تیم ملی والیبال ایران مچ ولاسکو را خواباند

تیم ملی والیبال ایران مچ ولاسکو را خواباند

تیم ملی والیبال ایران موفق شد در نخستین دیدارش در هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸، با نتیجه سه بر دو برابر شاگردان خولیو ولاسکو در تیم ملی آرژانتین به پیروزی برسد.

کد خبر : ۵۷۹۲۰
بازدید : ۸۵۴

پیروزی تیم ملی والیبال ایران برابر شاگردان ولاسکو

تیم ملی والیبال ایران موفق شد در نخستین دیدارش در هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸، با نتیجه سه بر دو برابر شاگردان خولیو ولاسکو در تیم ملی آرژانتین به پیروزی برسد.

در آخرین دیدار روز نخست هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال از گروه G. و از ساعت چهار و ۴۰ دقیقه بامداد شنبه، تیم ملی والیبال ایران در سالن سالیدا شهر سن خوآن مهمان شاگردان خولیو ولاسکو در تیم ملی آرژانتین بود که در پایان، تیم ملی والیبال ایران موفق شد با نتیجه سه بر دو به پیروزی برسد و با کسب دو امتیاز این دیدار با ۵ امتیاز به رده دهم صعود کند و آرژانتین هم با چهار شکست و یک امتیاز در رده چهاردهم باقی ماند.

ست‌های بازی با امتیاز‌های ۲۵-۲۱، ۲۲-۲۵، ۲۳-۲۵، ۲۶-۲۴ و ۹-۱۵ به سود ایران پایان یافت. در این دیدار برای تیم ملی والیبال ایران سعید معروف میلاد عبادی‌پور، سیدمحمد موسوی، امیر غفور، علی شفیعی و مرتضی شریفی به عنوان شش نفر اصلی وارد زمین شدند و در سوی مقابل کاوانا، کونته، پوگلاگن، راموس، لاسر و سوله شش نفر منتخب ولاسکو برای دیدار با ایران بودند.

در ست نخست، بازی پایاپای پیگیری می‌شد و دو تیم در امتیاز ۸ بر ۶ به سود آرژانتین وارد نخستین زمان استراحت فنی شدند. در اوایل ست عدم توانایی مرتضی شریفی در خط حمله باعث شد تا حساب کار ۱۰ بر ۶ به سود شاگردان ولاسکو شود و به همین دلیل میرزاجانپور جایگزین شریفی شد. اختلاف سه امتیازی تا اواسط ست پابرجا بود و دو تیم در امتیاز ۱۶ بر ۱۳ به سود آرژانتین وارد دومین زمان استراحت فنی شدند.

شاگردان کولاکوویچ با عملکرد مناسب در دفاع روی تور توانستند اختلاف را به یک امتیاز کاهش دهند، اما با دو تعویض همزمان ولاسکو در امتیاز ۲۰ بر ۱۹ و ناتوانی امیر غفور در تبدیل توپ به امتیاز، باز هم اختلاف بیشتر شد و کولاکوویچ مجبور به درخواست زمان استراحت شد. در ادامه بازیکنان آرژانتین در رالی‌ها کم‌اشتباه‌تر ظاهر شدند و ست نخست ۲۵ بر ۲۱ به سود آرژانتین پایان یافت.

در ست دوم تیم ملی والیبال ایران شاداب‌تر و هماهنگ‌تر از ست نخست کار کرد و با سرویس‌های هدفدار از ابتدای ست توانست ۴ بر سه پیش بیفتد و پیش از زمان استراحت فنی نخست ۷ بر ۴ از شاگردان ولاسکو پیشی بگیرد تا سرمربی آرژانتینی مجبور به گرفتن نخستین زمان استراحت شود. با عملکرد خوب تیمی در دریافت عقب زمین، شاگردان کولاکوویچ ۱۱ بر ۷ از میزبان جلو افتادند و در ادامه با سرویس‌های هدفدار و چند دفاع روی تور بازی ۱۸ بر ۱۳ به سود ایران شد و ولاسکو مجبور شد تا دومین زمان استراحت را نیز درخواست کند.

در اواخر ست دوم علی شفیعی با دو اشتباه در خط حمله دو امتیاز را از دست داد و شاگردان ولاسکو به یک قدمی ایران رسیدند و کولاکوویچ مجبور به درخواست زمان استراحت شد. در نهایت با شناسایی خوب مهاجمان آرژانتین اختلاف باز هم به چهار امتیاز افزایش پیدا کرد و در پایان تیم ملی ایران توانست ۲۵ بر ۲۲ بازی را به سود خود تمام کند تا در مجموع حساب کار یک بر یک شود.

در ست سوم بازیکنان ایران با توجه به پیروزی در ست قبل راحت‌تر و با روحیه‌تر از میزبان کار کردند و ۵ بر ۲ پیش افتادند و با همین سه امتیاز برتری شاگردان کولاکوویچ وارد نخستین زمان استراحت فنی شدند. آرژانتین که با ترکیب اصلی و در برابر تماشاگرانش برابر ایران به میدان آمده بود، به سرویس‌های پرشی و ریسکی روی آورد و به یک‌باره و با استفاده از دریافت‌های متزلزل بازیکنان ایران چهار امتیاز پشت سر هم گرفت و ۹ بر ۸ پیش افتاد تا کولاکوویچ را مجبور به درخواست زمان استراحت بکند.

تیم ملی ایران که به مراتب بهتر و هماهنگ‌تر از میزبان بازی می‌کرد، موفق شد با خنثی کردن حملات آرژانتین ۱۵ بر ۱۲ پیش افتد تا ولاسکو در این ست حساس نخستین زمان استراحت را درخواست کند. سرویس‌های ریسکی کونته و ساعد‌های متزلزل دریافت‌کننده‌های عقب ایران باعث شد تا بازی در امتیاز ۱۷ به تساوی برسد و در ادامه با همین تاکتیک شاگردان ولاسکو ۱۹ بر ۱۸ پیش افتادند. اما این پایان کار نبود و در امتیاز ۲۱ و پس از آن‌که امیر غفور به منطقه سرویس رفت، تیم ایران با هماهنگی در دریافت عقب و جلوی زمین توانست در پایان ۲۵ بر ۲۲ پیروز ست سوم شود تا در مجموع دو بر یک از شاگردان ولاسکو پیش بیافتد.

در ست چهارم آرژانتینی‌ها که به هیچ عنوان نمی‌خواستند نخستین دیدارشان را در خانه با شکست تجربه کنند، مسلط‌تر کار کردند و ۴ بر ۲ پیش افتادند. در حالی‌که تنها تاکتیک میزبان زدن سرویس‌های ریسکی و قدرتمند بود، توانستند ۱۰ بر ۵ پیش بیافتند، اما ایران توانست در امتیاز ۱۴ بر ۱۲ اختلاف را کم کند، تا ولاسکو درخواست زمان استراحت کند. در ادامه هر از گاهی یک تیم بر دیگری برتری می‌یافت، اما در اواخر ست چهارم ایران در امتیاز ۲۳ کار را به تساوی کشاند، ولی با یک خطای تور ۲۶ بر ۲۴ ست را به میزبان واگذار کرد.

در ست پنجم، بازی پایاپای پیش می‌رفت، اما در اواسط بازی با تک دفاع شفیعی ایران ۶ بر ۴ پیش افتاد تا ولاسکو درخواست زمان استراحت کند. در ادامه ایران باز هم بهتر از حریف کار کرد و موفق شد با نتیجه ۱۵ بر ۹ برنده ست شود، تا در مجموع سه بر دو به پیروزی برسد.

در دیگر بازی گروه G. و پیش از این دیدار، تیم بدون شکست ایتالیا به مصاف تیم انتهای جدولی کانادا رفت و در پایان شاگردان استفان آنتیگا بودند که دست به کار بزرگی زدند و موفق شدند با نتیجه ۳ بر یک برابر لاجوردی‌پوشان به پیروزی برسند و دومین بردشان را در لیگ ملت‌های والیبال کسب کنند.

ست‌های این بازی با امتیاز‌های ۲۲- ۲۵، ۲۷-۲۵، ۲۵-۲۳ و ۲۵-۱۶ به سود قرمزپوشان کانادا پایان یافت و ایتالیا با ۸ امتیاز و سه برد، به رده ششم جدول رده‌بندی سقوط کرد و کانادا هم با دو برد و شش امتیاز به رتبه هشتم رسید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید