نامه فیروز آبادی به رهبر انقلاب درباره تفاهم لوزان

سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح طی پیام تبریکی رهبر انقلاب ضمن تبریک موفقیت تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای از تلاش مقام ریاست جمهوری و کارگزاران و تلاش‌گران این عرصه بویژه ظریف وزیر امور خارجه سپاسگزاری کرد.

کد خبر : ۶۱۱
بازدید : ۲۴۱۰

فرادید | سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح طی پیام تبریکی رهبر انقلاب ضمن تبریک موفقیت تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای از تلاش مقام ریاست جمهوری و کارگزاران و تلاش‌گران این عرصه بویژه ظریف وزیر امور خارجه سپاسگزاری کرد.

به گزارش فرادید، فیروز آبادی در پیام تبریک خود نوشته است: «با استمرار رهنمودهای آن رهبر عظیم‌الشان مراحل آتی مذاکرات نیز در مسیر سلامت و صلاح دولت و ملت تداوم خواهد یافت.»

همچنین محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس، امروز یکشنبه (۵ آوریل/۱۶ فروردین) گفت که "اذعان دشمنان جمهوری اسلامی به این که کشور ما در کلوپ هسته‌ای جهان تعریف می‌شود دستاوردی است که در سایه‌ پایداری ملت ایران به دست آمده است."

نایب رئیس مجلس ایران این سخنان را در نطق پیش از دستور خود در اولین جلسه علنی مجلس در سال جدید خورشیدی و در رابطه با مذاکرات اخیر هیات ایرانی با نمایندگان گروه ۱+۵ بیان کرده است.

وی با قدردانی از هیات مذاکره کننده ایران گفت: "امروز دشمن اذعان می‌کند چرخه کامل سوخت در خاک ایران سامان می‌یابد و این‌ها در سایه استقامت، صبر و حرکت در چهارچوبی که رهبر معظم انقلاب تعریف و تبیین کرده‌اند به دست آمده است."

ابوترابی‌فرد در غیاب علی لاریجانی ریاست اولین جلسه علنی مجلس در سال ۹۴ را بر عهده داشت.

از طرف دیگر صفر نعیمی رز سخنگوی فراکسیون اصولگرایان رهروان از جلسه با علی لاریجانی درباره مذاکرات هسته ای خبر داد و گفت: «رییس مجلس به طور کلی مذاکرات را مثبت خواندند اما تأکید کردند که باید منتظر پایان کار و متن نهایی توافق باشیم.»

جلسه لاریجانی با اعضای فراکسیون رهروان ولایت به صورت غیرعلنی برگزار شده بود.

نمایندگان ایران و کشورهای ۱+۵ روز پنجشنبه دوم آوریل (۱۳ فروردین) به تفاهمی بر سر برنامه هسته‌ای ایران رسیدندکه به گفته دو طرف می‌تواند راه را برای رسیدن به توافق نهایی تا حدود سه ماه دیگر هموار کنند.

دولت این تفاهم را یک "پیروزی بزرگ"در عرصه بین‌المللی خوانده اما منتقدان با ارجاع به بیانیه‌ای که به عنوان نتیجه این مذاکرات منتشر شده، آن را عقب‌نشینی ایران از حقوق هسته‌ایش دانسته‌اند.

در واکنش به چنین انتقادهایی محمدجواد ظریف، وزیر خارجه در گفتگویی با شبکه اول تلویزیون دولتی ایران (شنبه ۴ آوریل/۱۵ فروردین) گفت آمریکا درباره چارچوب توافق نهایی که در مذاکرات لوزان به دست آمده "خلاف گفته است."

ظریف گفت آنچه آمریکا درباره چگونگی لغو تحریم‌ها گفته است خلاف نتیجه‌ای است که در مذاکرات به دست آمده است.

وزیر خارجه ایران گفت که دولت آمریکا تحت فشار است و مشکل دارد و برای قانع کردن منتقدانش ناچار بوده که متنی را منتشر کند که در آن تعهداتی به ایران نسبت داده شود.

او تاکید کرد که در بیانیه مشترکش با فدریکا موگرینی، به صراحت عنوان شده که همه قطعنامه‌های شورای امنیت از روز توافق لغو می‌شود.

در همین حال پیشتر علی مطهری نماینده تهران، از "نظارت دقیق" رهبر انقلاب بر بیانیه لوزان خبر داد و گفت "متاسفانه برخی انتقاداتی که صورت می‌گیرد منصفانه نیست و شاید بیشتر جنبه سیاسی دارد."


۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید