مخاطبان حکایت دانشجوی ستاره‌دار را پسندیدند

مخاطبان حکایت دانشجوی ستاره‌دار را پسندیدند

این فیلم داستان یک دانشجوی ستاره‌دار و اخراجی است که برای فراهم آوردن حداقل شرایط زندگی در رویارویی با بی‌اخلاقی‌های جامعه با خود تمرین می‌کند تا «عصبانی» نباشد و در تلاش است تا دختر مورد علاقه‌اش را از دست ندهد. در این اثر سینمایی نوید محمدزاده، باران کوثری، میلاد رحیمی، رضا بهبودی، امیر رضا رضا آقا و محمد کارت ایفای نقش می‌کنند.

کد خبر : ۵۶۱۶۸
بازدید : ۱۰۳۴

هفته گذشته دور دوم اکران نوروزی در سینما‌ها آغاز شد و فیلم‌های جدید، موج تازه‌ای از استقبال مردم از آثار به نمایش درآمده را به دنبال داشت. استقبال از فیلم «عصبانی نیستم» پس از پنج‌سال کش و قوس بر سر نمایش این فیلم نشان‌دهنده واکنش معنادار مخاطبان به آثار تعلیق شده است.

مخاطبان حکایت دانشجوی ستاره‌دار را پسندیدند

این اشتیاق از سویی به‌دلیل کنجکاوی و از سوی دیگر شاید به معنی اعتراض به سخت‌گیری‌های سلیقه‌ای در عرصه فرهنگ باشد؛ فیلم‌هایی که پس از سال‌ها بدون اینکه مشکلی ایجاد کنند سرانجام به نمایش در می‌آیند و تعلیق‌ها جز هدررفت سرمایه تهیه‌کننده، دلسردشدن بیننده و حساس کردن اذهان عمومی نتیجه‌ای دربرندارند.

در روز‌های اخیر «عصبانی نیستم» دومین فیلم بلند سینمایی رضا درمیشیان با در اختیار داشتن ۲۱ سالن سینمایی که از چهارشنبه هفته گذشته به نمایش درآمد موفق شد ۴۳۰ میلیون تومان فروش داشته باشد و در صدر جدول تازه‌ترین‌ها بایستد. این فیلم داستان یک دانشجوی ستاره‌دار و اخراجی است که برای فراهم آوردن حداقل شرایط زندگی در رویارویی با بی‌اخلاقی‌های جامعه با خود تمرین می‌کند تا «عصبانی» نباشد و در تلاش است تا دختر مورد علاقه‌اش را از دست ندهد. در این اثر سینمایی نوید محمدزاده، باران کوثری، میلاد رحیمی، رضا بهبودی، امیر رضا رضا آقا و محمد کارت ایفای نقش می‌کنند.

اثر بعد فهرست پرفروش‌ها به فیلم «چهارراه استانبول» اختصاص دارد. تازه‌ترین فیلم مصطفی کیایی با ۲۷ سالن سینمایی توانست ۲۹۰ میلیون تومان فروش داشته باشد. داستان این فیلم هم درباره دو پسری است که تولیدی ورشکسته‌ای در ساختمان پلاسکو دارند و از دست طلبکارانشان فراری هستند؛ ولی براثر یک اتفاق درگیر حادثه پلاسکو می‌شوند. بهرام رادان، محسن کیایی، سحر دولتشاهی، ماهور الوند و مسعود کرامتی گروه بازیگران «چهار راه استانبول» را تشکیل می‌دهند.

«خجالت نکش» فیلمی به کارگردانی رضا مقصودی است که اولین تجربه کارگردانی خود را با آن پشت سر گذاشت. این فیلم نیز تاکنون ۱۶۰ میلیون تومان فروش داشته است. فیلم درباره یک زن وشوهر پا به سن گذاشته است که تحت تاثیر تبلیغات رسانه‌ای بچه‌دار می‌شوند؛ ولی تلاش می‌کنند تا این موضوع را از اهالی روستای محل زندگی خود پنهان کنند. دراین اثر سینمایی بازیگرانی، چون احمد مهران‌فر، شبنم مقدمی، سام درخشانی، لیندا کیانی، شهره لرستانی و الناز حبیبی ایفای نقش می‌کنند.

همچنین فیلم «خوک» مانی حقیقی با در اختیار داشتن تنها ۳ سالن سینمایی ۲۲ میلیون تومان فروخته است. خوک قصه حسن است که خشمگین است. او مدتی است موفق به فیلم ساختن نشده. ستاره محبوبش صبر ندارد و می‌خواهد با کارگردانان دیگر همکاری کند. همسرش دیگر عاشقش نیست. دخترش بزرگ شده و دیگر مستقل است. مادرش پیر شده و کم‌کم حافظه خود را از دست داده. مزاحم جذابی او را هر جا می‌رود تعقیب می‌کند و اصرار دارد حسن او را وارد دنیای سینما کند.

از همه بدتر، قاتلی در سطح شهر مشغول کشتن کارگردانان سینمای ایران است، اما حسن را نادیده گرفته. حسن رنجیده است: آیا او مهم‌ترین فیلمساز این شهر نیست؟ پس چرا قاتل تحویلش نمی‌گیرد؟... در این فیلم حسن معجونی، لیلا حاتمی، لیلی رشیدی، پریناز ایزدیار، سیامک انصاری، علی باقری، مینا جعفرزاده و آیناز آذرهوش ایفای نقش کرده‌اند و رضا یزدانی، بیوک میرزایی، سهیلا رضوی و علی مصفا نیز حضور دارند.

در این میان، اما فروش فیلم جدید مجید مجیدی کارگردان نام آشنای ایران ناامیدکننده بود و این فیلم در روز‌های ابتدایی اکران خود تنها ۱۳ میلیون تومان فروخت و سالن‌های اکران این فیلم خالی بود. این فیلم با در اختیار داشتن ۱۰ سالن موفق به فروش ۱۳ میلیون تومانی شده است.

ماجرای فیلم داستان برادر و خواهری را روایت می‌کند که در منطقه زاغه‌نشین هند بزرگ شده‌اند. زمانی که تارا به اتهام قتل دستگیر می‌شود، رابطه او با برادرش امیر به بوته آزمایش گذاشته می‌شود. از سویی دیگر «جشن دلتنگی» ساخته پوریا آذربایجانی با ۱۹ سالن سینمایی تنها ۹ میلیون تومان فروخت و در انتهای جدول فروش تازه‌ترین‌ها ایستاد. البته طبیعی است که اکران فیلم «عصبانی نیستم» در این برهه توجه مخاطبان را جلب می‌کند و شاید این را باید بد شانسی عوامل فیلم‌هایی دانست که اکران آثارشان با نمایش این فیلم همزمان بوده است.

در این میان چند فیلم هم از هفته‌های پیش به چرخه اکران اضافه شدند که در بین آن‌ها فیلم مصادره ساخته مهران احمدی پیشتاز فروش بوده است و با فروش ۱۴ میلیاردی خود شروع غافلگیرانه‌ای را برای مهران احمدی در عرصه سینما شکل داده است.

«به وقت شام» ساخته جنجالی ابراهیم حاتمی کیا در این مدت ۱۲ میلیارد تومان فروش داشته است و «لونه زنبور» سومین ساخته برزو نیک‌نژاد هم دیگر فیلم میلیاردی اکران نوروزی است که طی این مدت موفق به فروش حدود ۸ میلیارد و ۱۰ میلیون تومانی شده است.

«تگزاس» ساخته سید مسعود اطیابی نیز که یک هفته زودتر به روی پرده سینما‌ها رفت، طی این مدت موفق به فروش ۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومانی شد و «فیلشاه» به کارگردانی هادی محمدیان تنها فیلم کودک و نوجوان که در اکران نوروز قرار گرفته بود تاکنون ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروش را در گیشه تجربه کرده است.

اما «خرگیوش» اولین فیلم بلند سینمایی مانی باغبانی به تهیه کنندگی حبیب اسماعیلی که تبلیغاتش از تلویزیون بدون هیچ دلیلی قطع شده است نیز موفق شد در این مدت فروش خود را به یک میلیارد و ۹۳۹ میلیون تومان برساند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید