فرشاد پیوس: بازیکن باید دلش با تیم باشد

فرشاد پیوس: بازیکن باید دلش با تیم باشد

کسی نمی‌تواند جلوی جدایی بازیکنان را بگیرد. بازیکن باید دلش با تیم باشد. ما خودمان زمانی که بازی می‌کردیم با دل‌مان برای تیم بازی می‌کردیم و به این تیم تعصب داشتیم. بازیکن حال حاضر هم باید نسبت به تیم تعصب داشته باشند و خودشان بخواهند بمانند. پرسپولیس هیچ‌وقت موفقیتش در گرو یک بازیکن نبوده و نخواهد بود.

کد خبر : ۵۶۸۸۲
بازدید : ۴۱۶۰

فرشاد پیوس: پرسپولیس در آزمون وفاداری

تیم فوتبال پرسپولیس در جریان دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی میزبان الجزیره امارات بود که در نهایت توانست این تیم را با گل‌های احمد نوراللهی و سید جلال حسینی ٢ بر یک شکست دهد تا در مجموع با تساوی ٤ _. ٤ و به لطف گل زده در خانه حریف به جمع ٨ تیم برتر آسیا صعود کند.

شاگردان برانکو که دیدار رفت را در ابوظبی به این حریف اماراتی باخته بودند، لحظات سختی را در ورزشگاه آزادی سپری کردند تا اینکه با گل دقایق پایانی توانستند جواز صعود به مرحله یک چهارم نهایی را کسب کنند.

پرسپولیس که با قهرمانی زودهنگام لیگ باعث خوشحالی هوادارانش شده بود، بسیار امیدوار است تا در این دوره از لیگ قهرمانان آسیا با استفاده از تجربه دوره قبلی خود به فینال این رقابت‌ها برسد. البته محدودیت‌هایی که پرسپولیس در فصل بعد با آن روبه‌روست نگرانی‌های زیادی برای هواداران این تیم ایجاد کرده است.

قرمزپوشان تهرانی که از فصل نقل و انتقالات تابستانی محروم هستند حالا با چالش جدایی برخی بازیکنان هم مواجه شده‌اند و امیدوارند تا شاید با تکیه بر بازیکنانی که با این تیم قرارداد دارند فصل آینده را همچون لیگ هفدهم با صلابت سپری کنند و البته بتوانند مرحله پایانی لیگ قهرمانان را با موفقیت به پایان برسانند.

پرسپولیس بازی سختی را برابر الجزیره انجام داد و در نهایت پیروز شد. ارزیابی شما از این بازی چیست؟

کار واقعا سخت بود. الجزیره تیم واقعا قدرتمندی است. درست است که در رده هفتم جدول لیگ امارات قرار دارد، اما بازیکنانی دارد که به مراتب هزینه زیادی را برای این باشگاه در پی داشته و از نظر بودجه‌ای قابل مقایسه با پرسپولیس نیست. من فکر می‌کنم برانکو و تیمش کار بزرگی انجام دادند که توانستند این تیم را از پیش رو بردارند. در بازی رفت که در امارات برگزار شد تیم با صلابت و خوب دقایق ابتدایی را آغاز کرد، اما در اواخر بازی روی یک اشتباه بیرانوند گلی را دریافت کرد که کار صعود را بسیار سخت کرد.

در بازی برگشت، اما شرایط متفاوت بود. دیدیم که از همان ابتدا پرسپولیس چگونه روی دروازه حریف خیمه زده بود. برانکو تیمش را طوری چیدمان کرده بود تا بتواند با سانتر از جناحین و ضربه سر بازیکنان دروازه حریف را باز کند. البته با توجه به عملکرد خوب مدافعان حریف فرصت‌ها یکی پس از دیگری از دست می‌رفت تا اینکه احمد نوراللهی با یک حرکت انفرادی و شوت از راه دور دروازه حریف را باز کرد و در انتها هم سید جلال گل برتری را برای ما زد.

مربی تیم حریف قبل از بازی گفته بود سید جلال حسینی مگر سوپرمن است که بتواند باعث موفقیت تیم شود؟ نظرتان درباره این ادعا چیست؟

خب حسینی بازیکن بسیار تاثیرگذاری است. ما که خودمان می‌دانیم او چقدر در پرسپولیس مفید بوده و بازی‌هایش تاثیرگذار است. در این بازی هم دیدید چقدر عملکرد خوبی داشت و در انتها هم با گلی که به ثمر رساند جواب اظهارنظر بد مربی حریف را داد. البته همیشه از اینگونه حرف‌ها زده می‌شود. نکته مهم و حایز اهمیت این است که بازیکنان فقط تمرکزشان روی بازی خودشان و مسائل فنی باشد.

فرشاد پیوس: پرسپولیس در آزمون وفاداری

به نظر شما پرسپولیس امسال می‌تواند از مرحله یک چهارم نهایی و نیمه نهایی عبور کرده و به فینال برسد؟

ببینید از الان بخواهیم برای فصل آینده صحبت کنیم کار اشتباهی است، چون ما نمی‌دانیم فصل آینده شرایط تیم چگونه خواهد بود، اما واقعیت این است که برانکو به خوبی تیمش را می‌شناسد و تا به حال هم نشان داده از نظر فنی عملکرد بسیار خوبی دارد. او بازی کردن در لیگ قهرمانان آسیا را به خوبی بلد است. ما به آینده تیم امیدواریم و می‌دانیم پرسپولیس می‌تواند با تجربه‌ای که از سال قبل داشته، به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد، اما نباید با بالا بردن انتظارات، کار را برای بازیکنان سخت‌تر کنیم.

نکته حایز اهمیت درباره پرسپولیس این است که بحث جدایی بازیکنان بسیار جدی است. تعدادی از بازیکنان با وجود اینکه می‌دانند پرسپولیس نمی‌تواند بازیکن جذب کند، اما خواهان جدایی هستند. نظرتان درباره این موضوع چیست؟

کسی نمی‌تواند جلوی جدایی بازیکنان را بگیرد. بازیکن باید دلش با تیم باشد. ما خودمان زمانی که بازی می‌کردیم با دل‌مان برای تیم بازی می‌کردیم و به این تیم تعصب داشتیم. بازیکن حال حاضر هم باید نسبت به تیم تعصب داشته باشند و خودشان بخواهند بمانند. پرسپولیس هیچ‌وقت موفقیتش در گرو یک بازیکن نبوده و نخواهد بود. البته من می‌دانم بازیکنانی که در حال حاضر قراردادشان تمام شده قطعا شرایط تیم را درک می‌کنند و به این راحتی‌ها از تیم جدا نخواهند شد.

پس از بازی، عکسی از محسن مسلمان منتشر شد که او را مایوس و ناامید نشان می‌داد در حالی که همه بازیکنان خوشحالی می‌کردند.

محسن واقعا اذیت شده است. من نمی‌دانم مشکل او و برانکو چیست. اما به هر حال اگر قرار است دلش با تیم نباشد، بهتر است از این تیم برود. همانطور که گفتم ما نمی‌توانیم بازیکنی که دلش با تیم نیست را بگوییم بماند. او تا به حال زحمتش را برای تیم کشیده است و هواداران هم قدردان او هستند. مطمئنا این پرسپولیس است که به خیلی از بازیکنان اعتبار می‌دهد.

پرسپولیس در آخرین بازی فصلش موفق به شکست الجزیره شد و حالا باید فصل آتی در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود. در این بین گفته می‌شود برخی از بازیکنان، پرسپولیس را ترک می‌کنند. فرشاد پیوس در این باره می‌گوید: «بازیکنی که دلش با پرسپولیس نیست، برود.»

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید