دربی زودرس پرسپولیس و استقلال در سوپرجام

پیش درآمد هجدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور با یک دربی داغ و جذاب همراه خواهد بود. با قهرمانی استقلال در رقابت‌های جام‌حذفی، سوپرجام امسال فوتبال ایران بین تیم‌های پرسپولیس و استقلال قبل از آغاز لیگ برگزار خواهد شد.

کد خبر : ۵۶۰۶۵
بازدید : ۸۷۵

پیش درآمد هجدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور با یک دربی داغ و جذاب همراه خواهد بود. با قهرمانی استقلال در رقابت‌های جام‌حذفی، سوپرجام امسال فوتبال ایران بین تیم‌های پرسپولیس و استقلال قبل از آغاز لیگ برگزار خواهد شد. این دیدار روز ۲۹ تیر در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.

استقلالی‌ها در آخرین دربی موفق شدند با تک گل وریا غفوری، یک بر صفر به پیروزی برسند و حالا شاگردان برانکو ایوانکوویچ این فرصت را خواهند داشت که پیش ازآغاز لیگ آینده، انتقام آن شکست را بگیرند. مرور تاریخچه این مسابقات نشان می‌دهد که این رقابت از سال ۱۳۸۴ در کشور آغاز شد.

دراولین دوره برگزارشده، درسال ۸۴ و ۴ روز پیش از آغاز فصل جدید مسابقات لیگ برتر، تیم صباباتری تهران قهرمان جام‌حذفی، فولاد خوزستان قهرمان لیگ برتررا شکست داد و قهرمان اولین دوره سوپرجام فوتبال ایران شد. در دور بعدی در سال ۱۳۸۶ قرار بود سایپا قهرمان لیگ برتر و سپاهان قهرمان جام‌حذفی با یکدیگر دیدار کنند که به‌دلیل مشکلات ورزشگاه دو تیم این دیدار را تحریم کردند و بازی برگزار نشد.

در دور بعد و در سال ۱۳۸۷ پرسپولیس قهرمان لیگ برتر و استقلال قهرمان جام‌حذفی باید به دیدار هم می‌رفتند که با درخواست پرسپولیس به‌دلیل انجام اردوی اسپانیا و موافقت سازمان لیگ به‌دلیل نزدیکی به آغاز بازی‌های لیگ برتربازهم بازی انجام نشد.

در سال ۱۳۹۴ نیزاین بازی که بنا بود بین دو تیم سپاهان و ذوب آهن برگزار شود به‌دلیل آماده نبودن شرایط لغو شد. اما در سال ۹۵ استقلال خوزستان (قهرمان لیگ) به مصاف ذوب‌آهن (قهرمان حذفی) رفت و این ذوب‌آهن بود که قهرمان شد ودرنهایت پرسپولیس که قهرمان لیگ بود در آخرین بازی این جام در سال ۹۶ موفق شد مقابل نفت تهران به پیروزی رسیده و قهرمان سوپرجام شود.

حالا در چند ماه آینده و با تقابل سرخابی‌ها قراراست تکلیف چهارمین قهرمان سوپرجام کشور مشخص شود. تجربه عدم برگزاری این مسابقات درسال‌های گذشته نشان می‌دهد که تیم‌ها برای این بازی یک دغدغه بزرگ داشتند. چراکه سوپر جام زمانی برگزار می‌شد که آن‌ها درحال انجام اردو‌های آمادگی و بدنسازی برای فصل آینده خود بودند و از این‌رو ترجیح می‌دادند بازیکنانشان را درگیر مصدومیت‌های احتمالی این بازی نکنند.

اما سوپرجام چهارم که قراراست تیرماه بین سرخابی‌ها برگزار شود یک دغدغه دیگر نیز برای تیم‌ها دارد و آن اینکه اگر هرتیمی در این بازی شکست بخورد ممکن است روحیه لازم برای شروع بازی‌های لیگ را از دست بدهد و این می‌تواند یکی از دلایل احتمالی لغو این بازی باشد.

اما این موضوعی نیست که سرمربی پرسپولیس را نگران کند. برانکو دیروز درخصوص برگزاری بازی سوپرجام و تقابل زود هنگام با استقلال گفته: «همه انتظار این بازی را می‌کشند. فکرمی‌کنم بازی ما مقابل استقلال در سوپرجام دیدنی خواهد بود و مسابقه خوبی خواهد شد.»

برانکو در مورد وضعیت روحی و روانی بازیکنان پس از این بازی نیز گفت: «این قضیه‌ای است که در همه جای دنیا اتفاق می‌افتد. شما می‌بینید که در لیگ‌های مختلف هم تیم‌های بزرگ با هم در سوپرجام مصاف می‌کنند و این امر طبیعی است.»

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید