امپراطوری ژاپن و کودکی از نیجریه

امپراطوری ژاپن و کودکی از نیجریه

ین کتاب روایت پسربچه‌ای است که در بحبوحه جنگ‌های داخلی نیجریه از هم‌رزمان خود جامانده و در جستجوی یافتن آن‌ها خواننده را به سفری در دل یاد‌ها و رؤیا‌های خود و اسطوره‌های بیکران نیجریه می‌برد.

کد خبر : ۵۶۴۲۵
بازدید : ۱۶۷۱
فرادید | کتاب فروشی‌ها در ایام نمایشگاه کتاب علاوه بر تخفیف‌های نمایشگاهی آثار جدیدی را هم به مخاطبان راائه می‌دهند. نمایشگاه کتاب تهران از ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت در مکصلی تهران برگزار می‌شود.

داستان‌های قدیمی از کاستیا لابیه خا
این کتاب نوشته میگل دلبیس تصاویری شگرف از جهان روستایی اسپانیای اوایل قرن بیستم ارائه می‌کند.
دلبیس با نثری ظریف غنی و ساده خواننده را با فضای زیست مردمان کاستیای قدیم آشنا می‌کند. روایت ژرف این داستان‌ها آمیزه‌ای است از حس همدلی با روستا و تجربه دل کندن از آن.
نشر آگه این کتاب را با ترجمه آرش فنائیان و فرناز فروتنی منتشر کرده است.
امپراطوری ژاپن و کودکی از نیجریه
نغمه شبانه
پنجمین اثر داستانی کریستوفر ابنی نویسنده اهل نیجریه است. این کتاب روایت پسربچه‌ای است که در بحبوحه جنگ‌های داخلی نیجریه از هم‌رزمان خود جامانده و در جستجوی یافتن آن‌ها خواننده را به سفری در دل یاد‌ها و رؤیا‌های خود و اسطوره‌های بیکران نیجریه می‌برد. "نغمه‌های شبانه" سرشار از خیال‌ها و نماد‌هایی است که رنج یک ملت را به تصویر می‌کشند. نشر آگه نغمه شبانه را با ترجمه امیر یدالله پور منتشر کرده است.
امپراطوری ژاپن و کودکی از نیجریه
بهترین قصه‌گو برنده است
قصه فقط به کار خواباندن بچه‌ها نمی‌آید. قدرت قصه در دنیای بزرگ‌تر‌ها باورنکردنی است. با داستان می‌شود درباره مشکلات جهان حرف زد برای آن‌ها راه‌حل یافت و دنیا را جای بهتری کرد. قصه‌ها در رونق کسب‌وکار تأثیر زیادی دارند. آن‌هایی که هر روز همراه غذایشان قصه به محل کار می‌برند ردی در رابطه‌ها به‌جا می‌گذارند که فراموش نمی‌شود. قصه‌گویان ارتباطشان با مشتری همکار رئیس و ارباب رجوع را هموار می‌کنند و به سطح تازه‌ای از آورده‌ای مالی و شغلی می‌رسند. قصه اطلاعات خام را شخصی می‌کند اعتماد می‌آورد و کاری می‌کند که دیگران به آنچه عرضه می‌کنید یا به آن‌ها می‌فروشید اطمینان کنند.
کتاب "بهترین قصه‌گو برنده است"شما را با شگرد‌های قصه‌گویی در کسب و کار آشنا می‌کند. این کتاب به شما نشان می‌دهد چطور با سرمایه‌گذاری روی داستان سود کنید. چطور با قصه در هر موقعیتی به همکاری و تعاملتان با دیگران بیفزایید و از درگیری دور بمانید.
بهترین قصه‌گو برنده است اثر آنت سیونز با ترجمه زهرا باختری توسط نشر اطراف منتشر شده است.
امپراطوری ژاپن و کودکی از نیجریه
ادبیات علیه استبداد
گرچه برای خواندن این کتاب لازم است رمان دکتر ژیواگو اثر پاسترناکرا خوانده باشیم، اما با این وجود این اثر خود به تنهایی همچون یک رمان خواننده را مسحور خود می‌کند. پیتر فین و پترا کووی در این اثر با بررسی خط به خط رمان پاسترناک شرحی مملو از اطلاعات جذاب و احساس‌برانگیز از شجاعت شخصی جاسوسی پروپاگاندا و نقش ادبیات در نبرد سیاسی برای تصاحب دل‌ها و ذهن‌های مردم ارائه می‌دهند.
فین و کووی بی‌طرفانه با نقش‌های اصلی کتاب درگیر شده و داستان را با نوع نگرشی متفاوت و موشکافانه برای خواننده حلاجی می‌کنند.
رمان دکتر ژیواگو را می‌توان توأمان هم اثری حماسی و هم شرح‌حالی خود نوشت به حساب آورد که در لایه‌های زیرین خود کلمه به کلمه به شوروی کمونیستی حمله و تمام ساختار‌های اصولی و فکری آن را به لرزه درمی‌آورد. از طرفی در این اثر کاراکتر دکتر ژیواگو و نویسنده هر دو گذشته ازدست‌رفته مشترکی دارند که برآمده از محیط فرهنگی روشنفکران مسکو است.
"ادبیات علیه استبداد"با ترجمه بیژن اشتری توسط نشر ثالث منتشر شده است.
امپراطوری ژاپن و کودکی از نیجریه
تیرانداز درازکش
مشهورترین رمان ژان پاتریک مانشت نویسنده سبک رمان نوآر فرانسه که نقطه عطفی در تاریخ رمان نوآر حساب می‌شود. این رمان در سال ۱۹۸۱ منتشر و به سرعت به رمانی کلاسیک تبدیل شد. رمان درباره آدمکش جوان و حرفه‌ای است که برای کشتن افراد دستمزد کلان می‌گیرد. مارتن تریه شخصیت اصلی داستان قصد دارد از این حرفه کنار بکشد و همین تصمیم او آغاز ماجرا‌های تازه‌ای است که مانشت در کتاب خود به آن پرداخته است. تیرانداز درازکش رمانی بر اساس قواعد ژانر با فراز و فرود‌ها و ریتمی تند و نفس‌گیر است که طعم ناب ادبیات دهه ۸۰ میلادی فرانسه و قاتلان بی چهره و مردان از نفس افتاده‌شان را زنده می‌کند. تصویری از نویسنده سرخورده و ماجراجو که نمی‌تواند فروریختن ارزش‌های اجتماعی دهه ۶۰ و ۷۰ را تاب بیاورد. از آثار مانشت از حمله همین کتاب بار‌ها اقتباس سینمایی شده است.
تیرانداز درازکش با ترجمه محمد بهرامی و توسط نشر چشمه منتشر شده است.
امپراطوری ژاپن و کودکی از نیجریه
میجی امپراطور ژاپن
بالنده شدن و درخشش علمی و صنعتی ژاپن در عصر جدید در کنار جلوه فرهنگ و هنر بالای آن توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. پژوهندگان آگاهی‌های تازه‌ای از گوشه‌های تاریک تمدن و تاریخ ژاپنی یافته‌اند و آثار بسیاری از روزگار باستان سر از خاک درآورده است. در این میان تاریخ تجدد ژاپن و رویداد‌های مهم و سرنوشت‌ساز دوره امپراتور میجی حد فاصل سال‌های ۱۸۶۸ تا ۱۹۱۲ بخش مهمی از تاریخ آن سرزمین به شمار می‌آید که بی‌گمان ترکیب و گردش کار جهانی را که امروز می‌بینیم شکل داده است.
امپراتور میجی هم‌عصر ناصرالدین‌شاه قاجار بود و از این رو شرح زمانه سرگذشت و کار‌های او برای خوانندگان ایرانی جالب و تأمل‌برانگیز است.
دونالد کین نویسنده اثر استاد ممتاز دانشگاه کلمبیا به دلیل سال‌ها تحقیق و پژوهش بر روی فرهنگ آداب و سنن مردم ژاپن از سوی دولت و امپراتور این کشور موفق به دریافت نشان فرهنگ در سال ۲۰۰۸ شده است.
امپراطوری ژاپن و کودکی از نیجریه
کتاب "میجی امپراتور ژاپن" اثر دونالد کین یا ترجمه هاشم رجب‌زاده توسط نشر جهان کتاب منتشر شده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید