چرا خودکشی در آمریکا رو به افزایش است؟

چرا خودکشی در آمریکا رو به افزایش است؟

دکتر دبورا استون روابط عاطفی بین دو نفر و مشکلات مالی را از جمله عوامل مهم در خودکشی در کشور عنوان کرده است.

کد خبر : ۵۸۳۱۹
بازدید : ۱۵۴۲
چرا آمار خودکشی در آمریکا رو به افزایش است؟
تحقیقات تازه دولت آمریکا نشان می‌دهد که آمار خودکشی در این کشور از سال ۱۹۹۹ افزایش یافته است. این آمار در حالی منتشر شده که مرگ کیت اسپید، طراح معروف و آنتونی بوردین، آشپز سرشناس در روز‌های اخیر این مسئله را برجسته کرده است.

اما چه چیزی باعث افزایش میزان خودکشی در آمریکا شده است؟

در ۱۷ سال، ۳۰ درصد
به گفته مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا، ۳۰ درصد افزایش در ۱۷ سال، میزان افزایش نرخ خودکشی در بیش از نیمی از ایالت‌های آمریکاست. اما افزایش کلی نرخ خودکشی در سراسر کشور حدود ۲۵ درصد است.

این به معنای آن است که از هر ۱۰۰ هزارآمریکایی، ۱۶ نفر دست به خودکشی می‌زنند.

تنها در سال ۲۰۱۶، حدود ۴۵ هزار نفر در این کشور خودکشی کردند.

براساس اطلاعات مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها، این افزایش خودکشی در هر سن، نژاد، جنسیت، و گروه قومی دیده می‌شود.

دکتر دبورا استون، محقق ارشد به بی بی سی گفته که مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها برای مدتی افزایش میزان خودکشی را مورد بررسی قرار داد.

خانم استون گفت: "می‌دانستیم که آمار خودکشی افزایش یافته، اما می‌خواستیم ببینیم که این افزایش در ایالت‌ها به چه صورت بوده و درباره عوامل آن اطلاعاتی به دست آوریم. "

به گفته این محقق ارشد "در ۲۵ ایالت این افزایش بیش از ۳۰ درصد بود، که این آمار یافته جدیدی برای ما بود. "

تقریبا همه این ایالت‌ها در غرب یا در غرب میانه آمریکا واقع شده است.



دلیل افزایش میزان خودکشی چیست؟
در حالی که نمی‌توان تنها یک دلیل برای خودکشی کردن پیدا کرد، دکتر دبورا استون روابط عاطفی بین دو نفر و مشکلات مالی را از جمله عوامل مهم در خودکشی در کشور عنوان کرده است.

او همچنین خاطرنشان می‌کند که که ایالت‌های غربی از نظر تاریخی بالاترین آمار خودکشی را دارند که این می‌تواند به این مسئله مرتبط باشد که آن‌ها بیشتر تمایل دارند که زندگی روستایی داشته باشند.

به گفته خانم استون، این ایالت‌ها همچنان در تلاشند تا خود را از رکود اقتصادی خارج کنند. مردم ساکن در این مناطق، بیشتر تمایل دارند که در انزوا و بدون دسترسی به خدمات مناسب زندگی کنند. این ایالت‌ها به شدت تحت تاثیر اپیدمی مواد مخدر هستند.

پروفسور جولی سیریل، رئیس سازمانی که در زمینه خودکشی تحقیق می‌کند، کمبود بودجه برای تحقیق در زمینه بهداشت روانی و مراقبت‌های پیشگیرانه را از جمله عوامل افزایش خودکشی عنوان می‌کند.

خانم سیریل می‌گوید: "سیستم‌های بهداشت روان ما واقعا در سراسر کشور با چالش‌هایی روبرو هستند. از لحاظ آموزش متخصصان بهداشت روان، ما کار‌های خوبی انجام نمی‌دهیم. "

چرا آمار خودکشی در آمریکا رو به افزایش است؟
آیا ارتباطی بین خودکشی و بیماری‌های روانی وجود دارد؟
بررسی‌های انجام شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها نشان می‌دهد که ۵۴ درصد آمریکایی‌ها که خودکشی می‌کنند، بیماری مرتبط با سلامت روان نداشته اند.

دکتر جری رید از سازمان اقدام ملی برای جلوگیری از خودکشی به بی بی سی گفت: در حالی که "واقعا بین بیماری روانی جدی و تمایل به خودکشی ارتباط وجود دارد. اما کارشناسان دریافته اند که خودکشی تنها یک چالش مرتبط با بهداشت روان نیست".

"شرایط اقتصادی یا وضعیت معیشیتی می‌تواند باعث شود که افراد به شرایطی برسند که در خطر باشند. "

پروفسور جولی سیریل هم خاطرنشان کرده که بسیاری از افراد که دارای بیماری روانی هستند، هرگز دست به خودکشی نزده اند.

به گفته او اینطور نیست که بگوییم که، چون آن‌ها ناراحتی‌های روانی دارند، در نتیجه دست به خودکشی می‌زنند.

دبورا استون، محقق ارشد می‌گوید تحقیق انجام شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری نشان می‌دهد که مجموعه‌ای از عوامل از جمله وضعیت سلامت جسمی، مشکلات شغلی، کمبود‌ها و استفاده از مواد مخدر همه می‌تواند عوامل مهمی باشند.

به گفته خانم استون، تاکید بر روی تنها یکی از این عوامل باعث می‌شود که بعضی از افرادی که در معرض خطر هستند، نادیده گرفته شوند.

کارشناسان براین باورند که آموزش مردم در این مورد که چگونه با فقدان چیزی مقابله کنند و یا چگونه بر مشکلات احساسی فائق آیند، در پیشگیری از خودکشی ضروری است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید