جام جهانی، تعیین‌کننده مرد سال

جام جهانی، تعیین‌کننده مرد سال

رونالدو و مسی در ال‌کلاسیکوی یکشنبه‌شب دوئل غیررسمی خود را برای عنوان بهترین بازیکن ٢٠١٨ جهان شروع کردند؛ آنها گوشه‌چشمی هم به عملکرد محمد صلاح دارند.

کد خبر : ۵۶۳۴۸
بازدید : ۱۲۸۵

جام جهانی، تعیین‌کننده مرد سال

ال‌کلاسیکوی برگشت لالیگا بازهم جایی برای درخشش ٢ فوق ستاره یک دهه اخیر فوتبال دنیا بود. مسی و رونالدو هر کدام یک گل برای بارسلونا و رئال‌مادرید به ثمر رساندند تا تعداد گل‌های‌شان برای این ٢ تیم مجموعا به عدد‌هزار برسد. این گل‌ها می‌تواند سرآغاز رقابتی برای کسب توپ طلای ٢٠١٨ جهان بین این ٢ بازیکن باشد.

استارت دوئل مسی - رونالدو؛ ورژن ٢٠١٨
ال‌کلاسیکوی برگشت لالیگا با تساوی ٢ بر ٢ به پایان رسید؛ در شبی که البته داور مسابقه با اشتباهات پرتعداد خود چهره اول بازی بود. رونالدو خیلی زود جواب گل سوارز را داد تا با به ثمر رساندن هجدهمین گل خود در تاریخ ال‌کلاسیکو به رکورد دی استفانو برسد. از سوی دیگر لیونل مسی در شرایطی که بارسلونا ١٠ نفره شده بود، بازهم با حرکات انفرادی گل دوم بارسلونا را به ثمر رساند؛ اگرچه گرت بیل به گل او پاسخ داد. با این حال در شب تساوی ٢ تیم، ٢ فوق ستاره فوتبال جهان هم به تساوی رسیدند تا رقابت رسمی خود را برای کسب ششمین توپ طلای خود در‌سال ٢٠١٨ آغاز کنند.

جام جهانی، تعیین‌کننده مرد سال
تاریخ نشان داده که در ‌سال برگزاری جام جهانی، بازیکنی می‌تواند توپ طلا را کسب کند که در این رویداد بزرگ درخشیده باشد. رونالدو که با پرتغال یورو ٢٠١٦ را فتح کرده بود، شاید کار سخت‌تری نسبت به مسی داشته باشد تا بتواند به مراحل پایانی جام بیست‌ویکم در روسیه برسد.

او برخلاف رئال در تیم‌ملی پرتغال ستاره‌ای را کنار خود نمی‌بیند و باید یک تنه ماموریت بزرگی را به ثمر برساند. از سوی دیگر لیونل مسی که در دوره قبلی جام‌جهانی هم تا یک قدمی جام با آرژانتین پیش رفت، می‌خواهد به حسرت طولانی مدت خود با پیراهن تیم‌ملی کشورش برای فتح یک جام پایان بدهد. تیم پرستاره آرژانتین با این‌که به سختی به جام‌جهانی رسید اما قطعا یکی از مدعیان بالا بردن کاپ قهرمانی در روسیه خواهد بود. البته در این میان باید انتظار ظهور ستاره‌های جدیدی را در بزرگترین رویداد فوتبالی جهان بکشیم.

صلاح، مدعی جدی برای پایان دوقطبی
شاید محمد صلاح جدی‌ترین مدعی برای پایان دادن به دوقطبی رونالدو - مسی در یک دهه اخیر فوتبال جهان باشد. لیورپول با درخشش این ستاره مصری تا فینال لیگ قهرمانان اروپا پیش رفته و بالا بردن این جام می‌تواند کمک زیادی به صلاح کند تا به فکر کسب نخستین توپ طلای خود باشد. البته عملکرد ستاره مسلمان لیورپول در جام‌جهانی همراه با تیم‌ملی مصر هم قطعا در تصمیم‌گیری برای او تأثیرگذار خواهد بود. به‌هرحال بعد از چند ‌سال به نظر می‌رسد صلاح توانسته خطری برای زوج رونالدو -مسی باشد.

آخرین توپ طلا به کدام می‌رسد؟
با توجه به بالا رفتن سن کریستیانو رونالدو و لیونل مسی به نظر می‌رسد ‌سال ٢٠١٨ می‌تواند نقطه پایانی برای درخشش آنها در جهان فوتبال باشد. اکثر کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که به‌زودی این رقابت دوگانه به اتمام می‌رسد و با ظهور ستاره‌های جدید یک دهه سلطه این ٢ فوق ستاره برای کسب توپ طلا به پایان خواهد رسید.

حالا هر دوی آنها ٥ توپ طلا در کلکسیون افتخارات خود مشاهده می‌کنند و شاید برنده توپ طلای ٢٠١٨ بتواند برنده نهایی این دوئل بزرگ باشد. اگر فرض کنیم‌ سال‌جاری آخرین‌ سال برای این رقابت دوگانه است، قطعا رونالدو و مسی دست به هر کاری می‌زنند تا رکورد خود را منحصربه‌فرد کنند نه این‌که در سایه یکدیگر قرار داشته باشند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید