صفحه مستهجن اینستاگرامی با ۲ میلیون عضو!

صفحه مستهجن اینستاگرامی با ۲ میلیون عضو!

گرداننده یک صفحه مستهجن در فضای مجازی که ۲ میلیون عضو داشت با پیگیری‌های پلیس فتا استان یزد دستگیر شد.

کد خبر : ۵۹۲۶۲
بازدید : ۲۵۴۴
بستن صفحه مستهجن اینستاگرامی با ۲ میلیون عضو
گرداننده یک صفحه مستهجن در فضای مجازی که ۲ میلیون عضو داشت با پیگیری‌های پلیس فتا استان یزد دستگیر شد. سرهنگ ابوطالبی - رئیس پلیس فتا یزد- در تشریح این خبر گفت: در پی رصد فضای مجازی و مقابله با جرایم علیه اخلاق و عفت عمومی در اینستاگرام کارآگاهان با برخورد به صفحه‌ای که ۲ میلیون دنبال‌کننده داشت و اقدام به انتشار تصاویر و کلیپ‌های مبتذل و مستهجن کرده بود و از طریق این پیج کاربران را به کانال‌های عمومی در تلگرام دعوت می‌کرد رسیدگی به موضوع را در دستور کارقرار دادند.
وی افزود: با شناسایی صفحه مذکور در اینستاگرام، توسط کارشناسان پلیس فتا تلاش برای احراز هویت واقعی گرداننده اصلی صفحه به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت. با استفاده از روش‌های فنی، کارشناسان این پلیس موفق به شناسایی گرداننده صفحه شده و با دستور مقام قضایی متهم به این پلیس احضار شد.
در بازجویی‌ها متهم با توجه به شواهد و مستندات کارشناسان فنی این پلیس مجبور به اعتراف شد و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قضایی به دادسرای عمومی و انقلاب معرفی و تحویل شد. این مقام قضایی با اشاره به فصل چهارم از قانون جرایم رایانه‌ای خطاب به افراد سودجو گفت: بر اساس ماده ۱۴ قانون جرایم رایانه‌ای، هرکس به وسیله سیستم‌های رایانه‌ای یا مخابراتی محتویات مستهجن را تولید، ارسال، منتشر، توزیع یا معامله کند یا به قصد ارسال یا انتشار یا تجارت، تولید یا ذخیره یا نگهداری کند، به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال یا جزای نقدی از پنج تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.
سرهنگ ابوطالبی همچنین در توصیه به خانواده‌ها افزود: والدین باید به این نکته توجه داشته باشند که در کنار مزایای استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و دسترسی فرزندانشان به این فضا، آسیب‌ها و تهدیدات فراوانی آن‌ها را تهدید می‌نماید، بنابراین خانواده‌ها باید روابط بین اعضا را مستحکم‌ترکرده و وقت و دقت بیشتری برای فعالیت سایبری فرزندان خود لحاظ نمایند.
رئیس پلیس فتا استان یزد در پایان از کاربران خواست، در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش کنند.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید