ماجرای عجیب سارقان کسبه تهران با دستگاه کارت‌خوان

ماجرای عجیب سارقان کسبه تهران با دستگاه کارت‌خوان

جوانی ضمن معرفی خود به نام کریمی که چندین نوبت برای خرید میوه به مغازه ام آمده است و به این واسطه او را می‌شناسم چهاردهم شهریور ماه به میوه فروشی من مراجعه کرد و با اعلام این که مشکلی برای خانواده اش پیش آمده و نیاز به وجه نقد دارد از دستگاه پوز داخل مغازه استفاده کرد و طی دو نوبت، مبالغ ۵۰۰ هزار تومان و روز بعد مبلغ یک میلیون تومان دیگر به وی پرداخت کردم.

کد خبر : ۶۲۸۶۲
بازدید : ۱۱۷۵
رئیس پلیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری دو سارق کیف قاپ حرفه‌ای خبر داد که پس از طرح دوستی چند روزه با تعدادی از کسبه شرق تهران، با استفاده از دستگاه Pozz داخل مغازه‌ها اقدام به نقد کردن پول‌های داخل حساب مال باختگان می‌کردند.
ماجرای عجیب سارقان کسبه تهران با دستگاه کارت‌خوان
سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری، گفت:با تشکیل پرونده‌ای مقدماتی با موضوع کیف قاپی، خانم جوانی برای پیگیری شکایت خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کرد؛ شاکی در اظهاراتش به کارآگاهان تیم مبارزه با کیف قاپی پایگاه چهارم آگاهی بیان کرد: ساعت ۲۱:۳۰ سیزدهم شهریورماه حین عبور از خیابان دو سرنشین یک موتور سیکلت [طرح]هوندا کیف دستی ام حاوی مبلغ ۹۰۰ هزار تومان وجه نقد، گوشی تلفن همراه و دو عدد کارت عابر بانک حاوی رمز را سرقت و سپس از کارت‌ها مبلغ ۱۵ میلیون ریال نیز برداشت کردند. وی ادامه داد: کارآگاهان با بررسی تراکنش مالی حساب مال باخته موفق به شناسایی یک مغازه میوه فروشی در تهرانپارس شدند.
در مراجعه به این مغازه و در تحقیقات به عمل آمده، صاحب مغازه به آن‌ها اعلام کرد: جوانی ضمن معرفی خود به نام کریمی که چندین نوبت برای خرید میوه به مغازه ام آمده است و به این واسطه او را می‌شناسم چهاردهم شهریور ماه به میوه فروشی من مراجعه کرد و با اعلام این که مشکلی برای خانواده اش پیش آمده و نیاز به وجه نقد دارد از دستگاه پوز داخل مغازه استفاده کرد و طی دو نوبت، مبالغ ۵۰۰ هزار تومان و روز بعد مبلغ یک میلیون تومان دیگر به وی پرداخت کردم.

وی گفت: کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی با بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین مداربسته مغازه میوه فروشی موفق به شناسایی تصویر یکی از سارقان شدند؛ اقدامات برای شناسایی و دستگیری این شخص در دستور کار قرار داشت که پرونده مشابه دیگری که در آن با همین شیوه و شگرد از حساب مال باخته‌ای دیگر در یک مغازه میوه فروشی پول برداشت شده بود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی واصل شد.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد:با مراجعه کارآگاهان به این مغازه، تصویر به دست آمده از مغازه میوه فروشی منطقه تهرانپارس به رؤیت صاحب مغازه میوه فروشی اخیر رسید و او نیز بلافاصله تصویر شخص سارق را این بار به هویتی دیگر مورد شناسایی قرار داد.

نثاری اضافه کرد:اقدامات پلیسی برای دستگیری دو سارق کیف قاپ حرفه‌ای که با طرح دوستی با صاحبان مغازه به ویژه مغازه‌های میوه فروشی اقدام به برداشت و در واقع سرقت پول از حساب مال باختگان کرده بودند در دستور کار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داشت؛ نهایتا با شناسایی آخرین محل تردد سارقان در یک مغازه میوه فروشی در محدوده شرق تهران، این محل تحت کنترل و مراقبت نامحسوس کارآگاهان قرار گرفت و در مورخ ۱۳۹۷.۰۶.۲۹ با حضور یکی ازسارقان به نام شهرام (۲۹ ساله) در میوه فروشی، برای دستگیری وی اقدام و موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ مورد استفاده در سرقت‌ها نیز توقیف شد.

در بازرسی اولیه، کارآگاهان موفق به کشف چندین کارت عابربانک متعلق به دیگر افراد شدند که متهم دستگیر شده در همان تحقیقات اولیه به صراحت به مسروقه بودن آن‌ها اعتراف کرد. با اعتراف صریح شهرام و شناسایی همدست وی به نام جمشید (۲۹ ساله)، کارآگاهان با شناسایی مخفیگاه متهم دوم پرونده در محدوده میدان رهبر اقدام به دستگیری جمشید کردند و هر دو متهم به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به سرقت‌های متعدد کیف قاپی و قاپ زنی، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر شد و متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.
منبع: روزنامه خراسان
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید