جوایز امی امسال، جاماندن بزرگان

جوایز امی امسال، جاماندن بزرگان

نامزد‌های بهترین سریال‌های تلویزیونی سال گذشته را تا به حال حتما خوانده اید. با این سریالها و ناکام‌های این جایزه در بخش نامزد‌ها آشنا شوید.

کد خبر : ۶۰۴۹۸
بازدید : ۱۰۹۲
جوایز امی امسال، جاماندن بزرگان
نامزد‌های بهترین سریال‌های تلویزیونی سال گذشته را تا به حال حتما خوانده اید. با این سریالها و ناکام‌های این جایزه در بخش نامزد‌ها آشنا شوید.
سریال «تویین پیکس: بازگشت» ساخته کارگردان اسطوره‌ای دیوید لینچ، در فهرست نامزد‌های بهترین مینی سریال دیده نمی‌شود. احتمالا سریال لینچ بیش از اندازه برای تلویزیون خوب و پیچیده بوده است. البته که فصل جدید این سریال در بخش بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه نامزد دریافت جایزه امی شده است، اما در بخش بهترین مینی سریال نتوانسته رای داوران را به دست بیاورد.
به علاوه بازیگر نقش اول آن کایل مک لاکلان هم در رقابت با بهترین بازیگران مرد مینی سریال‌ها نتوانست توفیقی به دست آورد. به خصوص که بازی مک لاکلان فراتر از هر جایزه طلایی بود که می‌توانستند به او بدهند. کاش حداقل لینج جایزه کارگردانی را به خانه ببرد که کمی درد نامزد نشدن «تویین پیکس» کم شود.

بالاخره اتفاق افتاد. بعد از هشت سال متوالی که سریال کمدی «خانواده مدرن» (مدرن فامیلی) و از محصولات محبوب شبکه AMC برای رای دهندگان امی، همیشه در بخش کمدی حضور پررنگ داشت، امسال توجهی به آن نشده و در میان نامزد‌های امی سال ۲۰۱۸ فقط توانسته در بخش بهترین میکس صدا نامزد شود.
این اولین بار در تاریخ این سریال است که از فهرست رقابت‌های بهترین سریال‌های کمدی کنار گذاشته می‌شود. این البته نکته بد جریان نیست، چون سریال «خانواده مدرن» به اندازه کافی تا امروز قدر دیده بود و وقتش بود که کنار گذاشته شود.

حذف سریال «شکارچی ذهن» (rindhunter) از فهرست نامزد‌ها جزو کار‌های دردناک امسال هیات داوران بود. به رغم اینکه سریال جنایی روانشناسانه دیوید فینچر نقد‌های بسیار مثبتی دریافت کرد و اعتبار خود فینچر هم پشت سریال بود، اما نتوانست در جوایز امی خودی نشان بدهد.

کیت هرینگتون و امیلیا کلارک بازیگران نقش جان اسنو و دنریس تارگرین در سریال «بازی تاج و تخت» نامزد دریافت جایزه در بخش‌های خودشان نشدند. این در حالی است که سریال «بازی تاج و تخت»، که قبلا در چندرشته این جایزه را برای شبکه HBO به ارمغان آورده بود، امسال با نامزدی در ۲۲ رشته یک رکورد تاریخی را به نام خود ثبت کرده و مجموع عناوین نامزدی این سریال را طی هفت فصل به عدد شگفت انگیز ۱۲۹ رسانده است.
پیتر دینکلیج بازیگر نقش تیریون لنیستر برای هفتمین فصل پیاپی در رشته بهترین بازیگر مکمل مرد نامزد شده تا دیگر رکورددار امی امسال باشد.

آل پاچینوناکام ماند. به رغم اینکه نقش آفرینی آل پاچینو در سریال «پاترنو» تحسین‌ها را برانگیخت و سروصدای زیادی درباره اش شد، اما در نهایت او رقابت را به نفع چهره‌های تازه وارد و جوان‌تر بخش مینی سریال‌ها باخت.
همین اتفاق برای مندی مور سریال «این ما هستیم» (THIS IS US) افتاد و نتوانست هیات داوران را قانع کند که به خاطر بازی درخشانش باید کنار الیزابت ماس و کری راسل و بقیه نامزد‌های بازیگر زن قرار بگیرد.

آمریکایی‌ها
the Americans
شبکه پخش کننده اف ایکس
تعداد فصل‌ها ۶ فصل
شروع از سال ۲۰۱۳
جوایز امی امسال، جاماندن بزرگان
این سریال تلویزیونی جاسوسی یک نکته جذاب دارد. خالق این سریال و تهیه کننده اش جو وایزبرگ، خودش افسر سابق سازمان اطلاعات و امنیت آمریکا (سیا) بوده است و شاید به همین دلیل جزئیات جاسوسی در این سریال با دقت زیاد مطرح می‌شود. وایزبرگ از اتفاق «برنامه اشتباه» که طی آن ۱۰ جاسوس روسی دستگیر شده بودند، برای نوشتن قسمت اول داستان الهام گرفته بود.
او در تحقیقات خود از یادداشت‌های یکی از مأموران کاگب در زمان جنگ سرد به نام واسیلی میتروخین و بعضی از همکاران سابق سیا استفاده کرد. یکی از تهیه کنندگان سریال به نام گراهام یوست، پس از خواندن رمان وایز برگ به نام «یک جاسوس معمولی» فهمید که وایز برگ در حال نوشتن یک قسمت آزمایشی برای یک مجموعه تلویزیونی در سبک جاسوسی است.
پوست داستان قسمت آزمایشی را خواند و به نظرش بسیار خوب بود و تصمیم به توسعه این مجموعه گرفت. هسته اصلی قصه درباره ازدواج الیزابت و فیلیپ جنینگز، دوافسر سازمان سیا است که تصمیم دارند به رغم مشکلات کاری شان، زندگی و بچه هایشان را هم حفظ کنند. آن‌ها برای جاسوسی به شوروی فرستاده می‌شوند. داستان سریال در میانه دهه ۸۰ و اواخر سال‌های جنگ سرد اتفاق می‌افتد.

تاج
شبکه پخش کننده نتفلیکس
تعداد فصل‌ها ۳ فصل (ساخت قسمت چهارم برای سال آینده تایید شده است)
شروع از سال ۲۰۱۶
پیتر مورگان خالق و فیلمنامه نویس انگلیسی ید طولایی در نوشتن فیلمنامه فیلم‌هایی با محوریت سلطنت انگلستان دارد. در سریال «تاج» او سراغ سلطنت ملکه الیزابت دوم رفته و از زمان ازدواج او در سال ۱۹۴۷، دوران سلطنتش را به تصویر کشیده است. فصل اول این مجموعه شامل ۱۰ قسمت یک ساعته بود که در تاریخ چهار نوامبر ۲۰۱۶ روی آنتن رفت.
پس از استقبال زیاد تماشاگران از این سریال و همچنین مورد ستایش قرار گرفتن از سوی منتقدان، فصل دوم این مجموعه نیز سفارش داده شد و در دسامبر ۲۰۱۷ به نمایش درآمد. کلر فوی که نقش ملکه الیزابت دوم را در این سریال بازی می‌کند، ستایش‌های زیادی دریافت کرد. مت اسمیت هم نقش شاهزاده فیلیپ دوک ادینبورو و همسر ملکه الیزابت را بازی می‌کند.
سریال «تاج» همزمان هم داستان رمانتیکش را پیش می‌برد و هم وجوه سیاسی زندگی ملکه انگلستان را به تصویر می‌کشد. در حال حاضر میان سریال‌های برتر imdb رتبه ۸۰ را کسب کرده و فصل چهارم آن هم تایید شده که سال ۲۰۱۹ روی آنتن می‌رود. برای آن‌هایی که سریال‌های بیوگرافیک مربوط به خاندان‌های اشرافی را دوست دارند، گزینه مناسبی است.


بازی تاج و تخت
gameofthrones
شبکه پخش کننده اچ. بی. او
تعداد فصل‌ها ۸ فصل (فصل آخر سال آینده پخش میشود)
شروع از سال ۲۰۱۱
جوایز امی امسال، جاماندن بزرگان
واقعا نیاز به معرفی دارد؟ جهانی که جی. آر. آر. تالکین خلق کرده و سال هاست که در تعداد بیننده و دانلود‌های قانونی و غیر قانونی رکوردشکنی می‌کند. سال ۲۰۱۱ که با این سریال آشنا شدیم داستان و خانواده اشرافی را روایت می‌کرد که بر سر رسیدن به تخت آهنین با یکدیگر مبارزه می‌کردند. کم کم داستان با حذف برخی خانواده‌ها و قدرت گرفتن برخی دیگر هیجان انگیزتر شد و ابعاد پیچیده تری هم پیدا کرد.
از روایت‌های اسطوره‌ای و افسانه‌ای کشور‌ها در آن وام گرفته اند و حتی سریال در ایران توجه کسانی، چون یوسفعلی میرشکاک را به دلیل روایت هایش که به نظر می‌رسد برگرفته از متون کهن است، جلب کرد. از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ هر سال یک فصل آن روی آنتن رفت.
برای فصل آخر که فصل هشتم می‌شود یک سال بیشتر وقت خریدند و امسال شاهد پخش آن نبودیم تا این پرسروصداترین محصول تلویزیونی سال دیگر آخرین فصلش را پخش کند. سریال نکات تحسین برانگیز زیادی دارد. از خط داستانی جذاب و هیجان انگیز تا بازی‌های خوب و کارگردانی برخی اپیزود‌ها از قبیل: «نبرد حرامزاده ها» و «جنگ آن سوی دیوار» که شگفت انگیز بود. هزینه زیادی برای تولید هر فصل سریال «بازی تاج و تخت» می‌شود.

داستان یک ندیمه
the handsmaid'stale
شبکه پخش کننده هولو
تعداد فصل‌ها ۳ فصل (فصل سوم سال آینده روی آنتن می‌رود)
شروع از سال ۲۰۱۷
جوایز امی امسال، جاماندن بزرگان
سریالی که براساس رمان دهه هشتادی مارگارت آتوود به همین نام از شبکه نه چندان مشهور هولو ساخته شده و فصل اولش چنان غوغایی در فصل جوایز به پا کرد که بلافاصله شبکه هولو را با همین سریال هم رده شبکه‌های دیگری، چون نتفلیکس و اچ. بی. او قرار داد. نکته دیگری که باعث توجه زیاد به این سریال شده، این است که در دوران ترامپ سریال روی آنتن رفت.
سریالی که داستان ضد آرمانشهری (دیستوپیا) را روایت می‌کند که در آن زنان به چشم یک ابزار دیده می‌شوند. با توجه به توئیت‌های ترامپ که خشم انجمن‌های فعال زنان را به دنبال داشت، عجیب نبود که این سریال خوب دیده شود. آمریکا در دوران متعصبان مسیحی به سر می‌برد و زنان فقیر شبیه برده در اختیار خانواده‌های ثروتمند قرار می‌گیرند تا آن‌ها را صاحب فرزند کنند.
سریال باعث شد الیزابت ماس به عنوان یکی از بهترین بازیگران تلویزیونی مورد استقبال منتقدان قرار بگیرد در حالی که پیش از آن هم در چندسریال بازی کرده بود، اما با «داستان یک ندیمه» گل کرد. کارگردانی سریال درخشان است و واقعا حس خفقان آن به تماشاگر تحمیل می‌شود. هرچند ریتم نسبتا کندی که دارد باعث میشود تبدیل به سریال محبوب همه مردم نشود.

چیز‌های عجیب‌تر
stranger things
شبکه پخش کننده نتفلیکس
تعداد فصل‌ها ۳ فصل (ساخت قسمت چهارم برای سال آینده تایید شده است)
شروع از سال ۲۰۱۶
جوایز امی امسال، جاماندن بزرگان
یک سریال اینترنتی آمریکایی، در سبک علمی تخیلی و وحشت روانشناختی است که توسط برادران دافر ساخته شده است. داستان بسیار جذاب و شخصیت پردازی مناسب از دلایل موفقیت سریال اعلام شده است. «چیز‌های عجیب تر» از نظران کاربران imdb یکی از ۲۵۰ سریال برتر تاریخ است و رتبه س.‌ی وهفتم را در میان آن‌ها دارد.
شخصیت‌های اصلی سریال چهار نوجوان هستند. وقایع سریال در دهه هشتاد میلادی در ایالت ایندیانا رخ می‌دهد و خط داستانی اصلی سریال درباره چیز‌های عجیبی است که در این شهر رخ داده و شخصیت‌های سریال را درگیر خود می‌کند. داستان فصل اول از ۱۹۸۳ در ایالت ایندیانا و در شهر ساحلی لانگ ایلند در منطقه هاوکینز آغاز می‌شود. پسر جوانی به نام ویل بایرز پس از جداشدن از دوستانش به طرز عجیبی ناپدید می‌شود.
مادر ویل به همراه کلانتر و سه دوست نزدیک ویل به جست و جوی او می‌روند، اما پیداشدن دختر مرموز و عجیبی که خود را «یازده» می‌نامد همه چیز را به هم می‌ریزد. طولی نمی‌کشد که مایکل که صمیمی‌ترین دوست ویل است، در می‌یابد کارمندان یک مجموعه آزمایشی عجیب که پیش‌تر یازده را ربوده بودند در گم شدن ویل دخیل هستند. داستان فصل دوم یک سال بعد از اتفاقات فصل اول روایت می‌شود. جایی که راز‌های آزمایشگاه شهر هاوکینز و دنیای وارونه دوباره امنیت این شهر را به خطر انداخته و شخصیت‌های اصلی داستان را دچار چالش می‌کند.

وست ورلد
Westworld
شبکه پخش کننده اچ. بی. او
تعداد فصل‌ها ۳ فصل (فصل آخر سال ۲۰۲۰ پخش می‌شود)
شروع از سال ۲۰۱۶
سریال پیچیده جاناتان نولان و همسرش لیزا جوی که با جهان جی. جی. آبرامز هم مخلوط شده است! سریال البته اقتباسی از یک فیلم کلاسیک ساخته مایکل کرایتون است. داستان این سریال علمی-تخیلی در یک شهر بازی وسترن خیالی در غرب آمریکا اتفاق می‌افتد که ساکنان آن را انسان‌های مصنوعی که «میزبان» نام دارند، تشکیل می‌دهند.
از سوی دیگر، گروهی از انسان‌های واقعی که «تازه واردان» یا «مهمانان» نام دارند، با پرداخت مبالغی زیاد می‌توانند وارد محوطه پارک وست ورلد شوند و هر کاری که مایل باشند را انجام دهند و قادر خواهند بود تا با میزبانان هرطور که می‌خواهند رفتار کنند، بدون آنکه ترسی از تلافی توسط میزبانان داشته باشند.
اما کم کم طراح پارک که به طرز مرموزی مرده طبق نقشه‌ای که از پیش کشیده میزبانان را جوری طراحی می‌کند که به ناخودآگاه شان، آگاه شوند و همه چیز پیچیده می‌شود. سریال در چند خط زمانی متفاوت روایت می‌شود و در فصل دوم با پایان هیجان انگیزی روبه رو می‌شویم. ایوان ریچل وود قهرمان اصلی قصه است. یکی از مشهورترین میزبانان پارک وست ورلد که وارد دنیای زنده‌ها می‌شود و در فصل بعد باید قصه اش را دنبال کنیم.
منبع: روزنامه هفت صبح
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید