فریاد زدن خوب است!

فریاد زدن خوب است!

دلایل زیادی برای فریاد کشیدن وجود دارد، افراد ممکن است به دلیل، ترس، عصبانیت و یا حتی در هنگام درد فریاد بکشند. برخی ممکن است بگویند فریاد زدن بد است، اما در اینجا دلایل علمی این مسئله را برای شما بازگو می‌کنیم.

کد خبر : ۵۹۴۸۹
بازدید : ۳۹۷۲۳
فرادید | دلایل زیادی برای فریاد کشیدن وجود دارد، افراد ممکن است به دلیل، ترس، عصبانیت و یا حتی در هنگام درد فریاد بکشند. برخی ممکن است بگویند فریاد زدن بد است، اما در اینجا دلایل علمی این مسئله را برای شما بازگو می‌کنیم.

تراپی اولیه

دکتر Arthur Janov در اواخر دهه ۱۹۶۰ شیوه درمان، تراپی اولیه را کشف کرد. این مسئله ناشی از عملی است که به بیمار اجازه می‌دهد تا احساسات سرکوب شده اش را با فریاد‌های بلند به چالش بکشد و این عواطف و احساسات را از بین ببرد. در این درمان در نظر گرفته شده هر بیمار روانی که از این آسیب‌های گذشته رنج می‌برد مداوا شود. در اغلب موارد تراپی اولیه، دکتر Janov به بیماران خود در آخر هر جلسه اجازه می‌داد فریاد بکشند، هر چند بخش اصلی و روش اصلی چنین نبود. دکتر Janov در طی جلسه درمانی گروهی از بیماران، می‌گوید یکی از بیمارانش دانش آموزی به نام دَنی بود که ماجرایی را برای دکتر نقل می‌کند و همان داستان به او الهام می‌بخشد و یک تکنیک جدید را که هرگز به آن فکر نکرده بود را تحقق می‌بخشد.

برخی از روش‌های تمرین فریاد در این مقاله بیان شده اند و عبارتند از:

۱- تنهایی؛ اگر در جایی زندگی می‌کنید که نمی‌توانید تنها باشید، ممکن است ایده خوبی باشد که با خانواده و هم اتاقی تان صحبت کنید و به آنان بگویید که چه کاری می‌خواهید انجام دهید و مطمئن شوید که با این مسئله مشکلی ندارند.

۲- دراز کشیدن؛ روی یک مَت یوگا به پشت دراز بکشید و بالشی را زیر سرتان بگذارید. اگر تشک یوگا ندارید می‌توانید بر روی یک فرش یا پتو این عمل را انجام دهید.

۳- تفکر کنید؛ به چیز‌هایی که به شما آسیب رسانده و یا عصبانی تان کرده فکر کنید. این می‌تواند هر چیزی از هر دورانی باشد مانند، کودکی یا حتی چیزی که اخیرا اتفاق افتاده است و ممکن است شما را به گریه انداخته باشد. در این مرحله می‌توانید به راحتی "پدر" و "مادر" خود را با صدایی بلند فریاد بزنید، درست مانند بیماران دکتر Janov.

۴- فریاد؛ هرگز از چیزی به سادگی رد نشوید؛ با صدایی بلند فریاد بزنید. همچنین می‌توانید دست‌های مشت کرده خود را بر روی زمین بکوبید و یا در همان حالت نگه شان دارید، فقط باید از بالای ریه‌ها فریاد بکشید.

پس از انجام تمامی مراحل باید تنفس خود را به حالت پایدار و عادی باز گردانید. در حال حاضر احساس سبکی بیشتری خواهید داشت، مانند اینکه آن‌ها را از خود جدا کرده اید. همچنین می‌توانید روش‌های دیگر را امتحان کنید.
فریاد زدن خوب است!

با صدای بلند آواز بخوانید

"آواز خواند" اشاره به موزیک‌هایی دارد که در آن فریاد می‌کشند. من این روش را امتحان کرده ام و اگرچه برای من خیلی کار آمد نبوده، اما از آن لذت بردم و قطعا از میزان استرس هایم کمی کاسته و تسکینم داده است.

گام اول. همانند صدای خرس، صدایی خشن ایجاد ایجاد کنید.

گام دوم. صدای خش خش و یا صدایی که مانند مار است تولید کنید، تنها مطمئن شوید این کار را از دیافراگم بیرون می‌آید.

گام سوم. نفس‌های عمیق بکشید، اکسیژن را با فشار وارد ریه‌ها کنید و سپس به بیرون بدمید. درست مانند زمانی که می‌خواهید آواز بخوانید.

گام چهارم. سعی کنید شیوه‌های مختلف خروج هوا را کنترل کنید و اطمنان حاصل کنید هوای زیادی را به بیرون نمی‌دمید.

گام پنجم. با تغیر کمی فشار هوا در گلو در صدای خود تحریف ایجاد کنید، فقط مراقب باشید که به خودتان فشار نیاورید.

گام ششم. در فضای باز و یا زمین بازی، فریاد بکشید.

فریاد کشیدن در بالش

بالشی را به دست بگیرید و درآن فریاد بکشید. این روش احتمالا سریع‌ترین و ساده‌ترین روش برای تمرین جیغ است.

همیشه به یاد داشته باشید که در حین انجام تمرینات، برای کسی مزاحمت ایجاد نکرده اید.

منبع: lifehack
ترجمه: وب سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
  • بی نام ارسالی در

    چه مقاله جالبی ، واقعا آدم برخی مواقع نیاز داره که فریاد بزنه

  • روزبه ارسالی در

    خیلی خوب بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید