکنش دخیل نبوده و به‌صورت مستقیم یا غیر مستقیم آن را بازپرداخت نکرده است.

مجله آتلانتیک نیز در شماره اخیر خود در گزارشی با عنوان اولین رئیس‌جمهوری پورن نوشت:مرلین مونرو زمانی که روی جلد مجله مستهجن پلی‌بوی رفت، همان زمان شایعاتی زمزمه شد که وی با جی‌اف کندی، رئیس‌جمهوری وقت آمریکا ارتباطاتی داشته است.

مرلین مونرو متهم بود که ارتباطاتی غیراخلاقی با کندی داشته و این بخش تاریک زندگی وی به‌حساب می‌آید که با رازهایی سر به مهر همراه است. اما هرچه بود کندی در پی این رابطه به اولین رئیس‌جمهوری پورن ایالات‌متحده تبدیل شد. در آمریکا روسای جمهور دیگری نیز بودند که دست به کارهای غیراخلاقی زدند. بیل کلینتون یکی دیگر از آنها است. او با کارآموز کاخ سفید ارتباط غیراخلاقی برقرار کرده بود. ترامپ نیز به‌نظر می‌رسد در داستان استورمی به شیوه کلینتون متوسل شده است. کلینتون نیز مدام به همه دروغ می‌گفت و آن را تکذیب می‌کرد. او اعتراف کرد که حتی به همسر خود نیز در این زمینه دروغ گفته است.

با فاش شدن ماجرای استورمی او نیز به حلقه روسای‌جمهوری پیوسته که از لحاظ اخلاقی نام خوشی نداشته‌اند.

این نگرانی در میان تیم حقوقی ترامپ وجود دارد که داستان حمله به دفتر کوهن، وکیل شخصی رئیس‌جمهوری حیثیت بیشتری از وی را بر باد دهد. با این حال در یک تقسیم کاری آشکار در تیم حقوقی ترامپ، جولیانی شهردار سابق نیویورک و دوست قدیمی ترامپ مامور شده است تا مسوولیت پرونده دیگر ترامپ را بر عهده گیرد.

از این‌رو جولیانی قصد دارد در صورت مصاحبه رابرت مولر بازرس ویژه دادگستری آمریکا با دونالد ترامپ، محدودیت‌هایی برای این مصاحبه درنظر گرفته شود. به گزارش رویترز، رودی جولیانی، رهبر جدید تیم حقوقی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید که اگر قرار باشد موکل وی حاضر به گفت‌وگو با بازرس مولر شود، باید محدودیت‌هایی برای گفت‌وگو در نظر گرفته شود.

هدف رابرت مولر از تحقیقات خود این است که مشخص شود آیا ارتباطی بین کارزار انتخاباتی ترامپ با روس‌ها بوده است یا نه. مخالفان ترامپ می‌گویند تیم ترامپ با کمک ولادیمیر پوتین توانسته است در انتخابات هشتم نوامبر ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ پیروز شود.

رودی جولیانی پیشنهاد می‌دهد که سوالاتی از این قبیل که آیا توافقی با روسیه بوده یا اینکه ترامپ با روس‌ها دیدار داشته می‌تواند جزو سوالات مناسب باشد. در این میان مطرح شده است که شاید وظایف رودی جولیانی، دادستان سابق فدرال در تیم حقوقی ترامپ ارتقا یابد. کاخ‌سفید از جولیانی خواسته است که وی نیم‌نگاهی هم به پرونده رشوه ۱۳۰ هزار دلاری داشته باشد. در سال ۲۰۰۶ استورمی دنیلز در یکی از مهمانی‌های ترامپ حضور پیدا می‌کند.

پس از آن مطرح شد که ممکن است بین این دو یک ارتباط غیراخلاقی شکل گرفته باشد. اخیرا اما استورمی دنیلز اعتراف کرده است که با ترامپ ارتباطی غیرمتعارف داشته است.

جولیانی اما به‌نظر می‌رسد که فعلا درگیر پرونده رابرت مولر باشد. او گفته است که دوست دارد تا مصاحبه مولر با رئیس‌جمهوری آمریکا محدود به همان حوزه‌ای باشد که بالاتر اشاره شده است. او همچنین گفت این مصاحبه نباید بیشتر از یک و نیم تا دو ساعت باشد. این درحالی است که با اخراج جیمز کومی از سمت خود در اف‌بی‌آی، این گمانه مطرح شده است که بین اخراج کومی و داستان رسوایی روس‌گیت ارتباطاتی وجود دارد.

جیمز کومی، رئیس سابق اف‌بی‌آی پیش از اخراج درحال کار کردن روی پرونده ارتباط روسیه با تیم ترامپ بوده است. با این حال هر دو طرف - تیم حقوقی ترامپ و تیم بازرسی مولر- درحال رایزنی برای رسیدن به یک چارچوب مشخص هستند. این درحالی است که تیم مولر به‌دنبال اثبات تبانی بین روسیه و کارزار انتخاباتی ترامپ است و تاکنون در این ارتباط با افراد بسیاری مصاحبه کرده است.

گفته می‌شود آخرین نفر از این حلقه رئیس‌جمهوری آمریکا است که پس از مصاحبه با وی، مولر باید گزارش نهایی خود را برای ارائه آماده کند.

در این شرایط کرملین بارها ارتباط خود را با این مساله رد کرده است. ترامپ نیز وجود هرگونه تبانی بین تیم خود و روس‌ها را تکذیب کرده است. جولیانی که ماه قبل به تیم حقوقی ترامپ پیوست نیز می‌گوید که درحال سبک و سنگین کردن شرایط هستند که آیا ترامپ باید برای مصاحبه با مولر داوطلب شود یا نه. جولیانی می‌گوید: باید دید که آیا آنها به‌دنبال تله‌گذاری هستند؟ او می‌افزاید: ما به‌دنبال این هستیم تا هرچه زودتر این داستان پایان یابد. ترامپ شرایط سختی را در داخل کشور از سر می‌گذراند. او با دو پرونده مهم درگیر است.

یکی پرونده ارتباط تیم او با روسیه و دیگری پرونده ارتباط غیراخلاقی خودش با استورمی دنیلز، بازیگر فیلم‌های مستهجن. به همین منظور ترامپ برای تقویت تیم حقوقی‌اش مجبور شد به دوست قدیمی خود جولیانی دست دراز کند تا رهبری تیم حقوقی وی را در این دو پرونده بر عهده بگیرد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید