قهرمان اصلی جام جهانی کیست؟

قهرمان اصلی جام جهانی کیست؟

برنده اصلی جام جهانی فرانسه بود یا کرواسی؟ شاید بهترین پاسخ «هیچ‌کدام» باشد. برنده اصلی جام جهانی کشور روسیه و مردم روسیه بودند. کشوری که سال‌های زیادی است از پروپاگاندای غربی رنج می‌کشد. در بسیاری از رسانه‌های غربی به مردم‌شان می‌گویند که روس‌ها گوشت خرس می‌خورند یا از صبح تا شب الکل می‌خورند. اینگونه نیست. حالا که جام جهانی به پایان رسیده و اکثرا مهمانان روسیه از این میزبانی راضی بوده‌اند، باید واقعیت‌ها را از این کشور به همه گفت.

کد خبر : ۶۰۴۰۲
بازدید : ۸۷۸
قهرمان اصلی جام جهانی کیست؟ سهیل سراییان | برنده اصلی جام جهانی فرانسه بود یا کرواسی؟ شاید بهترین پاسخ «هیچ‌کدام» باشد. برنده اصلی جام جهانی کشور روسیه و مردم روسیه بودند. کشوری که سال‌های زیادی است از پروپاگاندای غربی رنج می‌کشد. در بسیاری از رسانه‌های غربی به مردم‌شان می‌گویند که روس‌ها گوشت خرس می‌خورند یا از صبح تا شب الکل می‌خورند. اینگونه نیست. حالا که جام جهانی به پایان رسیده و اکثرا مهمانان روسیه از این میزبانی راضی بوده‌اند، باید واقعیت‌ها را از این کشور به همه گفت.

نسل جدید روسیه که تازه در آستانه بیست‌سالگی هستند به مراتب کمتر از نسل‌های گذشته الکل می‌خورند یا سیگار می‌کشند. اکثرا دو زبان خارجی را می‌توانند صحبت کنند. روسیه از فرصت یک‌ماه جام جهانی بیشترین استفاده را کرد. آن هم در جهت از بین بردن تصاویر غلطی که از آن‌ها به دنیا ارایه شده بود.

در طول برگزاری مسابقات با مردم زیادی از سرتاسر دنیا صحبت کردم و برای شما نوشتم. به جز مشکلات خیلی جزئی همه از اخلاق، رفتار و مهمان‌نوازی روس‌ها راضی بودند. عده‌ای بودند که فکر می‌کردند آن‌ها به خاطر جام جهانی خودشان را تغییر دادند و در بقیه ایام جدی و خشن هستند، اما حقیقت این نیست. روس‌ها فقط خودشان بودند، خود واقعی‌شان.

نکته جالب اینجاست که امریکایی‌های زیادی به روسیه آمده بودند و حتی آن‌ها هم شوکه شده بودند. دیوید ۲۵‌ساله بود و اهل میشیگان. می‌گفت: «من باورم نمی‌شود که روسیه اینقدر مدرن است و روس‌ها این اندازه خونگرم هستند، من در مورد اینجا اشتباه می‌کردم و قطعا دوباره به روسیه سفر می‌کنم»

باید دید که بعد از جام جهانی و با توجه به اینکه پول زیادی وارد روسیه شده است، چه تغییراتی در جهت توسعه بیشتر کشور انجام خواهند داد. پوتین با وعده توسعه اقتصادی برای روسیه بار دیگر انتخاب شد و شاید بهترین زمان برای تحقق این وعده همین حالا باشد.

اکثر مردم روسیه منتظر تغییر و تحولات جدی در این کشور هستند. بیشتر ترجیح می‌دهند تا روابط بهتری با کشور‌های جهان داشته باشند و بتوانند راحت‌تر به این کشور‌ها سفر کنند. روس‌ها تا قبل از ماجرای اوکراین در صدر جدول توریست‌های جهان بودند، اما حالا مثل گذشته سفر نمی‌کنند.

برگزاری چنین مسابقاتی در هر ورزشی در یک کشور باعث می‌شود تا فرصت‌های زیادی برای مردم آنجا ایجاد شود، کاش، روزی نوبت ما هم شود تا به دنیا تصاویر دیگری از ایران نشان دهیم.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید