حاشیه‌های پرشمار ویژه‌برنامه‌های جام جهانی

حاشیه‌های پرشمار ویژه‌برنامه‌های جام جهانی

عادل فردوسی پور از این دو غول محبوب فوتبال در برنامه اول خود پذیرایی کرد و تابوی حضورشان در یک برنامه زنده را شکست. «بیست هجده» باز هم حاشیه دارد؛ اتوئو به برنامه آمد، اما پویول نه! کار تا قهر و توبیخ فردوسی پور هم کشیده شد. در همین برنامه مصاحبه زنده کارلوس کی روش روی آنتن رفت که فضای فوتبال را متشنج کرد. سردار آزمون و رضا قوچان نژاد از تیم ملی خداحافطی کردند، ولی عادل یقه سرمربی تیم ملی را نگرفت که ماجرا چیست.

کد خبر : ۵۹۹۱۰
بازدید : ۱۷۷۹
حاشیه‌های پرشمار ویژه‌برنامه‌های جام جهانی
در جام جهانی ۲۰۱۸ تا دلتان بخواهد شاهد حاشیه ایم. همه اتفاقات، اما حاشیه‌ای نیستند، اما متن‌های حاشیه برانگیزی تعبیر می‌شوند! چه گفتیم؟ نمونه اش حضور علی پروین و حشمت مهاجرانی در یک برنامه زنده تلویزیونی.
عادل فردوسی پور از این دو غول محبوب فوتبال در برنامه اول خود پذیرایی کرد و تابوی حضورشان در یک برنامه زنده را شکست. «بیست هجده» باز هم حاشیه دارد؛ اتوئو به برنامه آمد، اما پویول نه! کار تا قهر و توبیخ فردوسی پور هم کشیده شد. در همین برنامه مصاحبه زنده کارلوس کی روش روی آنتن رفت که فضای فوتبال را متشنج کرد. سردار آزمون و رضا قوچان نژاد از تیم ملی خداحافطی کردند، ولی عادل یقه سرمربی تیم ملی را نگرفت که ماجرا چیست.
یک بار هم نام مزدک میرزایی را شنیدیم که دلخور بود. جواد خیابانی هم در این چارچوب جایی دارد. همین طور آزاده صمدی که از اجرای یک برنامه اینترنتی خط خورد و جای خود را به علی انصاریان و مجید یاسر سپرد.

پروین و مهاجرانی در تلویزیون
ماجرا چه بود؟ حشمت مهاجرانی مربی و علی پروین، کاپیتان محبوب سال‌های دور تیم ملی مهمان نخستین ویژه برنامه «بیست هجده» بودند. برنامه‌ای که عادل فردوسی پور برای جام جهانی ترتیب داده و پرقدرت شروع کرد. پروین حاضر به مصاحبه زنده تلویزیونی نیست و به دلیل اختلاف سلیقه با عادل، هیچ وقت دعوت او را برای حضور در برنامه نود نپذیرفته بود. حشمت مهاجرانی نیز اجازه حضور در برنامه زنده را نداشت.
نتیجه چه شد؟ مهاجرانی و پروین چند ساعت روی آنتن تلویزیون بودند و یک شب نشینی خاطره انگیز رقم خورد. همان طور که پیش‌تر نوشتیم، عادل فردوسی پور سعی کرد از مباحث تخصصی فاصله بگیرد و بیش از همه برنامه را رنگ و بوی شب نشینی داد. از این منظر «بیست هجده» را می‌توان موفق دانست؛ چراکه مهاجرانی و پروین با شوخی‌های عادل همراه بودند. اما برای آن‌هایی که منتظر یک برنامه تخصصی بودند، چیز زیادی عایدشان نشد.

هشدار‌های پورمحمدی
ماجرا چه بود؟ «اگر تا چهارشنبه حق پخش تلویزیونی پرداخت نشود، نمی‌توانیم بازی ایران و اسپانیا را پخش کنیم.» این تیتری است که به نقل از علی اصغر پورمحمدی، قائم مقام سیما و رئیس شورای سیاست گذاری و هماهنگی ورزش سیما روی خروجی خبرگزاری تسنیم قرار گرفت و علاقه‌مندان فوتبال را شوکه کرد. نه فقط شوک که موجی از اعتراض و گله و حتی ناسزا! را به همراه داشت. خیلی‌ها علیه تلویزیون موضع گرفتند.

نتیجه چه شد؟ چندساعت بعد مصاحبه‌ای دیگر از پورمحمدی رسانه‌ای شد که در آن حرف‌های پیش تکذیب شده بود. براساس مصاحبه جدید، مقصر خبرنگار بوده! وگرنه همه بازی‌ها پخش می‌شود. هر چه بود، چند ساعت شوک منفی به علاقه‌مندان فوتبال وارد شد تا در آستانه مسابقه حساس تیم ملی کشورمان با اسپانیا گرفتار استرس شوند. در نهایت هم فوتبال‌ها پخش می‌شود و می‌ماند این سوال که منظور جناب پورمحمدی از آن مصاحبه چه بود؟!

جملات قصار جواد خیابانی
ماجرا چه بود؟
جواد خیابانی در جام جهانی امسال حضوری پررنگ در تلویزیون دارد. او مجری «فصل داغ فوتبال» است و مسابقات را نیز گزارش می‌کند. اولین حاشیه او وقتی رقم خورد که در پایان مصاحبه تلفنی با معصومی نژاد از او خواست به سبک همیشگی بگوید، حمید معصومی نژاد... رم... اشک‌های او بعد از پیروزی ایران و نیز گریه برای بیرانوند هم فورا سوژه شدند.
در این میان گزارش او از بازی تیم ملی با اسپانیا فراتر از انتظار بود، اما جملات عجیبی درباره عربستان به کار برد. اوج کار خیابانی در صحنه گل مردود ایران رقم خورد؛ عین یک هوادار واقعی: «می ریم برای گل زدن... گل می‌زنیم، گل می‌زنیم...» دیالوگ او بعد از گل‌های زودهنگام مسابقه کرواسی و دانمارک که بازی از حالا به بعد ۸۵ دقیقه است، نیز سوژه شده.

نتیجه چه شد؟
خیابانی اگر گرفتار احساسات نشود، مخالفان هم به جمع هوادارانش اضافه می‌شوند.

اسامی اتوئو در بیست هجده
ماجرا چه بود؟
عادل فردوسی پور از میان بازیکن‌های خارجی فقط موفق به پذیرایی از سامی اتوئو شد. بقیه مجوز حضور در «بیست هجده» را به دست نیاوردند. اتوئو مهمان ویژه بازی ایران و مراکش بود.

نتیجه چه شد؟
یک روز بعد از پخش برنامه نوشتیم، «بیست هجده» از حوالی ساعت ۱۶ روز جمعه شروع شد و حدود دوی بامداد روز شنبه به پایان رسید. در خلال آن مسابقه فوتبال، آگهی بازرگانی، بخش خبری ساعت ۲۲ و چند میان برنامه کوتاه پخش شد، اما وجه غالب، حس وحال برنامه بیست هجده بود.
این برنامه در روز دوم از ساموئل اتوئو، ستاره کامرونی که در بارسلونا به اوج شهرت رسید، پذیرایی کرد. جواد نکونام هم کنار او بود و برای یک برنامه چه ترکیبی کامل‌تر از این دو بازیکن؟ نتیجه گفت و گو با هردو بازیکن جذاب و پرنکته بود. همه امتیاز‌های برنامه، اما به حضور اتوئو بر نمی‌گردد، بچه‌های بیست هجده با آماده کردن آیتم‌های متنوع برنامه را دوچندان جذاب کردند.

اجرای راحت انصاریان
ماجرا چه بود؟
علی انصاریان، دفاع وسط جنجالی پرسپولیس در برنامه زنده «زابیواکا» متعلق به شبکه اینترنتی آیو در قامت مجری رویی دیگر از خود نشان داد. مجید یاسر، مجری دیگر برنامه از مهمان دورگه اش می‌پرسد، موسیقی ایرانی دوست دارد و او می‌گوید بله و اسم یک خواننده آن سوی آب را می‌برد. از اینجا به بعد شاهد واکنش‌های انصاریان هستیم.
او از گاف مهمان برنامه به خنده افتاده است و می‌گوید باید از قبل با این طفلی هماهنگ می‌کردید. اصرار یاسر برای رتق و فتق کردن ماجرا نتیجه ندارد و وقتی شجریان را پیشنهاد میدهد، انصاریان با همان خنده می‌گوید، این هم نمیشه. بعد اسم شماعی زاده و عموحسن را به زبان می‌آورد و به قهقهه خود ادامه می‌دهد
نتیجه چه شد؟
خیلی زود شایعه‌ای پیچید که انصاریان ممنوع التصویر می‌شود. اما او به کارش ادامه می‌دهد و شوخی اش باعث به چشم آمدن «زابیواکا»

قهر مزدک
ماجرا چه بود؟
مزدک میرزایی گزارشگر بی حاشیه‌ای است که در کنار گزارشگری، آرام و بی صدا به کار مستندسازی می‌پردازد. هفته پیش، اما یک مصاحبه کرد که پر از دلخوری بود: «این روز‌ها دلگیرم، اما نمی‌خواهم با گفتن ناراحتی هایم تشنج رسانه‌ای ایجاد شود. از من می‌پرسید چرا نیستم؟! چون در شبکه مستند فعالیت دارم؛ شبکه سه. بنده را به چشم یک گزارشگر می‌بیند، چون در آن جمع دوستانی که بیشتر تهیه کنندگی برنامه‌های ورزشی دارند، قرار ندارم. همیشه مسابقات را گزارش کرده ام و تهیه کنندگی برنامه را به دوستان دیگر واگذار کرده اند. به همین خاطر ترجیحم این بوده که نباشم و در شبکه مستند به عنوان تهیه کننده فعالیت ورزشی ام را ادامه بدهم.»

نتیجه چه شد؟
گفته می‌شود او با فردوسی پور اختلاف دارد، اما همان شب بعد از انتشار این مصاحبه صدای مزدک را به عنوان گزارشگر در شبکه سه شنیدیم. خودش هم گفته بود هیچ اختلافی با عادل فردوسی پور ندارد.


ممانعت از حضور پویول
ماجرا چه بود؟
عادل فردوسی پور در ادامه دعوت از بزرگان فوتبال برای حضور در ویژه برنامه جام جهانی، این بار سراغ کارلوس پویول، کاپیتان سابق بارسلونا و تیم ملی اسپانیا رفته بود. او قصد داشت در روز بازی تیم ملی ایران و اسپانیا پذیرای این ستاره فوتبال اسپانیا و جهان باشد. عادل چهار سال قبل که ویژه برنامه جام جهانی برزیل را به او دادند، با دعوت از کارلوس دونگا، کاپیتان و سرمربی سابق برزیل، حسابی ترکاند و بعد از آن این روند را با دعوت از لوییز فیگو در ویژه برنامه قرعه کشی جام جهانی روسیه ادامه داد. مسئولان، اما اجازه ندادند پویول به استودیو
بیست هجده» بیاید.
نتیجه چه شد؟
عادل فردوسی پور دلخوری اش را روی آنتن نشان داد. بعدا شایعه شد که مشکل از موی پویول بوده، اما معاون سیما این شایعه را رد و اعلام کرد، گفته بودیم نباید مهمان خارجی بیاورید. آخر معلوم نشد مقصر چه کسی است فقط پول و آبروی مان رفت!

مصاحبه داغ میثاقی با کی روش
ماجرا چه بود؟
تیم ملی در حال بازگشت از روسیه بود و در حالی که کی روش داشت سوار اتوبوس می‌شد، محمدحسین میثاقی با او مصاحبه‌ای زنده انجام داد. این مصاحبه که از طریق برنامه بیست هجده» پخش می‌شد، تند بود و آتشین و بیش از همه برانکو را نشانه می‌رفت: «می خواهم چشم در چشم با کسانی حرف بزنم که لطمه زدند به آماده سازی خاص تیم ملی. این آماده سازی می‌توانست فاصله کوچکی را که با موفقیت داشتیم از بین ببرد و جزئیات کوچکی که می‌توانست ما را کمک کند. این حرف‌ها را مستقیم به آقای برانکو می‌گویم و کسانی که از او حمایت کردند تا برنامه‌های ما لطمه بخورد.»

نتیجه چه شد؟ تصورات نسبت به سرمربی تیم ملی بهم خورده و همچنان شاهد نظر‌های مختلفی در باره کی روش هستیم. رئیس فدراسیون خواسته همه غلاف کنند، ولی آتشی زیر خاکستر نهفته شده.

آمار بالای تماشاگران ایران - اسپانیا
ماجرا چه بود؟
با اعلام فروش سینما‌های کشور در بازی بین ایران و مراکش مشخص شد که این بازی نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان در سینما‌های کشور فروش داشته است. بعد از آن درباره فروش بلیت بازی ایران و اسپانیا تخمین‌هایی زده می‌شد که با پیش فروش ۲۶ هزار بلیت نمایش بازی ایران اسپانیا در سینماها، رکورد بازی ایران و مراکش شکسته شد. این بازی در آمد ۶۰۰ میلیون تومانی داشته است و بالاتر از بسیاری از فیلم‌های اکران شده قرار گرفت.

نتیجه چه شد؟
پیش از مسابقات جام جهانی، اعتراض‌های زیادی شکل گرفت که چرا بازی‌ها در سینما‌ها به نمایش در می‌آیند. این اعتراض از سوی خود سینماگران بود و حتی نزدیک بود این تصمیم به طور کلی منتفی شود. در نهایت، اما اعلام شد وقتی مردم برای بازی تیم ملی در خانه هستند و سراغ تماشای فیلم نمی‌آیند، چرا ظرفیت سینما به این شور اختصاص نیابد؟ استقبال بالا نشان داد تصمیم درستی گرفته شده است.

حذف آزاده صمدی
ماجرا چه بود؟
«زابیواکا» برنامه پخش مستقیم مسابقات جام جهانی است که از تلویزیون اینترنتی آیو پخش می‌شود. در روز‌هایی که تب اجرا در بین بازیگران سینما و تلویزیون داغ شده، آزاده صمدی تصمیم گرفت تا این عرصه را به شکلی متفاوت تجربه کند، از همین رو به پیشنهاد تلویزیون اینترنتی «آیو» برای اجرای برنامه فوتبالی «زابیواکا» پاسخ مثبت گفت. این تصمیم به مذاق تلویزیونی‌ها خوش نیامد و خیلی زود دستور حذف صمدی را صادر کردند.

نتیجه چه شد؟
تلویزیون که حالا به شکل همه جانبه مسئولیت نظارت بر محتوای تلویزیون‌های اینترنتی را به دست گرفته، برای شروع قدرت نمایی اش در این عرصه، دستور حذف آزاده صمدی از برنامه «زابیواکا» را صادر کرد. حذف آزاده صمدی که گفته می‌شود به خاطر مخالفت با اجرای برنامه فوتبالی توسط یک مجری زن! است، نهیبی جدی برای شبکه‌های اینترنتی است. علی انصاریان و مجید یاسر هم جای او را گرفتند.

بی خیالی عادل نسبت به کی روش
ماجرا چه بود؟
هفته پیش رضا قوچان نژاد در حالی از تیم ملی خداحافظی کرد که شائبه‌ها در باره خداحافظی او از تیم ملی زیاد است، اما همه تحلیل‌ها می‌گوید، این بازیکن از رفتاری که در جام جهانی با او شده ناراحت است. سردار آزمون هم خداحافطی کرد و به نظر می‌رسید، عادل فردوسی پور در برنامه «بیست هجده» به ماجرا بپردازد. او جمعه شب به خاطر تعطیلی مسابقات این فرصت را داشت، ولی چنین نکرد.

نتیجه چه شد؟
عادل فردوسی پور بازهم هوای کی روش را داشت؟ نخواست در شرایطی که سرمربی تیم ملی جنجال به پا کرده، پای او را به «معرکه خداحافظی» باز کند؟ فردوسی پور همواره هوای کی روش را داشته که حتما برای این کار دلیل محکمی دارد، ولی رفتار جمعه شب.، با مانیفست حرفه‌ای اش نمی‌خواند. افکار عمومی دنبال یافتن پاسخی شفاف درباره چرایی خداحافظی قوچان نژاد و آزمون بود.

تعبیر عجیب مرزبان
ماجرا چه بود؟
حتما ویدئوی ۳۰ ثانیه‌ای علیرضا مرزبان در برنامه «فصل داغ فوتبال» را دیده اید. او بعد از بازی آلمان و کره جنوبی از سوی جواد خیابانی با این پرسش مواجه می‌شود که الان آلمان باخته، فضای رسانه‌ای آلمان چه رفتاری با تیم و مربی خواهد داشت؟» و مرزبان می‌گوید: «می توانم به زبان فارسی سخت بگم؛ این‌ها ... داده می‌شوند.» و خیابانی که می‌خواهد حاشیه را مدیریت کند حرفش را پی می‌گیرد که «یعنی به شدت برخورد می‌کنند؟» مرزبان متوجه گاف خود شده، ولی نمی‌تواند جمله‌ای مناسب به کار ببرد و با گفتن با کسی تعارف ندارند» خود را از مخمصه نجات.
نتیجه چه شد؟
مرزبان کارشناسی است که تجربه زیادی از حضور در تلویزیون دارد؛ نمیدانیم چرا این بار خام دستانه رفتار کرد؟ گفته‌های او واکنش تندی به همراه نداشت و حالا «فارسی سخت» معنی خاصی پیدا کرده است!‌ می‌دهد.
منبع: روزنامه هفت صبح
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    فقط فردوسی پور

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید