جزئیات حادثه حمله تروریستی در اهواز

جزئیات حادثه حمله تروریستی در اهواز

در رژه نیرو‌های مسلح در اهواز که به مناسبت هفته دفاع مقدس در حال برگزاری بود، حمله تروریستی شد. تروریست‌ها با لباس‌های نظامی در پشت جایگاه سخنران پنهان شده بودند. تروریست‌ها به جریان تروریستی الاهوازیه تعلق دارند. افزایش شهدا به ۲۴ تن و شمار مجروحان به بیش از ۶۰ نفر رسید.

کد خبر : ۶۲۶۶۳
بازدید : ۱۸۹۲
جزئیات حادثه حمله تروریستی در اهواز
در رژه نیرو‌های مسلح در اهواز که به مناسبت هفته دفاع مقدس در حال برگزاری بود، حمله تروریستی شد. تروریست‌ها با لباس‌های نظامی در پشت جایگاه سخنران پنهان شده بودند. تروریست‌ها به جریان تروریستی الاهوازیه تعلق دارند. افزایش شهدا به ۲۴ تن و شمار مجروحان به بیش از ۶۰ نفر رسید.
صبح امروز در مراسم رژه نیرو‌های مسلح در شهر اهواز شماری از عناصر مسلح ناشناس به سمت محل رژه حمله کردند. در این حادثه تروریستی چند عنصر مسلح رژه را به گلوله بستند. بر اساس اطلاعات رسیده در این حادثه چندنفر مجروح شده اند.

تیم تروریستی شامل چند نفر بوده و در ساختمان و پارک پشتی محل برگزاری رژه مستقر بوده‌اند و از انجا موفق به تیراندازی بسوی مراسم رژه شده‌اند. اخبار اولیه حاکی از این است که تروریست‌ها جایگاه محل سخنرانی و یگان‌های رژه رونده سپاه را هدف قرار داده‌اند و آمار اولیه از زخمی شدن تعدادی از نیرو‌های رژه رونده سپاه در این مراسم حکایت دارد.

افزایش شهدا به ۲۴ تن
تعداد شهدای حادثه تروریستی اهواز به ۲۴ نفر رسید.
سازماندهی تروریست‌ها در ۲ کشور حاشیه خلیج فارس
سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح به ایرنا گفت: چهار عامل عملیات تروریستی امروز در رژه نیرو‌های مسلح در اهواز وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و موساد هستند. آنان در دو کشور حاشیه خلیج فارس پشتیبانی مالی و تسلیحاتی شده اند و در این کشور‌ها آموزش دیده و سازماندهی شده اند.
مشاهدات عینی از محل حادثه تروریستی اهواز
پس از آغاز مراسم رژه نیرو‌های مسلح دو نفر از پارک شهید سبحانی که پشت استیج رژه قرار دارد با به رگبار بستن مردم قصد حمله به جایگاه رژه را داشتند که نیرو‌های مسلح مستقر در محل رژه با دعوت مردم به پناه گرفتن با افراد مسلح درگیر شدند.
جزئیات حادثه حمله تروریستی در اهواز


۲ نفر موتورسوار که به رژه نیرو‌های مسلحانه در اهواز حمله کردند بودند پس از زخمی کردن چند نفر از محل تیراندازی گریختند. شهروندان حاضر در محل رژه ابتدا گمان می‌کردند که تیراندازی سهوی بوده، اما با زخمی شدن چند نفر از شهروندان متوجه حمله تروریستی شدند.

تیم تروریستی پس از تیراندازی به سوی مراسم رژه از محل گریخته‌اند و در حال حاضر نیرو‌های امنیتی در تعقیب آن‌ها هستند.

تروریست‌ها متعلق به جریان الاهوازیه هستند
سخنگوی سپاه پاسداران نیز تأکید کرد: افرادی که در جریان رژه نیرو‌های مسلح اقدام به تیراندازی به مردم و نیرو‌های مسلح کردند وابسته به جریان الاهوازیه هستند.

اقدام آن‌ها برای تحت الشعاع قرار دادن عظمت رژه نیرو‌های مسلح است. چنین اقداماتی پیش از این هم مسبوق به سابقه است و این جریان به سمت کاروان‌های راهیان نور در سال‌های گذشته تیراندازی کرده است.

فرمانده سپاه خوزستان از کنترل کامل اوضاع و متلاشی شدن عوامل تروریستی حمله کننده به رژه نیرو‌های مسلح اهواز خبر داد.

تیراندازی در مراسم رژه
شماری از مهاجمان مسلح به سمت جایگاه تیراندازی کردند. شبکه خبر تأیید کرد: این حمله تلفات جانی داشته است؛ اما تعداد قربانیان مشخص نیست. شاهدان عینی خبر از مجروح شدن بیش از ده نفر داده اند.
جزئیات حادثه حمله تروریستی در اهواز
در جریان حمله تروریستی امروز در اهواز، دونفر از تروریست‌ها کشته و دو نفر دیگر دستگیر شدند. گزارش‌ها حاکی از آن است که در جمع مجروحان تعدادی از خبرنگاران نیز حضور دارند و هنوز از حالشان خبر دقیقی نیست. یک منبع آگاه تأیید کرد که شمار تروریست‌ها بیش از ۴ نفر بوده اند.

مهاجمان لباس نظامی به تن داشتند و درگیری ١٠ دقیقه طول کشیده است. اخبار اولیه از شهادت ۸ نیروی سپاه در جریان حمله تروریستی به رژه نیرو‌های مسلح در اهواز حکایت دارند که مسئول ایثارگران سپاه استان خوزستان نیز در میان شهدا است.

حسین زاده معاون سیاسی استاندار خوزستان اعلام کرد: در جریان حمله تروریستی به رژه نیرو‌های مسلح در اهواز ۸ تا ۹ نفر از نیرو‌های نظامی شهید و بیش از ۲۰ نفر مجروح شده‌اند که حال مجروحان وخیم گزارش شده است. وی ادامه داد: تروریست‌ها ۴ نفر بوده اند که ۲ نفر کشته و ۲ نفر دستگیر شده اند.
جزئیات حادثه حمله تروریستی در اهواز
رژه نظامی در اهواز

وی افزود: تعداد شهدای ما در حال افزایش هستند و وضعیت برخی مجروحین وخیم گزارش شده است، در میان شهدا یک خبرنگار هم بوده است.
افزایش شمار شهدا به ۱۲ نفر
معاون استاندار خوزستان: تعداد شهدا در جریان حمله تروریستی به رژه نیرو‌های مسلح در اهواز به ۱۱ نفر رسید و احتمال افزایش آن وجود دارد. همچنین تعداد مجروحین در جریان حمله تروریستی به رژه نیرو‌های مسلح در اهواز به بیش از ۳۰نفر رسیده است. «سردار شکارچی» سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح به مهر گفت: هیچکدام از تروریست‌های حمله به رژه اهواز متواری نیستند.

۳ نفر کشته و ۱ نفر دستگیر شده است. خبر‌های منتشر شده دیگر که بعضاً نادرست‌اند از سوی ما مورد تأیید نیستند.
افزایش مجروحان به بیش از ۶۰ نفر
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مجروح شدن بیش از ۶۰ نفر در حمله تروریستی صبح امروز به رژه نیرو‌های مسلح در اهواز خبر داد.
تروریست‌ها لباس نظامی بر تن داشتند
مسوولان خوزستانی حاضر در رژه نیرو‌های مسلح اهواز در سلامت هستند. آیت‌الله جزایری، آیت‌الله حیدری، استاندار خوزستان و فرماندار اهواز از جمله مسوولان حاضر در این مراسم بودند که اکنون در سلامت کامل هستند.
وضعیت مسئولان حاضر در رژه اهواز
این حمله تروریستی از پشت جایگاه مربوط به سخنرانان صورت گرفت و گزارش‌های اولیه از این حادثه حاکی از این است که شماری به شهادت رسیدند یا زخمی شده‌اند.
جزئیات حادثه حمله تروریستی در اهواز
روشن کردن شمع در محل حادثه
صدای شلیک‌های دوباره در اهواز
تروریست‌ها تحت تعقیب هستند. صدای شلیک‌های مجدد در محل برگزاری رژه در اهواز پس از حادثه اولیه باز هم شنیده می‌شود.

اسامی اولیه شهدا حادثه تروریستی اهواز منتشر شد
پیکر شهدا و مجروحین حملات تروریستی صبح امروز به بیمارستان شهید سرلشکر منفرد نیاکی اهواز منتقل شدند.

بر اساس شواهد عینی ۷ شهید به بیمارستان منتقل شده است. اسامی شهدا؛

۱-علی لویمی

۲-اسماعیل شفیعی نژاد

۳-میلاد جهانگیر نژاد

۴-رضا شفیعی

۵- سعید کریمی

۶-امیر فرخی

۷- یونس پور حلو
جزئیات حادثه حمله تروریستی در اهواز

تجزیه طلب‌های الاحواز مسئولیت اقدام تروریستی اهواز را بر عهده گرفتند. گروه‌های وابسته به تروریست‌های الاحواز با نشر پوستری مسئولیت حمله صبح امروز اهواز را بر عهده گرفتند. سخنگوی گروه تجزیه طلب الأحواز در گفتگو با تلویزیون اینترنشنال، حمله امروز به مراسم رژه را به عهده گرفت و مدعی شد تعداد کشته‌ها از ۴۰ نفر بیشتر است.
منبع: ایران آنلاین
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید