هشدار پنتاگون به دولت و ارتش سوریه

هشدار پنتاگون به دولت و ارتش سوریه

وزارت دفاع آمریکا به دولت سوریه نسبت به هرگونه حمله به نیرو‌های هم پیمان واشنگتن در اراضی سوریه هشدار داد.

کد خبر : ۵۷۸۶۰
بازدید : ۹۰۹

هشدار پنتاگون به دولت و ارتش سوریه

وزارت دفاع آمریکا به دولت سوریه نسبت به هرگونه حمله به نیرو‌های هم پیمان واشنگتن در اراضی سوریه هشدار داد. ژنرال کنت مکنزی یکی از اعضای ستاد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به خبرنگاران گفت: هر یک از طرف‌های درگیر در سوریه باید بدانند که حمله به نیرو‌های مسلح آمریکایی یا هم پیمانان ما در ائتلاف ضد داعش سیاستی است که پایان ناگواری دارد.

دولت سوریه پیشتر هشدار‌هایی صادر کرده بود مبنی بر اینکه آمریکا و نیرو‌های همپیمان محلی‌اش در شرق و شمال شرق سوریه موسوم به نیرو‌های سوریه دموکراتیک درحال طرح‌ریزی توطئه‌ای علیه دولت و ارتش سوریه هستند. دانا وایت سخنگوی پنتاگون پیشتر مدعی شده بود که ارتش آمریکا برای مبارزه با داعش در سوریه حضور دارد.

وی در کنفرانسی مطبوعاتی تصریح کرد: ما تمایل نداریم وارد جنگ داخلی سوریه شویم. روز پنجشنبه بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با شبکه روسیا الیوم گفت: تنها مشکل باقیمانده در سوریه نیرو‌های سوریه دموکراتیک هستند.

وی گفت: ما با این نیرو‌ها از دو راه برخورد می‌کنیم. راه اول اینکه در‌های مذاکره را به سویشان گشوده‌ایم چرا که بیشتر آن‌ها سوری هستند، اما اگر این مسئله محقق نشود به گزینه نظامی برای آزادسازی مناطق متوسل می‌شویم. ما با وجود آمریکا و بدون آن‌ها گزینه دیگری نداریم.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید