فیلم "خوک"؛ ترسیم دنیایی خارج از روزمره

فیلم "خوک"؛ ترسیم دنیایی خارج از روزمره

«خوک» قصه‌ای جذاب و درگیر کننده دارد که حقیقی این قصه را وارد فضایی رویاگونه و فانتزی کرده و دنیایی خارج از دنیای عادی زندگی انسان‌ها را برای بیننده ترسیم کرده است.

کد خبر : ۵۷۳۳۹
بازدید : ۲۷۸۴
فیلم
لیلا حاتمی و حسن معجونی بازیگران اصلی فیلم خوک
کارگردان: مانی حقیقی

بازیگران: حسن معجونی، لیلا حاتمی، سیامک انصاری، لیلی رشیدی، پریناز ایزدیار، علی باقری، آیناز آذرهوش، مینا جعفرزاده، علی مصفا، سهیلا رضوی، رضا یزدانی، بیوک میرزایی

خلاصه داستان خوک
حسن خشمگین است. مدتی است موفق به فیلم ساختن نشده. ستارهٔ محبوبش صبر ندارد و می‌خواهد با کارگردانان دیگر همکاری کند. همسرش دیگر عاشقش نیست. دخترش بزرگ شده و دیگر مستقل است. مادرش پیر شده و کم‌کم حافظه خود را از دست داده.
مزاحم جذابی او را هر جا می‌رود تعقیب می‌کند و اصرار دارد حسن او را وارد دنیای سینما کند. از همه بدتر، قاتلی در سطح شهر مشغول کشتن کارگردانان سینمای ایران است، اما حسن را نادیده گرفته. حسن رنجیده‌است: آیا او مهمترین فیلمساز این شهر نیست؟ پس چرا قاتل تحویلش نمی‌گیرد؟ هنگامی که نام حسن به عنوان مظنون اصلی پرونده قتل‌ها در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود، اوضاع دیگر غیرقابل تحمل می‌شود. حالا حسن ناچار است برای اعاده حیثیتش نقشهٔ هوشمندانه‌ای بکشد.


هشدار! این متن ممکن است بخشی از داستان فیلم را لو دهد.

عباس نصراللهی | ساختن درست دنیایی که قصه فیلمی در آن روایت می‌شود، مهم‌ترین کاری است که یک فیلمساز می‌تواند انجام دهد، زیرا تمام باورها، فکر‌ها و اتفاقات درون آن دنیای خاص جا می‌گیرند و بیننده نیز با نگاه به همین فضا فیلم را دنبال می‌کند و انجام این کار برای فیلم‌هایی که کمی به دور از فضای واقعی زندگی انسان‌ها سخن می‌گویند سخت‌تر به نظر می‌رسد که پیاده سازی درست همانقدر به خوب بودن یک فیلم در این دسته کمک می‌کند که عدم این پیاده سازی درست می‌تواند فیلم را رو به نابودی ببرد. اما جدیدترین ساخته مانی حقیقی یعنی «خوک» فیلمی است که نمونه‌اش کمتر در سینمای ایران دیده شده، مانی حقیقی هواره در حال تلاش برای ارائه آثاری متفاوت و دیگرگون بوده است، و این طرز فکرش را به وضوح در فیلم «اژد‌ها وارد می‌شود» نمایان کرد و در «خوک» این کار را به شکلی دیگر و با قوتی بیشتر انجام د. اده است.
فیلم

دلیل این قوت بیشتر (البته در این شکل خاص) نیز حضور یک خط قصه پررنگ در فیلم است، «خوک» قصه‌ای جذاب و درگیر کننده دارد که حقیقی این قصه را وارد فضایی رویاگونه و فانتزی کرده و دنیایی خارج از دنیای عادی زندگی انسان‌ها را برای بیننده ترسیم کرده است.


منبع: سایت نقدفارسی


۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید