هیوندای کونا و تویوتا یاریس2018 در بنادر ایران

هیوندای کونا و تویوتا یاریس2018 در بنادر ایران

با اینکه جو چندان خوشایندی نسبت به معرفی مدل‌های جدید در بازار وارداتی‌ها وجود ندارد، اما انتشار تصاویری از حضور دو خودروی جدید در گمرک نشان می‌دهد هنوز هم برخی فعالان بازار نسبت به آینده فروش خودرو‌های وارداتی در ایران امیدوارند.

کد خبر : ۵۹۰۶۱
بازدید : ۳۰۴۱
فرادید | خبر ورود کراس‌اوور کامپکت هیوندای کونا و نیز سدان کوچک تویوتا یاریس ۲۰۱۸ به گمرک از برخی تحرکات جدید در بازار وارداتی‌ها حکایت دارد. با وجود شرایط نابسامانی که بر بازار خودرو‌های وارداتی حاکم شده، اما خبر اعطای ارز ۶۵۰۰ تومانی به واردکنندگان خودرو موجب شده تا اندکی امید به این فضای رخوت آلود دمیده شود. گویا واردکنندگان خودرو که اخیرا روی توسعه برند‌های مدرن‌تر چینی تمرکز بسیاری کرده‌اند در تلاش‌اند تا با همکاری دولت میزان مناسبی از واردات خودرو را تا پایان سال ۹۷ رقم بزنند.
همه افردای که در بار اول کونا را دیده‌اند می‌دانند که این خودرو از طراحی غیرمتعارفی برخوردار است. جدیدترین ساخته هیوندای به نوعی ترکیبی از ویژگی‌های طراحی جدید محصولات کنونی هیوندای با عناصری است که منحصر به کونا هستند.
به گزارش فرادید، در این راستا روز گذشته محمد مرتضایی از کارشناسان بازار خودرو در گفتگو با رسانه‌های خودرویی ضمن ابراز تاسف نسبت به سیاست‌های نه چندان شفاف حوزه واردات، از احتمال واردات حدود ۴۰ هزار دستگاه خودرو تا پایان سال صحبت به میان آورده بود. این گزاره که به نظر می‌رسد نسبت به وضعیت فعلی بازار خودرو‌های وارداتی اندکی بلندپروازانه بیان شده، از قصد جدی فعالان این بخش برای ادامه حضور در بازار خبر می‌دهد. با اینکه جو چندان خوشایندی نسبت به معرفی مدل‌های جدید در بازار وارداتی‌ها وجود ندارد، اما انتشار تصاویری از حضور دو خودروی جدید در گمرک نشان می‌دهد هنوز هم برخی فعالان بازار نسبت به آینده فروش خودرو‌های وارداتی در ایران امیدوارند. در ادامه به معرفی کوتاه دو اتومبیل تازه بازار وارداتی‌ها خواهیم پرداخت.
هیوندای کونا
همه افردای که در بار اول کونا را دیده‌اند می‌دانند که این خودرو از طراحی غیرمتعارفی برخوردار است. جدیدترین ساخته هیوندای به نوعی ترکیبی از ویژگی‌های طراحی جدید محصولات کنونی هیوندای با عناصری است که منحصر به کونا هستند.
همه افردای که در بار اول کونا را دیده‌اند می‌دانند که این خودرو از طراحی غیرمتعارفی برخوردار است. جدیدترین ساخته هیوندای به نوعی ترکیبی از ویژگی‌های طراحی جدید محصولات کنونی هیوندای (خصوصاً چراغ‌های عقب) با عناصری است که منحصر به کونا هستند. بدنهکونا خصوصاً در بخش جلویی با چراغ‌های دوگانه کاملاً غیرمتعارف است که باعث شده تا کونا کاملاً از فرم محافظه‌کارانه مدل‌های‌ای ۲۰ وای ۳۰ فاصله بگیرد. کونا در مقایسه با خودرو‌هایی نظیر تویوتا c-hr ویژگی‌های متمایزی دارد. نخست مورد صندوق بار این کراس‌اوور کره‌ای برمی‌گردد که حجم مطلوبی برابر با ۳۶۰ لیتر دارد که کونا را در مرتبه‌ای فراتر از بسیاری از هم‌کلاسانش قرار می‌دهد. دوم اینکه کابین کونا ساده‌تر و کارآمدتر از استایل سایر محصولات هیوندای بوده و علاوه بر داشتن یک مانیتور بزرگ، مخلوطی از پلاستیک‌های خشک در قسمت‌هایی از کابین به کار رفته که بعید است نظر عاشقان جوک و دوستداران تویوتا c-hr را جلب کند. کونا که قیمتی ۲۴ هزار دلاری دارد احتمالا در ایران با بهایی در محدوده ۲۵۰ تا 300 میلیون تومانی به فروش برسد.
تویوتا یاریس سدان
براساس اطلاعاتی که این شرکت ژاپنی منتشر کرده، نسخه 2018 تویوتا یاریس سدان از موتور 5/1لیتری بنزینی استفاده می‌کند و این خودرو را می‌توان در دو نسخه سفارش داد.
براساس اطلاعاتی که این شرکت ژاپنی منتشر کرده، نسخه ۲۰۱۸ تویوتا یاریس سدان از موتور 1.5لیتری بنزینی استفاده می‌کند. این خودرو را می‌توان در دو نسخه سفارش داد. یکی از آن‌ها دارای گیربکس دستی شش سرعته بوده و نمونه دیگر از جعبه دنده CVT بهره می‌برد. در نسخه ۲۰۱۸ تویوتا یاریس سدان از هفت کیسه هوا استفاده شده و ترمز‌های چرخ‌های جلو و عقب آن دیسکی هستند. تویوتا برای این محصول خود نمایشگر لمسی با قابلیت کنترل به وسیله ژست‌های حرکتی، سنسور‌های پارک در بخش جلویی و پشتی، دوربین دنده عقب، دکمه روشن کردن خودرو (دکمه استارت-استاپ)، پورت‌های شارژ برای سرنشینان عقب و رینگ‌های ۱۵ اینچی درنظر گرفته است. گفته می‌شود در صورت عرضه یاریس سدان ۲۰۱۸ در ایران، قیمت این خودرو حدود ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید