نوسازی تاکسی‌های فرسوده در ایستگاه بی پولی!

نوسازی تاکسی‌های فرسوده در ایستگاه بی پولی!

رانندگان تاکسی گلایه‌های زیادی دارند. یکی از رانندگان که تاکسی وی با عمر ۱۴ سال نیاز به نوسازی دارد با گلایه از افزایش ۲ تا ۳ برابری قیمت خودرو‌هایی که باید به عنوان تاکسی تحویل داده شود، افزایش قیمت لوازم یدکی تاکسی ها، نداشتن بیمه تامین اجتماعی، اقساط طولانی و زیاد طرح نوسازی و همچنین سود بالای تسهیلات بانکی اظهار کرد: بار‌ها برای ثبت نام در طرح نوسازی مراجعه کرده ام، اما پاسخ مشخصی نشنیده ام و اکنون نیز مدتی است گفته می‌شود سایت ثبت نام بسته شده است.

کد خبر : ۶۲۳۶۳
بازدید : ۹۶۲
دانش پور | از یک سو گفته می‌شود با شرایط اقتصادی کنونی امکان نوسازی تاکسی‌ها وجود ندارد و از سوی دیگر بخشنامه صادر می‌کنند خودرو‌های فرسوده دیگر نباید تردد داشته باشند! و تمام این بخشنامه‌ها و دستورات در شرایطی است که به گفته مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی کشور هم اکنون انباشت ۱۱۶ هزار تاکسی فرسوده در کشور داریم که تا پایان سال به ۱۵۰ هزار دستگاه خواهد رسید.
نوسازی تاکسی‌های فرسوده در ایستگاه بی پولی!
در این بین، اما رانندگان تاکسی گلایه‌های زیادی دارند. یکی از رانندگان که تاکسی وی با عمر ۱۴ سال نیاز به نوسازی دارد با گلایه از افزایش ۲ تا ۳ برابری قیمت خودرو‌هایی که باید به عنوان تاکسی تحویل داده شود، افزایش قیمت لوازم یدکی تاکسی ها، نداشتن بیمه تامین اجتماعی، اقساط طولانی و زیاد طرح نوسازی و همچنین سود بالای تسهیلات بانکی اظهار کرد: بار‌ها برای ثبت نام در طرح نوسازی مراجعه کرده ام، اما پاسخ مشخصی نشنیده ام و اکنون نیز مدتی است گفته می‌شود سایت ثبت نام بسته شده است.
حتی گفته می‌شود از این پس قرار است خودرو‌های دیگر به جای تاکسی‌های قبلی به رانندگان تحویل داده شود آن هم خودرو‌هایی که به هیچ وجه مناسب تاکسی که فرسودگی آن بالاست نیست.
یکی دیگر از رانندگان تاکسی با انتقاد از این که تعداد زیادی از رانندگان مشمول بیمه تامین اجتماعی نیستند گفت: در این شرایط رانندگان مجبور هستند تا در هر ماه بیش از ۳۰۰ هزار تومان بابت بیمه خویش فرما پرداخت کنند. با این وصف ما امیدی برای داشتن درآمدی ثابت در دوران بازنشستگی نداریم.

۱۰۴ هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی تاکسی
طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده از بهمن سال ۹۴ آغاز و طی همین مدت چندین بار متوقف شد. درباره این موضوع مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور اظهار کرد: این طرح بعد از مدتی توقف از ابتدای سال ۹۵ مجدد شروع و قرار شد که با حجم ۱۸۶ هزار دستگاه تاکسی که به سن فرسودگی ۱۰ سال بر اساس قوانین موجود مصوبه هیئت وزیران رسیده بودند، نوسازی انجام شود.
اما در این مسیر انباشت فرسودگی تاکسی‌ها و همچنین اعتباراتی که برای بخش گمرک و نوسازی در نظر گرفته شده بود با هم تناسب نداشت.
مرتضی ضامنی اضافه کرد: هم اکنون ۱۰۴ هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی نوسازی تاکسی، تمام فرایند نوسازی را انجام داده اند و منتظر صدور پیش فاکتور هستند، اما سرعت کار کند است.
وی ادامه داد: در سال ۹۷ حدود هزار پیش فاکتور صادر شد که از این میزان فقط ۳۵۰ تاکسی تحویل داده شده است که این عدد به هیچ عنوان تناسبی با نوسازی ناوگان تاکسیرانی و همچنین انباشت خودرو‌های فرسوده ندارد.
منبع: خراسان
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید