عجیب‌ترین کاربرد‌های هوش مصنوعی؛ از داوری مسابقات زیبایی تا ...

عجیب‌ترین کاربرد‌های هوش مصنوعی؛ از داوری مسابقات زیبایی تا ...

هوش مصنوعی که تا چند سال پیش پدیده‌ای جدید در دنیای تکنولوژی به حساب می‌آمد، حالا به صنعتی پردرآمد تبدیل شده است. تا جایی که پیش‌بینی می‌شود ارزش تجارت هوش مصنوعی تا پایان سال‌جاری میلادی به ۲/ ۱ تریلیون دلار برسد. با این اوصاف است که صنایع و بخش‌های مختلف به دنبال کسب سود و درآمد بیشتر از هوش مصنوعی هستند. صرف‌نظر از کاربرد‌های رایجی مانند چت‌بات‌ها، اتوماسیون روباتیک یا تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های دقیق آماری، هوش مصنوعی گویا کاربرد‌های جالب و متفاوت دیگری هم دارد. در اینجا با بعضی از عجیب‌ترین کاربرد‌های هوش مصنوعی آشنا می‌شویم.

کد خبر : ۵۷۹۷۷
بازدید : ۲۹۵۱
عجیب‌ترین کاربرد‌های هوش مصنوعی؛ از داوری مسابقات زیبایی تا ...
داوری رقابت‌های زیبایی : استارت‌آپ beauty.ai سعی دارد ثابت کند که زیبایی افراد تنها به چشم دوستداران‌شان نمی‌آید و هوش مصنوعی می‌تواند به کمک بعضی داده‌ها، زیبایی افراد را داوری و قضاوت کند. به این ترتیب افراد یک عکس سلفی می‌گیرند و آن را در اختیار روبات‌ها قرار می‌دهند تا آن‌ها چین و چروک‌ها، میزان قرینگی اجزای صورت، ترکیب صورت، سلامت پوست و بعضی پارامتر‌های دیگر را بررسی کنند. روبات‌ها عکس‌های ارسالی را بررسی و مقایسه کرده و در نهایت ملکه زیبایی را انتخاب می‌کنند. البته هیات داوران روبات‌ها به نژادپرستی متهم هستند، چون تنها یک نفر از ۴۴ نفر برنده سیاهپوست بوده است.

برگرداندن همبرگرها : Flippy روباتی است که همبرگر‌ها را گریل می‌کند و برمی‌گرداند. این روبات می‌تواند بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ همبرگر را در طول یک ساعت گریل کند. Flippy تمام فرآیند پخت همبرگر‌ها را زیرنظر دارد، به موقع آن‌ها را برمی‌گرداند و حتی بعد از اتمام کار اجاق را هم تمیز می‌کند. شرکت سازنده آن یعنی Miso Robotics معتقد است Flippy اولین دستیار آشپزخانه روباتیک خودکار جهان است که می‌تواند در طول زمان از محیط اطرافش یاد بگیرد و مهارت‌هایش را ارتقا دهد. این روبات همچنین می‌تواند کارش را آموزش هم بدهد. Flippy سریع‌تر و دقیق‌تر از همتایان انسانش کار می‌کند و به همین دلیل احتمالا با استقبال خوبی مواجه می‌شود.

روبات آوازه‌خوان : هوش مصنوعی در حال حاضر امکان تولید آثار هنری مانند نقاشی، طراحی، قطعات موسیقی و حتی سرودن شعر را هم دارد، اما ورود یک روبات خواننده به نام DeepBeat می‌تواند دنیای هنر‌های روباتیک را متحول کند. این روبات از فرآیند یادگیری ماشینی استفاده می‌کند تا ریتم و ترانه را ترکیب‌بندی کند و آن را بخواند.

نوشتن داستان‌های هری پاتر : جی. کی. رولینگ با اعلام اینکه دیگر کتاب هری پاتر نمی‌نویسد، رویا‌های زیادی را از بین برد. با این حال هوش مصنوعی ثابت کرده است که طرفداران هری پاتر نیازی به نویسنده ندارند. یک گروه تولیدکننده سرگرمی‌های دیجیتالی به نام Botnik studios با استفاده از فرآیند آموزش الگوریتم هفت داستان گذشته هری پاتر، فصل جدیدی از این داستان‌ها را نوشته است. این برنامه با کمک چند نویسنده توانسته یک فصل چهار صفحه‌ای با عنوان «هری پاتر و پرتره‌ای شبیه توده بزرگی از خاکستر» را بنویسد. این فصل ترکیبی سوررئال را به داستان‌های رولینگ اضافه کرده است.

مسواک زدن : شرکت Kolibree مدعی شده است که در تولید اولین مسواک مبتنی بر هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده است. این شرکت که در زمینه تکنولوژی‌های دندانپزشکی فعالیت می‌کند، در نمایشگاه CES سال ۲۰۱۷ دستگاهی را با نام Ara معرفی کرد. «توماس سروال» مدیرعامل و موسس این شرکت در این مورد گفته است: الگوریتم‌های یادگیری عمیق به‌صورت مستقیم به تراشه‌ای کم‌مصرف روی مسواک منتقل می‌شوند. اطلاعات دریافتی از حسگر‌های مسواک در این پردازنده پردازش شده و به این سیستم کمک می‌کنند که عادات افراد در مسواک زدن را یاد گرفته و در صورت نیاز آن‌ها را اصلاح کند. این مسواک برای بزرگسالان طراحی شده، اما این شرکت مسواکی تعاملی را با نام Magik برای کودکان طراحی کرده است که به کودکان کمک می‌کند با استفاده از واقعیت افزوده به شکلی بهتر و دقیق‌تر مسواک بزنند.

تهیه نوشیدنی : شرکت IntelligentX اولین تولیدکننده نوشیدنی غیرالکلی تولید شده با هوش مصنوعی است. افرادی که ماءالشعیر‌های تولیدی این شرکت را می‌نوشند، می‌توانند به کمک یک سیستم آنلاین نظرات و انتقادات خودشان را درباره طعم و کیفیت آن ثبت کنند تا اطلاعات این سیستم در فرآیند یادگیری ماشینی برای بهبود فرآیند و کیفیت تولید این نوشیدنی‌ها به‌کار گرفته شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید