پاناکوتای شکلاتی با گل‌های رز کولایی

پاناکوتای شکلاتی با گل‌های رز کولایی

اناکوتا در سه نوع وانیلی، زعفرانی و کاکایویی سرو میشود. پاناکوتای وانیلی بی رنگ است که در مرحله آخر به آن وانیل اضافه میکنیم. در تهیه پاناکوتای زعفرانی هم به جای شکلات تخته‌ای کمی زعفران آب شده اضافه میکنیم.

کد خبر : ۵۹۳۲۶
بازدید : ۴۱۹۰
صبا عباسپور | امروز برای شما عزیزان دستور تهیه یک دسر خوشمزه و بسیار زیبا و چشم نواز را دارم. پس همراه من دست به کار بشید.
پاناکوتای شکلاتی با گل‌های رز کولایی


مواد لازم:
شیر ۴ لیوان
شکر یک لیوان
پودر ژلاتین ۴ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه ۱۰۰ گرم
شکلات تخته‌ای یک کف دست

مواد لازم برای تهیه گل‌های رز کولایی:
پودر ژله نوشابه‌ای یا کولا یک بسته
بستنی وانیلی نصف لیوان
آب جوش یک لیوان سر خالی

طرز تهیه دسر پاناکوتای شکلاتی با گل‌های رز کولایی:
ابتدا پاناکوتا را آماده میکنیم. چهار لیوان شیر سرد را داخل قابلمه میریزیم و روی شعله خیلی ملایم اجاق گاز قرار میدهیم. چهار قاشق پودر ژلاتین را روی شیر میریزیم و هم نمیزنیم تا پودر ژلاتین کمی با حرارت باز شود. بعد آرام شروع به هم زدن میکنیم تا کل پودر ژلاتین در شیر حل شود.
در مرحله بعد یک لیوان شکر را به شیر اضافه میکنیم و چند دقیقه هم میزنیم تا دانه‌های شکر در شیر حل شود. سپس ۱۰۰ گرم خامه صبحانه را اضافه میکنیم. من همیشه از همان خامه‌های پاکت صورتی مخصوص صبحانه استفاده میکنم.
خامه را که ریختیم خوب هم میزنیم تا خامه حل بشود. توجه کنید که نکته بسیار مهم برای تهیه دسر پاناکوتا این است که شیر و مواد نباید به مرحله جوشیدن برسد. کل این مراحل را باید در حدود ده دقیقه انجام بدهید. بعد از اینکه خامه حل شد، اجاق گاز را خاموش میکنیم و شکلات تخته‌ای را داخل شیر می‌اندازیم تا با حرارت آن کم کم آب حل شود. هم میزنیم تا شکلات خوب اب شود و پاناکوتای ما کاملا رنگ شکلات بگیرد. بعد پاناکوتا را صاف میکنیم و داخل قالب میریزیم و به مدت پنج ساعت داخل یخچال میگذاریم تا خوب سفت شود.
حالا به سراغ تهیه گل‌های رز کولایی میرویم:
برای تهیه این گل‌های رز زیبا باید ژله رولی درست کنیم. اول پود ژله را با یک لیوان سرخالی آب جوش روی بخار آب جوش حل میکنیم. وقتی از حرارت افتاد بستنی وانیلی را اضافه میکنیم و فقط در حدی که بستنی باز بشود، هم میزنیم نه بیشتر.
باید حالت دو رنگی ژله و بستنی حفظ بشود. بعد داخل یک سینی ۲۰ در ۳۰ را سلفون می‌کشیم و ژله بستنی را روی سلفون می‌ریزیم و به مدت نیم ساعت داخل یخچال میگذاریم. بعد از نیم ساعت از یخچال خارج میکنیم و با چاقو برش‌های یک سانتی دالبری میزنیم تا موقع رول کردن لبه‌های آن شبیه سر گلبرگ‌های غنچه شود.
کار راحتی است. فقط کافیه که به جای برش‌های صاف، برش‌های دالبوری بزنید. حالا گل‌های رز کولایی ما آماده ست. پاناکوتا را داخل ظرف سرو برمیگردانیم و گل‌های رز کولایی را به دلخواه روی پاناکوتا و اطراف آن میچینیم.
دسر زیبای شما آماده ست. نوش جان.

انواع پاناکوتا: پاناکوتا در سه نوع وانیلی، زعفرانی و کاکایویی سرو میشود. پاناکوتای وانیلی بی رنگ است که در مرحله آخر به آن وانیل اضافه میکنیم. در تهیه پاناکوتای زعفرانی هم به جای شکلات تخته‌ای کمی زعفران آب شده اضافه میکنیم.

فواید: دسر پاناکوتا با گل‌های رز شکلاتی از مواد غذایی مفیدی مثل شیر و خامه تشکیل شده است؛ اما بهترین ماده تشکیل دهنده این دسر پودر ژلاتین و ژله است. شاید تعجب کنید اگر بدانید که ژلاتین اساساً از پروتئین ساخته شده است. استخوان و غضروف و پوست جانور جوشانده میشود و کلاژن آن عصاره گیری میشود. کلاژن پروتئین رشته دار یا فیبری است که عضلات، استخوان‌ها و پوست جانداران را به هم مرتبط میکند.
ژلاتین حاوی اسید آمینه‌های گوناگونی است. اسید‌های آمینه ترکیباتی هستند که پروتئین میسازند؛ اما بیشتر افراد نیاز دارند تا اسید‌های آمینه بیشتری از راه تغذیه دریافت کنند. اسید‌های آمینه موجود در این ماده هم معمولا در استخوان‌ها و ارگان‌های یک سری از جانداران خاص پیدا میشود.

پاناکوتا نوعی دسر ایتالیاییست.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید