رهایی "پرهام" از دست زوج بدون فرزند

رهایی "پرهام" از دست زوج بدون فرزند

پرهام پیدا شد. این کودک پس از ٧٢ ساعت دوری از خانواده دوباره به آغوش پدر و مادرش بازگشت. پرهام ١٨ ماهه یکشنبه‌شب در حرم امام رضا (ع) به طرز عجیبی ناپدید شده بود که در همان تحقیقات اولیه مشخص شد که این کودک از سوی یک زن و مرد ناشناس به بیرون از حرم برده شده است.

کد خبر : ۵۷۳۳۸
بازدید : ۲۵۵۸

رهایی

پرهام پیدا شد. این کودک پس از ٧٢ ساعت دوری از خانواده دوباره به آغوش پدر و مادرش بازگشت. پرهام ١٨ ماهه یکشنبه‌شب در حرم امام رضا (ع) به طرز عجیبی ناپدید شده بود که در همان تحقیقات اولیه مشخص شد که این کودک از سوی یک زن و مرد ناشناس به بیرون از حرم برده شده است. حالا با گذشت سه‌روز از آن حادثه پرهام کنار والدینش آرام گرفته است. این کودک خردسال سه‌شنبه‌شب پیدا شد.

در واقع همان زن و مرد ناشناسی که دوربین‌های مداربسته حرم لحظه خارج‌شدن آن‌ها با پرهام یک‌ساله را ضبط کرده بودند، سه‌شنبه برای تحویل این کودک با خانواده‌اش تماس گرفتند. این زوج کودک‌ربا پس از بازگرداندن پرهام به خانواده‌اش از سوی پلیس بازداشت شدند. آن‌ها انگیزه خود از این اقدام را نداشتن فرزند و آرزوی بچه‌دار‌شدن عنوان کرده‌اند.

اظهاراتی که با توجه به شنیده‌های خانواده پرهام و شاهدان این ماجرا چندان هم بیراه به نظر نمی‌رسد و با این وجود تحقیقات بیشتر درخصوص این پرونده ادامه دارد و زوج جوان کودک‌ربا هم در بازداشت هستند. ماجرای این پرونده کودک‌ربایی ٤ روز پیش کلید خورد.

وقتی مادر پرهام در صحن جامع رضوی حرم امام رضا درحال نمازخواندن بود، بین دو نماز مغرب و عشا پرهام که مشغول بازی با پارسا برادر بزرگترش بود، ناگهان غیبش زد. تلاش‌ها برای پیداکردن پرهام از همان لحظه شروع شد. مادر پرهام شروع به جست‌وجو کرد، ماجرا را به همسرش هم اطلاع داد.

مسئولان حرم و آستان قدس‌رضوی هم در جریان ناپدیدشدن این کودک خردسال قرار گرفتند. پیگیری‌های زیادی انجام شد، اما هیچ ردی از این بچه به دست نیامد. مثل این‌که آب شده بود رفته بود در زمین، اما صحبت‌های یکی از خادمان حرم سرنخ خوبی برای پیگیری سرنوشت پرهام شد. یکی از خادم‌ها پرهام را دیده بود که سرگردان درحال پرسه‌زدن در حرم است. این خادم حتی پرهام را برای دقایقی نگه داشته تا خانواده‌اش را پیداکند.

رهایی

پرهام پس از 72 ساعت دوری از خانواده پیدا شد

در همین حین، یک زوج جوان خودشان را پدر و مادر این پسربچه جا می‌زنند و او را با خودشان می‌برند. با اظهارات این خادم، بازبینی دوربین‌های حرم به سرعت انجام شد. تصاویر همه صحبت‌های آن خادم را تأیید می‌کرد. پرهام توسط یک زن و مرد جوان ربوده شده بود. بررسی نقطه به نقطه دوربین‌ها انجام شد و حتی این زوج تا خیابان اطراف حرم هم از سوی پلیس ردزنی شدند.

از سوی دیگر خانواده این کودک بیکار ننشستند و با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و به هر طریقی با چاپ عکس پرهام و اعلام شماره تلفن‌های مختلف سعی داشتند تا این کودک را پیدا کنند. سه روز به همین منوال گذشت. تا این سه‌شنبه حوالی غروب تلفن‌همراه پدر پرهام زنگ خورد. مرد ناشناسی خودش را رباینده پرهام معرفی کرد و از پدر این کودک خواست تا بدون این‌که به پلیس اطلاع دهند، در نقطه‌ای از مشهد پرهام را به آن‌ها تحویل بدهند.

او از پشت تلفن هم از کارش ابراز پشیمانی کرد و چندبار از پدر پرهام خواست تا با پلیس تماس نگیرد و این اتفاق به خوبی و خوشی حل‌وفصل شود. خواسته‌ای که به گفته دایی پرهام چندان منطقی نبود، چراکه از همان روزی که پلیس در جریان این کودک‌ربایی قرارگرفته بود، همه تلفن‌های آن‌ها تحت‌کنترل بود، ماموران آگاهی به‌طور خودکار در جریان تماس کودک‌ربا‌ها قرار گرفتند.

دایی پرهام درباره بازگرداندن پرهام از سوی زن و مرد کودک‌ربا به «شهروند» می‌گوید: «ما از آن‌ها خواستیم که قرار در حرم باشد، اما قبول نکردند. در خیابان‌های مشهد قرار گذاشتیم. دل توی دلمان نبود، البته آن مرد ناشناس از پشت تلفن به ما گفت که حال پرهام خوب است و آن‌ها فقط برای این‌که بچه‌دار نمی‌شدند، این کار راکردند. با این حال ما خیلی نگران بودیم. ماموران آگاهی هم در جریان این قرار بودند. ساعت ٩:٣٠ سر وعده حاضر شدیم. آن‌ها آمده بودند، پرهام را هم آورده بودند، حالش خوب، باورمان نمی‌شد، خواهرم خیلی بی‌تاب بود، وقتی پرهام را در آغوش گرفت، بغضش ترکید. همان موقع ماموران هم وارد عمل شدند و آن دو را دستگیر کردند.

البته همان موقع هم چندبار از ما عذرخواهی کردند، می‌گفتند ما بچه‌دار نمی‌شویم و یک لحظه غفلت باعث شد تا این کار را انجام دهیم. سر و وضع بدی هم نداشتند. یعنی شرور نبودند، تا جایی که ما فهمیدیم، سابقه‌دار هم نیستند. پرهام را هم اذیت نکرده بودند. در این مدت هم برای او کلی لباس، اسباب‌بازی خریده بودند.»

حالا پرهام دوباره به آغوش مادرش بازگشته است. حالش خوب است و هیچ مشکلی ندارد. زن و مرد کودک‌ربا، اما فعلا در بازداشت هستند.

رهایی

پرهام کودک یک ساله مشهدی که در حرم امام رضا(ع) ربوده شد

البته پدر و مادر پرهام همان روز‌های نخست و حتی قبل از پیداشدن او بار‌ها اعلام کرده بودند که درصورت بازگشت کودک‌شان و سالم‌بودن هیچ شکایتی از کودک‌ربا‌ها ندارند. الان هم دایی پرهام می‌گوید، پدر و مادر این کودک از آن زوج جوان کودک‌ربا هیچ شکایت شخصی ندارند. به‌خصوص این‌که در این مدت به خوبی از فرزند آن‌ها مراقبت هم کرده‌اند. البته جرم کودک‌ربایی از جنبه عمومی قابل پیگیری است.

در همین حال سردار قادر کریمی فرمانده انتظامی خراسان رضوی هم درباره جزئیات این پرونده گفت: «زن و شوهر جوانی که اقدام به ربودن این کودک خردسال یزدی کرده بودند، در حومه شهر مشهد ساکن هستند و پس از گذشت ٥ سال از آغاز زندگی مشترک خود صاحب فرزندی نشده بودند و به همین علت هم یکشنبه شب با سوءاستفاده از غفلت والدین اقدام به ربودن این کودک کردند.»

والدین پرهام شکایتی از کودک ربایان ندارند

او ادامه داد: «این زوج پس از آگاهی از انتشار گسترده خبر ربوده شدن کودک در فضای مجازی، از طریق شماره تماسی که در فضای مجازی اعلام شده بود پس از تماس با خانواده کودک، اعلام کردند کودک را تحویل می‌دهند.»

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید