آی‌پد جدید اپل چه ویژگی‌هایی دارد؟

آی‌پد جدید اپل چه ویژگی‌هایی دارد؟

اپل در سال ۲۰۱۸ تا حالا یک مدل آی‌پد متمرکز بر اهداف آموزشی و چند مدل جدید مک‌بوک پرو مجهز به تاچ‌بار را معرفی کرده است. هنوز تا پایان این سال فاصله زیادی داریم و بدون شک در چند ماه آینده باید انتظار معرفی گجت‌های جدید دیگری را داشته باشیم. به غیر از آیفون‌های جدید، از اپل انتظار می‌رود دو مدل جدید آیپد پرو را هم معرفی کند. در ادامه به مهم‌ترین گزارش‌ها و خبر‌های مربوط به این دو مدل آیپد پرو می‌پردازیم.

کد خبر : ۶۰۹۳۶
بازدید : ۱۱۳۸
آی‌پد جدید اپل چه ویژگی‌هایی دارد؟
اپل در سال ۲۰۱۸ تا حالا یک مدل آیپد متمرکز بر اهداف آموزشی و چند مدل جدید مک‌بوک پرو مجهز به تاچ‌بار را معرفی کرده است. هنوز تا پایان این سال فاصله زیادی داریم و بدون شک در چند ماه آینده باید انتظار معرفی گجت‌های جدید دیگری را داشته باشیم. به غیر از آیفون‌های جدید، از اپل انتظار می‌رود دو مدل جدید آیپد پرو را هم معرفی کند. در ادامه به مهم‌ترین گزارش‌ها و خبر‌های مربوط به این دو مدل آیپد پرو می‌پردازیم.
طراحی
بر اساس جدیدترین گزارش‌ها، اپل برای این دو مدل آیپد ۱۰.۵ اینچی و ۱۲.۹ اینچی، قصد دارد تا حدی از طراحی مشابه آیفون X. بهره ببرد. اما برای هرکدام از این دو مدل، این تغییر در طراحی معنای مختلفی دارد.

به گفته‌ی «مینگ چی کو»، تحلیلگر محصولات اپل، آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی اندازه کلی نسل قبل خود را دارد، اما از طرفی دیگر از نمایشگر بزرگ‌تری بهره می‌برد. به گفته‌ی «کو»، به لطف بهره‌گیری از نمایشگر کم‌حاشیه، آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی، امسال به مدل ۱۱ اینچی بدل می‌شود.
آی‌پد جدید اپل چه ویژگی‌هایی دارد؟

در همین حین، قرار است حاشیه‌های نمایشگر مدل ۱۲.۹ اینچی هم کاهش یابد، اما در مورد این مدل شاهد یکسان ماندن اندازه کلی گجت و استفاده از نمایشگر بزرگ‌تر نیستیم. بلکه به دلیل بهره‌گیری از طراحی جدید، اندازه کلی این آیپد پرو کوچک‌تر از قبل می‌شود. در حال حاضر مدل ۱۲.۹ اینچی اندازه خیلی بزرگی دارد و همین باعث شده که حمل‌ونقل و استفاده از آن برای بسیاری از کاربران به کار سختی بدل شود. در نتیجه کوچک شدن اندازه کلی آن به احتمال زیاد مورد توجه طرفداران این آیپد قرار می‌گیرد.
فیس آی‌دی
شاید مهم‌ترین تغییر مدل‌های جدید آیپد پرو، بهره‌گیری از فیس آی‌دی و حذف دکمه هوم باشد. با توجه به گزارش‌های دریافتی از منابع مختلف شواهد موجود در کد‌های iOS، به نظر می‌رسد این دو مدل آیپد پرو اولین مدل‌های مجهز به سیستم فیس آی‌دی باشند.

از بین شواهد مربوط به این موضوع، می‌توانیم به نسخه بتا ۱۱.۳ iOS اشاره کنیم که در آن کد‌های مربوط به «آیپد مدرن» پیدا شده است. قبل از عرضه آیفون X. هم متخصصان توانستند کد‌های مربوط به «آیفون مدرن» پیدا کنند. علاوه بر این، iOS ۱۲ استفاده افراد مختلف از فیس آی‌دی را امکان‌پذیر می‌کند و با توجه به اینکه استفاده اشتراکی از آیپد پرو یک امر معمول محسوب می‌شود، می‌توان نتیجه گرفت که هدف اصلی این مشخصه برای این تبلت‌ها است.
آی‌پد جدید اپل چه ویژگی‌هایی دارد؟


در ضمن کاربران برای استفاده از فیس آی‌دی موجود در این تبلت‌ها، می‌توانند گجت خود را در حالت افقی هم قرار بدهند. این در حالی است که در آیفون X. کاربران برای شناسایی چهره به ناچار باید گوشی را در حالت عمودی قرار می‌دادند. از آنجایی که بسیاری از کاربران از آیپد پرو خود در حالت افقی استفاده می‌کنند، اپل این قابلیت را در راستای راحت‌تر کردن کار کاربران تعبیه کرده است.


بودن یا نبودن بریدگی
یکی از بزرگ‌ترین سوال‌های مربوط به مدل‌های جدید آیپد پرو، مربوط به بهره‌گیری یا عدم بهره‌گیری این مدل‌ها از بریدگی نمایشگر است. با وجود اینکه برای این دو سناریو شواهد قطعی وجود ندارد، اما احتمالا شاهد بریدگی نخواهیم بود. اگر بخواهیم به این حدس و گمان بیشتر بپردازیم، به احتمال زیاد این دو مدل آیپد پرو از حاشیه‌های بزرگ‌تری نسبت به آیفون X. بهره می‌برند و حاشیه‌ی فوقانی می‌تواند قطعات سیستم فیس آی‌دی را در خود جای دهد. البته همانطور که گفتیم فعلا این موضوع در حد حدس و گمان است و هنوز گزارش موثقی در مورد آن منتشر نشده است.
آی‌پد جدید اپل چه ویژگی‌هایی دارد؟

در iOS ۱۲ تغییراتی اعمال شده که شاید نشان‌دهنده‌ی وجود بریدگی نمایشگر در آیپد پرو باشد، اما احتمالا این تغییرات به قصد یکدست کردن فرمان‌های حرکتی و رابط کاربری موجود در آیفون و آیپد اعمال شده است.
قدرت
در حال حاضر، مدل‌های ۱۰.۵ اینچی و ۱۲.۹ اینچی آیپد پرو از تراشه A۱۰X Fusion به همراه ۴ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برند. در سال جاری، احتمالا میزان حافظه رم یکسان باقی می‌ماند، اما مطمئنا شاهد بهره‌گیری از تراشه جدیدی خواهیم بود. با توجه به اینکه آیفون‌های ۲۰۱۸ از تراشه A۱۲ بهره می‌برند، مطمئنا این آیپد‌ها هم مجهز به مدل خاصی از این تراشه خواهند بود.


قیمت آیپد پرو
با توجه به گزارش‌های فعلی، در مورد مدل‌های جدید آیپد پرو می‌توانیم انتظار قیمت‌های سابق را داشته باشیم. این یعنی قیمت مدل ۱۱ اینچی از ۶۴۹ دلار آغاز می‌شود و ارزان‌ترین مدل ۱۲.۹ اینچی با قیمت ۷۹۹ دلار روانه بازار می‌شود. البته در مورد محصولات اپل نباید با اطمینان زیادی در مورد قیمت‌گذاری آن‌ها صحبت کنیم و شاید در هنگام عرضه، اپل سیاست قیمت‌گذاری جدیدی را اتخاذ کند.
آی‌پد جدید اپل چه ویژگی‌هایی دارد؟

تاریخ معرفی آیپد
در مورد تاریخ معرفی این دو گجت دو احتمال وجود دارد و این گجت‌ها در ماه سپتامبر یا اکتبر معرفی می‌شوند. اپل در ماه سپتامبر از ۳ آیفون جدید خود در کنار اپل واچ‌های جدید پرده‌برداری می‌کند. طبق گزارش‌ها شاید در این مراسم شاهد معرفی دو مدل جدید آیپد پرو هم باشیم. احتمال دیگر هم معرفی این دو تبلت در ماه اکتبر است. علاوه بر آیپد پرو، آیفون X. و اپل واچ، اپل تصمیم دارد تا چند ماه آینده نسل جدید کامپیوتر‌های مک را هم معرفی کند. از بین این کامپیوتر‌ها می‌توانیم به مدل جدید مک مینی، آی‌مک و مک‌بوک پایین‌رده اشاره کنیم.
آی‌پد جدید اپل چه ویژگی‌هایی دارد؟

در سال ۲۰۱۶، اپل در ماه سپتامبر آیفون‌ها و ایرپاد‌های جدید را معرفی کرد و در ماه اکتبر مراسم رونمایی از مدل جدید کامپیوتر‌های مک برگزار کرد، به همین خاطر چنین کاری بی‌سابقه محسوب نمی‌شود.

در مورد این دو مدل جدید آیپد پرو چه فکر می‌کنید؟ آیا به نظر شما اپل باز هم می‌تواند تبلت‌های جذاب و همه‌فن‌حریفی را به بازار عرضه کند؟ در بخش کامنت‌ها نظرات خود را با ما و دیگران در میان بگذارید.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید