مادران تازه کار از گوگل چه می‌پرسند؟!

هفته‌های اول تولد نوزاد می‌تواند واقعا گیج کننده و استرس برانگیز باشد، مخصوصا برای تازه پدر و مادرها! ما برای شما رایج‌ترین سوال‌هایی را که معمولا در مورد نوزادان مطرح می‌شود در این مطلب جمع کرده‌ایم تا به آن‌ها پاسخ بدهیم.

کد خبر : ۵۶۵۱۳
بازدید : ۱۶۷۱

هفته‌های اول تولد نوزاد می‌تواند واقعا گیج کننده و استرس برانگیز باشد، مخصوصا برای تازه پدر و مادرها! گاهی ممکن است واقعا از اعماق وجودتان احساس خستگی و ناتوانی و ترس کنید، چون هنوز تجربه‌ی خیلی چیز‌ها را ندارید. ما برای شما رایج‌ترین سوال‌هایی را که معمولا در مورد نوزادان مطرح می‌شود در این مطلب جمع کرده‌ایم تا به آن‌ها پاسخ بدهیم.

نوزادم تکان‌های ناگهانی دارد، آیا این طبیعی است؟

کودکان تازه متولد شده معمولا حرکت‌های ناگهانی دارند، مخصوصا وقتی در خواب عمیق هستند. گفته می‌شود که علت آن تکامل تحریک‌های عصبی است و این تکان‌های ناگهانی، مدار‌ها را در سراسر مغز در حال رشد کودک فعال می‌کند. تکان‌های ناگهانی طی ماه‌های اولیه‌ی زندگی کودک طبیعی هستند و ۶۰ درصد نوزادان بعد از ۴ ماهگی دیگر این تکان‌ها را ندارند. اگر کودک شما رشد و تکامل طبیعی خود را دارد، تکان‌های ناگهانی گهگاه او هنگام خواب طبیعی‌اند، اما اگر هنوز هم نگران هستید می‌توانید از پزشک بپرسید.

با خشکی پوست نوزدام چه کنم؟

پوست نوزاد حساس و مستعد مشکلاتی، چون اگزماست. یک پنجم بچه‌ها دچار اگزما می‌شوند که می‌تواند منجر به خشکی و خارش پوست شود. مرطوب نگه داشتن پوست، بهترین راه کنترل اگزماست. می‌توانید از کرِم‌های مرطوب کننده‌ی مخصوص نوزاد استفاده کنید که هم آبرسان باشند و هم پوست را نرم و لطیف کنند.

می‌توانم برای نوزادم از دستمال مرطوب پاک کننده استفاده کنم؟

دستمال‌های پاک کننده‌ی کودک از لحاظ استفاده بسیار راحت و ساده‌اند، مخصوصا وقتی که بیرون از خانه هستید و لازم است پوشک او را عوض کنید. اما یادتان باشد زمانی که در خانه هستید، آب به تنهایی بهترین انتخاب برای نوزاد طی اولین ماه تولدش است. اگر می‌خواهید از دستمال پاک کننده کودک استفاده کنید حتما نوعی را انتخاب کنید که بدون مواد شیمیایی و رایحه باشد.

نوزادم سکسکه می‌کند، آیا این طبیعی است؟

سکسکه در میان بچه‌های زیر یک سال شایع است، آن‌ها حتی در رحم مادر نیز سکسکه می‌کنند. سکسکه زمانی روی می‌دهد که دیافراگم کودک منقبض شده و تار‌های صوتی فورا بسته می‌شوند. این بسته شدن فوری همان چیزی است که صدای سکسکه را تولید می‌کند. زمانی که زیاد غذا می‌خوریم، هنگام جویدن غذا هوا می‌بلعیم و یا حتی دچار هیجان یا اضراب می‌شویم ممکن است به سکسکه بیفتیم. بچه‌های زیر یک سال و نوزادان هم معمولا سکسکه می‌کنند پس نگران نباشید، سکسکه خودش متوقف خواهد شد.

‌نمی‌توانم با نوزادم ارتباط برقرار کنم، چه کنم؟

تقریبا یک سوم تازه مادر‌ها به سختی می‌توانند با نوزاد خود ارتباط برقرار کنند و شما نباید به خودتان فشار بیاورید که این ارتباط هر چه زودتر شکل بگیرد. هرچند این اتفاقی است که کمی زمان می‌برد، اما اگر فکر می‌کنید ممکن است افسردگی بعد از زایمان شما مانع این ارتباط باشد حتما هر چه زودتر از یک مشاور کمک بگیرید.

چرا کودکم گریه می‌کند؟

ماه‌های اول تولد نوزاد می‌تواند واقعا کلافه کننده باشد و به سختی بتوانید بفهمید نوزادتان چه می‌خواهد. هیچکس کارشناس نیست و ما نمی‌توانیم از خودمان توقع داشته باشیم در کاری که قبلا انجام نداده‌ایم کاملا درست عمل کنیم. اما باید سعی کنیم نوزادمان را بهتر بشناسیم و با او جور شویم تا پیام‌هایی که به ما می‌دهد را بفهمیم. برخی ازعلت‌هایی که نوزادتان گریه می‌کند می‌تواند گرسنگی، تمایل به آغوش، خستگی، گرما یا سرما باشد.

منبع: برترینها

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید