چرا مدارس دولتی به بخش خصوصی واگذار می‌شود؟

چرا مدارس دولتی به بخش خصوصی واگذار می‌شود؟

مجلس در قانون جدید مربوط به بازنشستگان، معلمان را از این قانون مستثنا کرد تا کلاس‌های درس خالی از معلم نشود، ولی مشکل کمبود معلم همچنان باقی است. وی خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم با سخت گیری‌هایی که در گزینش انجام می‌دهیم آسیب‌ها را کمتر کنیم ضمن آن که معلمان بخش خصوصی کارآمد و گزینش شده هستند.

کد خبر : ۶۲۷۲۴
بازدید : ۲۴۱۸
برخی از والدین گله مندند که فرزندان آن‌ها در مدرسه‌ای هستند که به بخش خصوصی واگذار شده است و وقتی هم که علت آن را از مسئولان مدرسه پرس و جو می‌کنند پاسخ می‌شنوند که: مدرسه از "بسته حمایتی" استفاده می‌کند. اما همین پاسخ خودش ابهاماتی دارد که پدران و مادران را بیشتر نگران می‌کند.
چرا مدارس دولتی به بخش خصوصی واگذار می‌شود؟
این موضوع طی روز‌های گذشته بار‌ها از طریق والدین به روزنامه منتقل شد و در نهایت پیگیری ما از چند و، چون ماجرا به این نتیجه رسید که مشاور و دستیار اجرایی معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ضمن آن که تاکید کرد استفاده از بسته حمایتی در مدارس تنها راهکار آموزش و پرورش برای جبران کمبود معلم متخصص در مقطع ابتدایی است اطمینان داد که در گزینش معلمان بخش خصوصی سخت گیری صورت می‌گیرد تا بهترین‌ها و کارآمدترین‌ها انتخاب شوند.

چاره‌ای جز این نداریم
اگرچه استفاده از «بسته حمایتی» و تبدیل برخی مدارس دولتی به غیر دولتی در مدارس ابتدایی روندی قانونی است، ولی بدون تردید با توجه به این که دانش آموزان مقطع ابتدایی در مقایسه با دیگر مقاطع آسیب پذیرتر هستند، این سوال مطرح می‌شود که آیا استفاده از معلمان بخش خصوصی در مقطع ابتدایی با حساسیت صورت می‌گیرد؟

در این خصوص مشاور و دستیار اجرایی معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش در گفت: وگو با خراسان با تاکید بر این که استفاده از بسته حمایتی از چند سال پیش تا کنون در تمام کشور اجرا می‌شود گفت: آموزش و پرورش با کمبود نیرو به ویژه نیروی متخصص مواجه است و ما چاره‌ای نداریم جز آن که از بسته‌های حمایتی استفاده کنیم.
محمدرضا سیفی ادامه داد: البته برای استفاده از معلمان بخش خصوصی گزینش‌ها به شکلی جدی انجام می‌شود و ما برای تایید این نیرو‌ها خط قرمز‌های پررنگی داریم. وی افزود: وقتی به یک باره ۸۰ هزار نفر از ۲۵۶ هزار معلم دوره ابتدایی بازنشسته می‌شوند آیا برای ما چاره‌ای جز این باقی می‌ماند؟
حتی مجلس در قانون جدید مربوط به بازنشستگان، معلمان را از این قانون مستثنا کرد تا کلاس‌های درس خالی از معلم نشود، ولی مشکل کمبود معلم همچنان باقی است. وی خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم با سخت گیری‌هایی که در گزینش انجام می‌دهیم آسیب‌ها را کمتر کنیم ضمن آن که معلمان بخش خصوصی کارآمد و گزینش شده هستند.

اعتبار ویژه تخصیص داده شده است
درباره این موضوع مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی توضیح داد: موضوع بسته حمایتی مصوبه مجلس است و برای آن اعتبار ویژه تخصیص داده شده است.
قاسمعلی خدابنده ادامه داد: بر این اساس در برخی مناطق که امکان تامین نیروی انسانی وجود ندارد یا با مشکلاتی در حوزه تامین نیروی انسانی مواجه هستیم از طریق خرید خدمات آموزشی کمبود‌ها را جبران می‌کنیم.
وی توضیح داد: یعنی با موسسه‌ای قرارداد می‌بندیم و آن موسسه بر اساس استاندارد‌ها و گزینش‌هایی که آموزش و پرورش مشخص کرده، نیروی انسانی را تامین خواهد کرد یا براساس محتوا و سرفصل‌هایی که با نظارت آموزش و پرورش انجام می‌شود خرید خدمات صورت می‌گیرد.
به گفته خدابنده در خراسان رضوی در سال گذشته هزار و ۱۵۵ کلاس درس خرید خدمات شده و امسال حدود ۱۵۰۰ کلاس به آن اضافه خواهد شد.
منبع: روزنامه خراسان
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید