ماجرای سرِ سردار آزمون

ماجرای سرِ سردار آزمون

سردار نیز پس از این ماجرا یک پست در اینستاگرامش گذاشت و نوشت: «خوشحالتون می‌کنیم. مرسی از همتون مرسی از برادرای گلم که همیشه با متن تو روزای سخت (بازیکنای تیم ملی)، مرسی از خونوادم، مرسی از مردمای شریف که همیشه هوامو داشتن، میریم بسوی بازی با پرتغال که ببریم.» امیدواریم تا قبل از بازی با پرتغال، این آخرین حضور سردار در شبکه‌های اجتماعی باشد و تا آن موقع گوشی اش را خاموش کند.

کد خبر : ۵۹۱۹۰
بازدید : ۵۰۶۶
ماجرای سرِ سردار آزمون
فرید عطارزاده | سردار محبوب و محجوب ما این روز‌ها شرایط سختی را تجربه می‌کند. او حالا در گیر انواع و اقسام حاشیه‌ها شده و پاهایش لرزان است. سردار جوان ۲۳ ساله ما که هنوز در حال تجربه حاشیه‌های بدون مرز است با پختگی امثال علی دایی، وحید هاشمیان، مهدوی کیا و فاصله زیادی دارد و همین موضوع باعث شده پاهایش بلرزد.
روحیه اش را از دست بدهد و در مقابل انتقاد‌های بی رحمانه کاربران شبکه‌های اجتماعی عقب بکشد. سردار ما باید بداند از او یک جنگنده می‌خواهیم. باید بداند این فوتبال و طرفدارانش چقدر بی رحم هستند و با کوچکترین اشتباهی، بازیکنان را به فرش می‌آورند و با کوچکترین حرکت مثبتی او را به عرش می‌برند.
سردار! تو هنوز برای ما همان بازیکن امید بخشی هستی که در ناامیدی‌ها چشم به ساقهایت بستیم. فقط از تو یک خواهش داریم. در این چند روز شبکه‌های اجتماعی را بی خیال شو. آن گوشی بی مصرف را کنار بگذار و به بازی با پرتغال فکر کن. به این فکر نکن که فلان کاربر و سلبریتی چه گفتند و یا باید سریعا حال آن کاربر را بگیری.
تو بهترین هستی و مربیات هم جزو بهترینها. از تو انتظار نداریم وقتی بازی با اسپانیا به اتمام رسید آنچنان از خود بیخود شوی و گریه کنی و بگویی بعد از جام جهانی خداحافظی می‌کنی. لطفا در تمرین و زمین بجنگ و جنگ‌های اینستاگرامی را کنار بگذار.
ماجرای سرِ سردار آزمون
پاره کردن سر سردار آزمون در پوستر تیم ملی
بگذار در بازی با پرتغال به همه ما بفهمانی اشتباه می‌کردیم و تو هنوز هم بهترین هستی، همان سرداری که تعداد گل هایش از تعداد بازی ملی اش بیشتر بود. ماجرا‌های سردار آزمون، اینستاگرام و پست سید احمد خمینی که در حمایت از او منتشر شد را مرور می‌کنیم.»
سردار چه گفته بود؟
مهاجم تیم ملی از انتقاد مردم نسبت به عملکردش ناراضی بود و بعد از دیدار با اسپانیا گریه کرد. به گزارش ایسنا، سردار آزمون مهاجم تیم ملی ایران پس از شکست مقابل اسپانیا گفت: «بازی سختی برای ما بود. این تیم از ما قدرتمندتر است و بازیکنان بزرگی دارد.
ما تلاش زیادی کردیم که شکست نخوریم، اما شانس با ما یار نبود و بازی را واگذار کردیم. ما هنوز یک بازی با پرتغال داریم و در صورت پیروزی می‌توانیم صعود کنیم. باید تمام تمرکز خود را روی بازی بگذاریم. هم ما و هم اسپانیا و پرتغال به یک اندازه شانس صعود داریم و قطعا به پرتغال نخواهیم باخت. می‌خواهیم با پیروزی برابر پرتغال دل مردم را شاد کنیم.»
مهاجم تیم ملی در هنگامی که می‌خواست درباره عملکرد خودش در بازی‌های جام جهانی روسیه صحبت کند، بغض کرد و با گریه ادامه داد: «من از مردم ایران گله دارم، زیرا آن‌ها فکر می‌کنند من هیچ تلاشی نمی‌کنم. من انتقاد‌های بی دلیل زیادی را می‌شنوم. آن‌ها نمی‌دانند که چقدر من تلاش می‌کنم.
اینجا هستم تا برای تیم ملی بجنگم و مردم ایران را شاد کنم. در مقدماتی جام جهانی مردم را شاد کردم و هدفم این بود که در این جام نیز همین کار را ادامه دهم. شاید آن‌ها می‌خواهند من ۲۳ ساله را شکست دهند.
اکنون که من گریه می‌کنم به خاطر بازنده بودنم نیست و این گریه به خاطر این است که دلم به حال خودم و قدرنشناسی مردم می‌سوزد. اگر مردم از عملکرد من ناراضی هستند بعد از جام جهانی برای تیم ملی بازی نخواهم کرد.»
ماجرای سرِ سردار آزمون
سید احمد و سردار
سید احمد خمینی (پسر سید حسن خمینی) را همه با فعالیت گستردهاش در شبکه‌های اجتماعی می‌شناسند و البته همین سبک زندگی متفاوت او سبب شده تا بخش‌هایی از اصولگرایان نسبت به او انتقاد‌های مختلفی داشته باشند.
او که وارد ۱۹ سالگی شده همین چند وقت پیش بود که مراسم عمامه گذاری خود را با حضور بسیاری از چهره‌های سرشناس برگزار کرد و البته کم هم انتقاد نشنید. سید احمد که یک فوتبالی و استقلالی دو آتیشه است، یک روز پس از بازی، پست اینستاگرامی در حمایت از سردار آزمون منتشر کرد و نوشت: بازی با اسپانیا باعث افتخار هر ایرانی است.
همه خوب بودند، اگر میشد باید از تک تک بچه‌ها به طور خاص قدردانی می‌کردم. اما در این میان باید از سردار آزمون به طور ویژه یاد کنم. جوان با آتیه‌ای که می‌تواند روز‌های بزرگی را برای فوتبال ما رقم زند.
این روز‌ها برخی از دوستان در حق او مهربانانه قلم نزدند.» همین پست اینستاگرامی باعث شد تا طوفانی در زیر این پست سید احمد ایجاد شود. کامنت‌ها از اظهارنظر‌های فوتبالی شروع شد و به سبک زندگی سید احمد رسید! سید احمد نیز تلاش کرد در کامنت‌های متعدد به کاربران پاسخ دهد.
سیر کامنت‌ها به این صورت بود:

نقد فوتبالی: عده‌ای از کاربران به نقد‌های فوتبالی روی آوردند و از سید احمد پرسیدند بازی سردار آزمون از نظر فنی چه نکات مثبتی داشت؟ سید احمد خمینی هم در قامت یک کارشناس ورزشی وارد عمل شده و با کاربران مشغول بحث و تبادل نظر است؟ از نظر سید احمد خمینی باید برای سردار آزمون موقعیت سازی انجام می‌شد، اما نشد و به این دلیل بود که او نتوانست موفق ظاهر شود.
کاربران موافق سید احمد نیز دست روی نکات مثبت بازی سردار می‌گذارند. مثلا از ضربه سر‌هایی می‌گویند که سردار موفق‌تر از همه آن‌ها را زد و یا پاس‌های بلندی که برای سایر بازیکنان فرستاد.)
نقد معنوی: عده دیگری از کاربران عقیده دارند در حال حاضر نباید روحیه بازیکنان را خراب کرد و این حجم از انتقاد‌ها (حتی اگر فرض بگیریم همه آن‌ها درست است) خارج از انصاف است. سید احمد خمینی نیز همین نکته را گفته و خواهش کرده که این بی ادبی‌ها گسترش نکند.
البته همین موضوع، جوان معمم را نیز از گزند انتقاد‌ها دور نکرده. مثلا یکی از کاربران از سید احمد پرسیده او با چه عنوان و سمتی از مردم چنین خواهشی می‌کند و چرا در نقش یک مصلح اجتماعی وارد شده است؟ سید احمد نیز در پاسخ یکی از این کاربران گفته: «شاید حق با شما باشه. شرمنده. من کوچکتر از آنم که به هر کسی نگاه از بالا به پایین داشته باشم. صرفا به عنوان یک ایرانی اخلاق بهم حکم کرد دفاع کنم.»

نقد سبک زندگی: همانطور که گفته شد برخی کاربران نیز ماجرا را به سمت سبک زندگی سید احمد خمینی کشانده اند. برخی‌ها او را به زندگی لیبرالیستی متهم کرده اند و برخی‌ها نیز از زاویه دیگری وارد شدند و او را نماینده ژن خوب معرفی کردند.
سید احمد نیز تلاش کرد در پاسخ کاربران به این نکته اشاره کند که به عنوان یک ایرانی نظر خودش را در مورد سردار داده و اظهارنظر هیچ ارتباطی به زندگی شخصی او ندارد.
سرداری که می‌تازد!
سردار آزمون که هنوز اینستاگرام را ول نمی‌کند، در پاسخ پست اینستاگرامی سید احمد از او تشکر کرده و سید احمد نیز در پاسخ به او گفته: «منتظر درخشش ات هستیم. از بس همیشه خوب بودی انتظار گل ازت داریم که بازی بعدی انشاءلله برآورده می‌شود.»
سردار نیز پس از این ماجرا یک پست در اینستاگرامش گذاشت و نوشت: «خوشحالتون می‌کنیم. مرسی از همتون مرسی از برادرای گلم که همیشه با متن تو روزای سخت (بازیکنای تیم ملی)، مرسی از خونوادم، مرسی از مردمای شریف که همیشه هوامو داشتن، میریم بسوی بازی با پرتغال که ببریم.» امیدواریم تا قبل از بازی با پرتغال، این آخرین حضور سردار در شبکه‌های اجتماعی باشد و تا آن موقع گوشی اش را خاموش کند.
منبع: روزنامه هفت صبح
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید