پاسخ تند بهروز افخمی به همایون اسعدیان

آخرین جنجال افخمی به همایون اسعدیان، کارگردان سینمای ایران مربوط است.

کد خبر : ۵۸۵۷
بازدید : ۲۰۳۱
سینمای بی‌رونق و بدون جنجال این ماه‌های ایران، با برنامه «هفت» به جوش و خروش افتاده است. امروز صبح همایون اسعدیان نامه‌ای سرگشاده به سرافراز منتشر کرد و به شدت از افخمی انتقاد کرد، حالا افخمی پاسخ او را داده است.

به گزارش تسنیم، قطار پی در پی جنجال در سری جدید «هفت» همچنان ادامه دارد. بعد از یک دوره اداره و اجرای بی رونق و کسل‌کننده، حالا بهروز افخمی در حالی سکان «هفت» را به دست گرفته است که «صراحت»، محور اصلی این 5 برنامه‌ای است که روی آنتن رفته است.افخمی در این 5 برنامه بدون تعارف، ایده‌ها و نظریات سینمایی خاص خود را شرح و بسط داده است و به همین ترتیب، «هفت افخمی»، مخالفان و دشمنان زیادی هم پیدا کرده است.

آخرین جنجال افخمی به همایون اسعدیان، کارگردان سینمای ایران مربوط است. دیشب در در جریان گفتگو با علی معلم اعتراضاتی به سخنان جنجالی هفته گذشته همایون اسعدیان در شبکه خبر، ابراز شد. اعتراضاتی که امروز با نامه سرگشاده اسعدیان به سرافراز ابعاد دیگری پیدا کرد.

اسعدیان در این نامه نوشته بود که فضای برنامه «هفت» مسموم شده است و این برنامه نه تریبون اهالی سینمای ایران، که تریبون محفل خودساخته آقای افخمی و دوستانشان است.

در پایان نامه اسعدیان به رئیس سازمان صداوسیما، متن پیامک‌های افخمی به او جهت دعوت از برنامه آورده شده بود. متن این پیامک‌ها در نسخه اولیه نامه اسعدیان به سرافراز آورده شده بود، اما ظاهرا مدتی بعد از متن اصلی نامه در یک خبرگزاری حذف شد.

اما بهروز افخمی، مجری و تهیه‌کننده «هفت» به نامه اسعدیان پاسخ داده است. متن توضیحات افخمی را می‌خوانید:

"موضوع این است که آقای اسعدیان در برنامه «شهر فرنگ» شبکه خبر حرف‌هایی زده که حیرت‌انگیز است و نشان از همراهی و همکاری ایشان با سیاست‌های ورشکسته آقای ایوبی دارد. به عنوان سخنگوی کانون کارگردان‌ها، ایشان موظف به پاسخگویی درباره حرف‌های جنجالی خودشان بودند. اما جواب تلفن را نمی‌دادند. پیامک‌هایی که من فرستادم با لحن دوستانه و براساس دوستی و روابط قدیمی بود. ایشان دستیار من در کارگردانی فیلم «روز فرشته» بودند و پیش از آن هم سابقه رفاقت داریم.

اینکه من گفته ام یا تهدید کرده ام که اگر در برنامه سینمایی نیایی حرفهایت را تکه تکه پخش می‌کنیم و پنبه می زنیم، بسته به برداشت مخاطب است. همایون اسعدیانی که من می شناسم اینقدرها ترسو نبود و هر هشداری را تهدید تلقی نمی‌کرد.

این نامه را کسی نوشته است که ظاهرا خودش را رهبر حزب یا گروه شناخته شده‌ای می‌داند و با ترس وسواسی هر حرفی را حتی اگر شوخی باشد، تهدید و توطئه تلقی می‌کند.به هر حال از این فرصت استفاده می کنم و دوباره به او یادآوری می‌کنم که به عنوان سخنگوی کانون کارگردانان موظف است پاسخ ما را بدهد و اگر سخنگو نبود ما او را در حدی نمی‌دانستیم که او را دعوت کنیم."
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید