ابعاد تازه آزارواذیت جنسی دانش‌آموزان

ابعاد تازه آزارواذیت جنسی دانش‌آموزان

وزیر آموزش‌وپرورش برای رسیدگی به این حادثه تکان‌دهنده دستور ویژه صادر کرد متهم منکر اذیت و آزار به بیش از ٣٠ دانش‌آموز است

کد خبر : ۵۷۷۲۳
بازدید : ۲۴۹۱
ابعاد تازه آزارواذیت جنسی دانش‌آموزان
ماجرای آزار و اذیت جنسی دانش‌آموزان تهرانی هر روز ابعاد بیشتری پیدا می‌کند. با گذشت دو روز از انتشار این خبر حالا وزیر آموزش‌وپرورش دستور فوری رسیدگی به این ماجرا را صادر کرد. از سوی دیگر مسئولان آموزش‌وپرورش منطقه ٢ تهران از تعلیق مدیر این مدرسه غیرانتفاعی خبر داده‌اند. برخی اخبار هم از احتمال تعطیلی این مدرسه برای همیشه حکایت دارد.
هرچند تاکنون مسئولان بلندپایه آموزش‌وپرورش به نوعی وقوع حادثه بی‌سابقه آزار و اذیت تعداد زیادی از دانش‌آموزان را در این مدرسه غیرانتفاعی تأیید کرده‌اند، اما با این همه هنوز جزییات زیادی از این حادثه منتشر نشده است. چند فیلم کوتاه در شبکه‌های اجتماعی از اعتراض اولیای دانش‌آموزان به متهم این پرونده که ظاهرا چند مسئولیت متفاوت در این دبیرستان غیرانتفاعی داشته تنها جزییاتی است که درخصوص ماجرا فاش شده است. این‌که دقیقا چه تعداد دانش‌آموز و از چه زمانی مورد آزارواذیت قرار گرفته‌اند نامشخص است. حتی نحوه ارتباط این دانش‌آموزان با متهم پرونده هم به درستی مشخص نیست. متهم اصلی این پرونده در بازداشت پلیس امنیت است و تحقیقات درخصوص این پرونده همچنان ادامه دارد.

اما این خبر هولناک بعدازظهر دوشنبه روی خروجی یکی از خبرگزاری‌های داخلی قرار گرفت و به سرعت در سایر رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست شد. خبر کوتاه بود و تکان‌دهنده: «پلیس امنیت تهران درحال رسیدگی به پرونده اذیت‌وآزار گروهی دانش‌آموزان پسر دبیرستانی در غرب تهران است. پرونده‌ای بی‌سابقه که از آزار جنسی گروهی از دانش‌آموزان توسط یکی از مسئولان این مدرسه حکایت دارد.» این ماجرا از سوی اولیای دانش‌آموزان مورد تعرض قرار گرفته فاش و بعد از مدت کوتاهی مشخص شد تعداد زیاد دیگری از محصلان این مدرسه گرفتار آزارواذیت جنسی یکی از مسئولان این مدرسه قرار گرفته‌اند. مسئولی که ابتدا گفته می‌شد معاون آموزشی آن مدرسه است. درواقع رفتار‌های عصبی و پرخاشگری‌های عجیب این دانش‌آموزان والدین آن‌ها را مجبور کرد که آن‌ها را برای درمان نزد پزشک ببرند و همانجا بود که این دانش‌آموزان لب به سخن گشودند و به بلایی که سرشان آمده اقرار کردند.

پس از انتشار این خبر و در فاصله کوتاهی، فیلمی چند دقیقه‌ای از اعتراض اولیای این دانش‌آموزان به کسی که گفته می‌شود دانش‌آموزان را مورد آزار اذیت قرار داده است، منتشر شد. این مرد جوان حدود ٣٠ ساله درحالی‌که دستبندی به دستانش بود هرگونه تجاوز به این دانش‌آموزان را منکر شد. این مرد جوان حتی درباره تعداد قربانیان این حادثه تکان‌دهنده نظر دیگری داشت و بار‌ها با صدای بلند فریاد می‌زد که فقط ٥ دانش‌آموز به اتاق من رفت‌وآمد داشتند: «اصلا ٣٠ نفری درکار نبوده، همه ماجرا از بعد از تعطیلات عید اتفاق افتاد. من هیچ‌کدام از این اتهامات را قبول ندارم، ٥ نفر از بچه‌های مدرسه به اتاق من می‌آمدند چند فیلم مستهجن که در گوشی من بود را نگاه می‌کردند و هرازگاهی هم با هم شوخی می‌کردند و من اصلا اتهام اذیت و آزار را قبول ندارم. پزشکی قانونی همه صحبت‌های مرا تأیید می‌کند و مشخص می‌شود که این‌ها دروغ می‌گویند.» با وجود این چند جمله کوتاه که از سوی متهم منتشر شده است، خانواده‌های بیش از ٣٠ دانش‌آموز دبیرستان غیرانتفاعی از متهم اصلی و سایر مسئولان این مدرسه شکایت کرده‌اند.

اما مسئولان آموزش‌وپرورش هم به این حادثه بی‌سابقه واکنش نشان دادند. سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش‌وپرورش به بازرس ویژه وزارتی در مورد رسیدگی به ماجرای آزارواذیت دانش‌آموزان مدرسه در منطقه ۲ تهران، دستور فوری داده است. او در حکمی حسین بزرگی‌زاده، مشاور و بازرس ویژه خود را مسئول رسیدگی به ماجرای آزارواذیت دانش‌آموزان مدرسه‌ای در منطقه ۲ تهران کرد. وزیر آموزش‌وپرورش در ابلاغ این حکم به بزرگی‌زاده با اشاره به‌اتفاق شنیع انجام‌شده در یکی از واحد‌های آموزشی منطقه ۲ تهران از او خواست تا ضمن مراقبت در تسریع پیگیری‌ها، با فوریت و اولویت، تمامی عوامل مرتبط با اتفاق مذکور از ابتدا تاکنون را با گروهی از صاحب‌نظران موضوع مورد بررسی دقیق قرار داده و هرگونه مسامحه احتمالی در هریک از واحد‌های سازمانی متبوع که موجب بروز آن شده است را سریع گزارش کند. وزیر در ادامه این نامه با اشاره به غیررسمی بودن متهم این پرونده خواستار مشخص‌شدن ضوابط درخصوص بکارگیری این فرد در آن مدرسه شده است.

از سوی دیگر ناصر کوهستانی مدیر آموزش‌وپرورش منطقه ۲ شهر تهران با اعلام خبر تشکیل هیأتی ویژه از سوی آموزش‌وپرورش درخصوص این حادثه گفت: «درپی ادعای مطرح شده مبنی بر تحریک تعدادی از دانش‌آموزان توسط یکی از نیرو‌های آزاد دبیرستان پسرانه در غرب تهران به عمل غیراخلاقی، پرونده‌ای در مراجع قضائی با شکایت والدین و پیگیری مسئولان منطقه تشکیل شده و قبل از این هیچ شکایتی در این خصوص از سوی دانش‌آموزان یا خانواده‌ها به آموزش‌وپرورش واصل نشده است.» کوهستانی درباره متهم اصلی این پرونده و مسئولیت او در این مدرسه غیرانتفاعی هم توضیح داد: «این نیروی آزاد شاغل در مدرسه به‌عنوان معاون انضباطی جذب شده و به دنبال مشخص شدن رفتار غیراخلاقی او با حضور بازرسان، پرونده قضائی تشکیل و از حضور او در مدرسه جلوگیری شد و همچنین حکم مدیر آموزشگاه غیردولتی به حالت تعلیق درآمده است. درضمن مقرر شد با تکمیل پرونده این آموزشگاه در شورای نظارت منطقه، تصمیم‌گیری نهایی برای توقف فعالیت این آموزشگاه به عمل آید.»
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید