بهترین اینترنت کدام است؟

بهترین اینترنت کدام است؟

خبر بد اینکه عرضه کننده‌های این نوع اینترنت زیاد نیستند، ولی هر کدامشان یک ساز کاملا جداگانه می‌زنند. تعرفه هایشان را که نگاه کنید، احتمالا بیشتر سردرگم میشوید. با این حال لازم نیست نگران باشید، چون این نوشته کمکتان می‌کند درست تصمیم بگیرید.

کد خبر : ۵۶۹۹۳
بازدید : ۵۰۱۵
بهترین اینترنت کدام است؟
میثم فرزیان | اینترنت TD - LTE می‌تواند همزمان خیلی سریع و بی نهایت بی رحم باشد. سرعت دسترسی به دنیای مجازی در این روش تا ۸۰ مگابیت بر ثانیه هم می‌رسد ضمن اینکه اگر بخواهید یکی از آن‌ها را داشته باشید، نیازی به کابل کشی و خط تلفن و اجازه صاحبخانه و چیز‌هایی از این دست نیست.
کل کار یک آداپتور شارژی است که باید آن را به دو شاخه برق متصل کنید. چند ثانیه بعد چراغ‌های چشمک زن جای خودشان را به نور‌های آبی و سبز اطمینان بخش می‌دهند که نشانه‌ای است از اتصال صحیح. حتی برخلاف تکنولوژی قدیمی وایمکس دیگر اینترنت پشت سرهم و با تغییر شرایط آب و هوایی از جمله وزش باد و ریزش باران قطع و وصل نمی‌شود.
این‌ها را گفتیم تا بدانید دوره استعمار پیر ADSL به سر آمده و دیگر لازم نیست منت شرکت مخابرات منطقه تان را بکشید تا یک پورت خالی برایتان جور کند، اما چرا بی رحم؟ اگر چنین سوالی می‌پرسید، پس حتما از قیمت تمام شده اشتراک TD
- LTEخبر ندارید.
خرید این بسته‌ها حتی از خرید اینترنت موبایل هم بیشتر خرج روی دست تان می‌گذارد. طوری که اگر با آن یک فیلم بد دانلود کنید، دلتان می‌خواهد آن را بار‌ها و بار‌ها تماشا کنید. بالاخره پولش را داده اید.
خبر بد بعدی اینکه عرضه کننده‌های این نوع اینترنت زیاد نیستند، ولی هر کدامشان یک ساز کاملا جداگانه می‌زنند. تعرفه هایشان را که نگاه کنید، احتمالا بیشتر سردرگم میشوید. با این حال لازم نیست نگران باشید، چون این نوشته کمکتان می‌کند درست تصمیم بگیرید.
اشتراک‌های یک ماهه
کسی که اشتراک اینترنت خود را یک ماهه تمدید می‌کند، احتمالا آدم سخت گیری است، زود به هر کسی اعتماد نمی‌کند و در عین حال ذهنی اقتصادی دارد.
در عوض تمام این دوراندیشی‌ها باید خودتان را برای تندتند سرزدن به سایت سرویس دهنده تان و در افتادن با درگاه‌های پرداخت اینترنتی آماده کنید.
راهکار‌های منطقی برای مشترکان ایرانسل
ارزان‌ترین بسته یک ماهه ایرانسل برای مشترکان TD - LTE یک بسته چهار گیگابایتی یک ماهه است به قیمت ۱۶ هزار تومان.
اگر تنها و افسرده و گوشه گیر باشید هم این مقدار حجم اینترنت برایتان کافی نیست برای همین آن‌ها به شما پیشنهاد خرید بسته هشت گیگابایتی به ارزش ۲۸ هزار تومان را می‌دهند. حالا اگر تازه عروس داماد باشید و قول بدهید زیاد سرتان داخل گوشی نباشد، می‌توانید بسته ۴۸ هزار تومانی با حجم، ۱۶ گیگابایتی را بخرید.
هیچکدام این‌ها واقعا کافی نیست. حتی برای کاربران کم مصرف. پس باید به سراغ بسته‌های بزرگ‌تر و گران‌تر حرکت کنیم. مثلا بسته ۸۰ هزار تومانی با حجم ۳۲ گیگابایت می‌تواند برای یک خانواده تازه تاسیس مناسب باشد. اگر اهل دانلود فیلم هم باشید، بسته ۶۴ گیگابایتی با ارزش ۱۲۵ هزار تومان برای شما عرضه شده است.
کارتان با این اندازه راه نمی‌افتد؟ پس احتمالا مجبور می‌شوید ۱۸۰ هزار تومان پول بدهید و بسته ۱۲۸ گیگابایتی بخرید.
راهکار‌های منطقی برای مشترکان مبین نت
ارزان‌ترین پیشنهاد‌های مبین نت به مشترکان خود بسته‌های کم حجم ۱۰، ۱۵ و ۲۵ گیگابایتی است. مناسب آدم‌های تنها! خرید این بسته‌ها به ترتیب ۲۵، ۳۰ و ۴۰ هزار تومان خرج روی دست تان می‌گذارد، ولی اگر یک خانواده تازه تاسیس دارید و مصرف تان زیاد نیست ما پیشنهاد می‌کنیم با پرداخت ۵۰ هزار تومان بسته، ۴۰ گیگابایتی را بخرید.
بدی این بسته می‌تواند قوانین مبین نت برای ارائه حجم شبانه باشد، چون آن‌ها از ساعت دو تا هفت صبح سرعت را از چهار تا ۴۰ مگابیت بر ثانیه به یک تا چهار مگابایت تقلیل می‌دهند. اگر می‌خواهید در تمام طول اشتراک سرعت تان را تحت کنترل داشته باشید، باید بسته ۵۰ گیگابایتی را به قیمت ۶۰ هزار تومان بخرید.
این خدمات دهنده همچنین بسته‌های پرحجمی را عرضه می‌کند. مثلا با پرداخت ۷۰ هزار تومان می‌توانید بسته ۱۰۰ گیگابایتی بخرید که ۱۰ گیگابایت هم حجم شبانه با سرعت بالا در اختیارتان می‌گذارد. با پرداخت حدود ۲۰ هزار تومان بیشتر حجم بسته تان به ۱۵۰ گیگابایت می‌رسد. همچنین پرداخت ۱۰۰ هزار تومان در ماه می‌تواند به خرید ۲۰۰ گیگابایت اینترنت TD - LTE مبین نت منجر شود.
راهکار‌های منطقی برای مشترکان آسیاتک
ارزان‌ترین بسته این اپراتور ۲۰ هزار تومان خرج روی دستتان می‌گذارد و تنها چهار گیگابایت در اختیارتان می‌گذارد.
مناسب برای آدم‌های تنها! اگر ۶۰ هزار تومان بدهید، می‌توانید یک بسته ۲۰ گیگابایتی در اختیار داشته باشید، اما برای یک خانواده کوچک بهترین کار احتمالا انتخاب یک بسته ۵۰ گیگابایتی است که البته قیمت آن به ۱۳۰ هزار تومان می‌رسد.

اشتراک‌های سه ماهه
انتخاب بسته سه ماهه می‌تواند شما را از سر و کله زدن ماهانه با سایت اپراتور و درگاه‌های پرداخت اینترنتی خلاص کند. در عین حال اگر اپراتورتان وسط کار نتوانست از عهده تعهداتش بربیاید، می‌توانید خیلی زود با آن قطع رابطه کنید.
راهکار‌های منطقی برای مشترکان ایرانسل
ارزان‌ترین انتخاب در میان بسته‌های سه ماهه ایرانسل ۵۲ هزار تومان خرج روی دست تان می‌گذارد. این بسته تنها ۱۶ گیگابایت حجم دارد.

برای همین فکر می‌کنیم باید سراغ بسته‌های دیگری را بگیریم. مثلا بسته ۳۲ گیگابایتی به قیمت ۸۷ هزار تومان بد نیست، اما هنوز تا انتخاب ایده آل فاصله زیادی دارد. با بسته ۶۴ گیگابایتی چطورید؟ برای این بسته باید ۱۴۰ هزار تومان پول بدهید که تقریبا میشود ۴۶ هزار تومان در ماه و حدود ۲۱ گیگابایت حجم. بد نیست، اما می‌توانید گزینه هایتان را بیشتر کنید. مثلا بسته ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۲۱۵ هزار تومان وجود دارد. همین طور بسته ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت ۳۱۰ هزار تومان. کم کم دارید نگران خرج و مخارجتان می‌شوید؛ نه؟

راهکار‌های منطقی برای مشترکان مبین نت
مبین نت خیلی با آدم‌هایی که می‌خواهند بسته سه ماهه بخرند رابطه خوبی ندارد برای همین تنها دو بسته برایشان عرضه کرده است.
اولی ۸۰ گیگابایت حجم و ۱۲۵ هزار تومان قیمت دارد. یعنی حدود ۲۷ گیگابایت حجم و ۴۲ هزار تومان پول در ماه. اگر کاربر قانعی باشید بدک نیست، ولی می‌توانید مثلا به سراغ بسته ۱۵۰ گیگابایتی با قیمت ۱۵۰ هزار تومان هم بروید که می‌شود ۵۰ گیگابایت حجم و ۵۰ هزار تومان پول در ماه. احتمالا متوجه شده اید که اگر بسته‌های یک ماهه را بخرید، چه از نظر حجم و چه از نظر قیمت تفاوت چندانی رخ نداده. گفتیم که؛ مبین نت با آدم‌هایی که می‌خواهند بسته سه ماهه بخرند، رابطه خوبی ندارد.
راهکار‌های منطقی برای مشترکان آسیاتک
آسیاتک عاشق مشترکان بسته‌های سه ماهه است و پنج انتخاب جلوی رویشان گذاشته است. ارزان‌ترین انتخاب ۱۶ گیگابایت حجم دارد و به قیمت ۵۲ هزار تومان فروخته می‌شود. اگر ۹۳ هزار تومان پول بدهید می‌توانید بسته ۲۴ گیگابایتی با ۲۴ گیگابایت حجم شبانه بخرید.
بسته ۴۸ گیگابایتی و سه ماهه ۱۵۳ هزار تومان قیمت دارد و ۴۸ گیگابایت حجم شبانه هم روی آن تحویل تان می‌دهند. بسته ۶۴ گیگابایتی که بدون منت اینترنت شبانه فروخته می‌شود ارزان‌تر است و ۱۴۰ هزار تومان قیمت دارد. گران‌ترین بسته سه ماهه آسیاتک ۲۵۶ گیگابایت حجم دارد و ۳۱۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

اشتراک‌های شش ماهه
اگر تصمیم بگیرید برای ششماه جلو جلو پول بدهید و اشتراک تان را تمدید کنید به احتمال زیاد یعنی خیلی اهل ریسک نیستید و از همه مهمتر فکر می‌کنید این کار از نظر اقتصادی برایتان به صرفه است.
راهکار‌های منطقی برای مشترکان ایرانسل
ایرانسل ارزان‌ترین بسته ششماهه را برای آدم‌های تنها عرضه می‌کند؛ ۹۵ هزار تومان برای ۳۲ گیگابایت. باید سعی کنید با اجرای یک برنامه ریاضتی بیشتر از پنج گیگابایت در ماه مصرف نکنید. آن‌ها بسته شش ماهه با حجم ۶۴ گیگابایتی را هم در منویشان دارند که ۱۵۵ هزار تومان است.
بسته ۱۲۸ گیگابایتی، ۲۵۶ گیگابایتی و ۵۱۲ گیگابایتی هم هست که به ترتیب ۲۵۰ هزار تومان، ۳۸۰ هزار تومان و ۵۵۰ هزار تومان فروخته می‌شوند.
راهکار‌های منطقی برای مشترکان مبین نت
خرید بسته‌های شش ماهه برای مشترکان مبین نت هم کار آسانی نیست. گران‌ترین آن‌ها ۴۲۰ هزار تومان است و ۴۸۰ گیگابایت برایتان فراهم می‌کند. اگر این حجم به نظرتان زیاد است و دنبال یک گزینه اقتصادی می‌گردید، می‌توانید بسته ۳۰۰ هزار تومانی با حجم ۲۷۰ گیگابایت را انتخاب کنید.
راهکار‌های منطقی برای مشترکان آسیاتک
مشترکان آسیاتک سه. انتخاب پیش رو دارند. اولین آن‌ها کاملا اقتصادی است و ۳۲ گیگابایت حجم را با قیمت ۹۵ هزار تومان در اختیارتان می‌گذارد. قیمت بسته ۱۲۸ گیگابایتی شش ماهه هم ۲۵۰ هزار تومان است، اما اگر اصرار دارید خیالتان بابت دانلود پر تعداد فیلم‌ها و تهیه نسخه پشتیبان از اینترنت راحت باشد، می‌توانید بسته ۵۵۰ هزار تومانی با حجم ۵۱۲ گیگابایت را انتخاب کنید.

اشتراک‌های یک ساله
چرا باید بسته یک ساله بخرید؟ اولین دلیل منطقی می‌تواند این باشد که شما مدیر شرکت خدمات دهنده اینترنت هستید. دلیل دوم می‌تواند ریاست پدرتان در هیات مدیره همان شرکت باشد، اما از شوخی گذشته اگر می‌خواهید چنین بست‌های بخرید، حتما از کیفیت خدمات دهنده تان اطمینان حاصل کنید.
خوبی ماجرا این است که ۱۲ ماه از سر زدن به سایت و درگاه پرداخت اینترنتی خلاص میشوید.
راهکار‌های منطقی برای مشترکان ایرانسل
اگر بگویند برای هر گیگابایت هزار تومان پول بدهید، چه حسی پیدا می‌کنید؟ همین حس و حال را می‌توان به زمانی که یک میلیون تومان پول می‌دهید و بسته هزار گیگابایتی یک ساله ایرانسل می‌خرید تعمیم داد؟ احتمالا نه! آن‌ها بسته‌های ۹۵۰ هزار تومانی، ۷۵۰ هزار تومانی و ۷۰۰ هزار تومانی هم دارند که به خاطر قیمت بالا از همه شان فاکتور می‌گیریم. منطقی‌ترین گزینه‌ها می‌توانند بسته‌های ۴۰۰ هزار تومانی باشند.
حجم آن‌ها حدود ۲۰۰ گیگابایت است. ارزان‌ترین انتخاب‌ها هم بسته‌های ۱۲۸ گیگابایتی و ۶۴ گیگابایتی هستند که به ترتیب ۲۸۰ هزار تومان و ۱۷۰ هزار تومان فروخته میشوند.
راهکار‌های منطقی برای مشترکان مبین نت
ارزان‌ترین بسته یک ساله مبین نت ۴۰۰ هزار تومان است و ۲۰۰ گیگابایت اینترنت در اختیارتان می‌گذارد. البته می‌توانید ۶۰۰ هزار تومان بدهید و ۶۰۰ گیگابایت اینترنت یک ساله بخرید. در کل خیلی با هم فرقی نمی‌کنند.
این اپراتور یک بسته هزار گیگابایتی هم دارد که قیمت آن ۸۰۰ هزار تومان است.
راهکار‌های منطقی برای مشترکان آسیاتک
ارزان‌ترین بسته بلندمدت یک ساله برای مشترکان آسیا تک ۱۲۱ هزار تومان آب می‌خورد و ۶۰ گیگابایت حجم در اختیار آن‌ها می‌گذارد. این اپراتور همچنین بسته ۱۲۸ گیگابایتی را با قیمت ۲۸۰ هزار تومان عرضه می‌کند. با پرداخت ۷۰۰ هزار تومان می‌توانید از آسیاتک بسته ۵۱۲ گیگابایتی بخرید و قیمت بسته هزار گیگابایتی ۹۵۰ هزار تومان است.
منبع: روزنامه هفت صبح
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید