ترند‌های فضای مجازی در دو هفته گذشته

ترند‌های فضای مجازی در دو هفته گذشته

یکی از پر جست و جوترین کلیدواژه‌های روز‌های گذشته به شهادت «گوگل ترندز» جست و جو‌های مربوط به جدیدترین سیستم عامل موبایلی اپل، یعنی «ای او اس ۱۲» بوده است.

کد خبر : ۵۹۹۸۶
بازدید : ۱۶۸۰
ترندهای علم و تکنولوژی دو هفته اخیر
جام جهانی
روز‌های گذشته تب داغ جام جهانی بر همه جا، از جمله شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها و خبرگزاری‌های حاکم بود. برد هجان انگیز تیم ملی ایران در نخستین بازی خود در جام جهانی و داوری «علیرضا فغانی» از کشورمان در بازی آلمان و مکزیک، داغ‌ترین ترند‌ها در شبکه‌های اجتماعی بود.
ترندهای علم و تکنولوژی دو هفته اخیر
تیم ملی که در اولین بازی خود در برابر تیم فوتبال مراکش صف کشید، با یک بازی نسبتا خوب توانست تا آخرین دقایق بازی دروازه خودش را بسته نگه دارد و در وقت‌های اضافه‌ی نیمه‌ی دوم روی گل به خودی مدافع حریف به گل برسد. فغانی داور خوب کشورمان هم به همراه دو کمک داور ایرانی یکی از مهم‌ترین بازی‌های دور اول جام جهانی را سوت زد تا یکی از بهترین عملکرد‌های تیم‌های داوری در دور نخست جام جهانی روسیه را به نمایش بگذارد. مهم‌ترین حاشیه‌ی این دیدار تذکر فغانی به کروس برای حفظ فاصله بود که بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی واکنش مثبتی نسبت به این صحنه نشان دادند.

آی او اس ۱۲
یکی از پر جست و جوترین کلیدواژه‌های روز‌های گذشته به شهادت «گوگل ترندز» جست و جو‌های مربوط به جدیدترین سیستم عامل موبایلی اپل، یعنی «ای او اس ۱۲» بوده است.
ترندهای علم و تکنولوژی دو هفته اخیر
اپل این سیستم عامل را در کنفرانس توسعه دهندگان خود، یعنی «WWDC۲۰۱۸» رونمایی کرد و نسخه‌ی آزمایشی آن را در اختیار توسعه دهندگان و کاربران حرفه‌ای گذاشت. به احتمال زیاد هم نسخه‌ی نهایی این سیستم عامل در پایان تابستان و همراه با معرفی آیفون جدید عرضه خواهد شد. در بخش دیجیتال این شماره می‌توانید با مهم‌ترین ویژگی‌های جدید این سیستم عامل آشنا شوید.

دیجی کالا
دیجی کالا شاید آشناترین نام ایرانی در حوزه‌ی فناوری‌های دیجیتال باشد که خبر‌های جدید آن به نوبه اخود برای کاربران ایرانی جذابیت خاصی دارد. دیجی کالا در هفته‌ی آخر خرداد طی یک نشست خبری برنامه هایش برای سال ۱۳۹۷ را تشریح و از آخرین دستاوردهایش رونمایی کرد. یکی از مهم‌ترین نکات این نشست معرفی ساختار جدید دیجی کالا و اضافه شدن سه برند جدید به این مجموعه بود؛ «دیجی پی» که سرآغاز حضور دیجی کالا در حوزه‌ی فناوری‌های مالی است و از ادغام استارت آپ هماپی» با دیجی کالا شکل گرفته.

«دیجی کلاب» که پلتفرمی برای امتیازده به مشتریان وفادار است و دیجینکست» که به گفته مدیرعاملان این فروشگاه اینترنتی، بذر اولیه‌ی شکل گیری خدمات جدید خارج از فعالیت‌های فعلی دیجی کالا خواهد بود.
نکته‌ی جالب دیگر این که در این نشست خبری اعلام شد دیجی کالا قصد دارد تا پایان تابستان عرضه‌ی کالا‌های «تندمصرف» را آغاز کند. کالا‌هایی مانند مواد غذایی که قرار است دست بالا دو ساعت پس از ثبت سفارش به دست مشتری برسد.


کامپیوتکس ۲۰۱۸
نمایشگاه «کامپیوتکس» اواخر بهار هر سال برگزار می‌شود و بزرگترین نمایشگاه در حوزه‌ی سخت افزار و کامپیوتر است. بسیاری از شرکت‌ها مانند «ایسوس» و «گیگابایت» و «ام اس آی» و ... تلاش می‌کنند تازه‌ترین سخت افزار‌های خود را به این نمایشگاه برسانند و به نمایش بگذارند. اما کامپیوتکس امسال با یک غافلگیری بزرگ از طرف شرکت «اینتل» همراه بود.
این شرکت در جریان نطق اصلی خود در این نمایشگاه، به مناسبت چهلمین سالگرد تولید پردازنده‌های «x۸۶»، از دو پردازنده‌ی جدید رونمایی کرد؛ یک پردازنده‌ی شش هسته‌ای با فرکانس پردازشی پنج گیگاهرتز و یک پردازنده‌ی بیست و هشت هسته‌ای که فرکانس پردازشی این یکی هم پنج گیگاهرتز است. اینتل اطلاعات دقیقی از این پردازنده‌های جدید منتشر نکرده و تنها اشاره کرده که این پردازنده‌ها در سه ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۸ (پاییز) عرضه خواهند شد.

شگفت انگیزان_۲
پس از حدود ۱۴ سال از به نمایش درآمدن فیلم انیمیشنی شگفت انگیزان»، به تازگی قسمت دوم این انیمیشن دوست داشتنی اکران شده است. «شگفت انگیزان ۲» در سه روز نخست اکرانش بیش از ۱۸۰ میلیون دلار فروخت تا بتواند رکورد بهترین افتتاحیه‌ی انیمیشن‌های سینمایی تاریخ را بشکند.
ترندهای علم و تکنولوژی دو هفته اخیر
علاوه بر این، «شگفت انگیزان ۲» توانسته است هشتمین افتتاحیه‌ی بزرگ تاریخ سینما را هم از آن خود کند. این انیمیشن تازه‌ترین محصول کمپانی «والت دیزنی» است که کارگردانی آن به عهده‌ی «برد برد» (Brad Bird) بوده که انیمیشن‌های دیگری مانند «شگفت انگیزان» و «Ratatouille» (در ایران معروف به «موش سرآشپز») را هم در کارنامه‌ی خود دارد.

تلویزیون اینستاگرام
اینستاگرام چندی پیش سرانجام از سرویس جدید خود موسوم به IGTV یا تلویزیون اینستاگرام پرده برداشت. این سرویس جدید به کاربران اجازه می‌دهد ویدئو‌هایی طولانی‌تر از یک دقیقه (به طور دقیق تا ۶۰ دقیقه) را برای مخاطبان خود پست کنند. این سرویس جدید علاوه بر اضافه شدن روی اپلیکیشن اصلی اینستاگرام، به عنوان یک اپلیکیشن مستقل نیز عرضه شده است.
ترندهای علم و تکنولوژی دو هفته اخیر
منبع: هفته نامه دانستنی‌ها
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید