پاریس میزبان نسل جدید "پرفروش‌ترین ماشین لوکس جهان"

پاریس میزبان نسل جدید "پرفروش‌ترین ماشین لوکس جهان"

رونمایی از نسل جدید ب‌ام‌و سری ۳؛ لیموزین‌های آینده با سلیقه فرانسوی؛ ماشین الکتریکی جدید رنو با قیمت ارزان و هدیه تولد هفتادسالگی پورشه.

کد خبر : ۶۳۳۵۰
بازدید : ۲۲۱۲
پاریس میزبان نسل جدید


نسل جدید سری ۳ در پاریس
ب‌ام‌و هفته گذشته در پاریس نسل جدید سری ۳ را رونمایی کرد. سری ۳ مهمترین مدل ب‌ام‌و است که حدود یک پنجم فروش شرکت را شامل می‌شود و به گفته این کارخانه با بیش از پانزده میلیون دستگاه فروش، پرفروش‌ترین ماشین لوکس جهان است.

هفتمین نسل از سری ۳ در حالی به بازار عرضه می‌شود که محبوبیت ماشین‌های شاسی‌بلند از یک سو و حرکت خودروسازان به سمت ساخت خودرو‌های الکتریکی از سوی دیگر، آینده این مدل را با چالش‌هایی جدی روبرو کرده است.

اکنون این ماشین نه تنها باید با رقیبان سنتی خود نظیر مرسدس-بنز کلاس C. رقابت کند، بلکه رقیبانی تازه مثل تسلا مدل ۳ هم پیش روی خود دارد. ماه گذشته فروش تسلا مدل ۳ در آمریکا شش برابر بیشتر از ب‌ام‌و سری ۳ بود. با اینکه هنوز فروش جهانی سری ۳ از مدل ۳ بیشتر است، اما این آمار نشان می‌دهد خطر ماشین‌های الکتریکی برای سری ۳ از آنچه به نظر می‌رسد بیشتر است.
پاریس میزبان نسل جدید نسل جدید ب‌ام‌و سری ۳ از بهار آینده به بازار عرضه می‌شود

ب‌ام‌و می‌گوید نسل جدید سری ۳ برای این چالش آماده است. سری ۳ نسبت به نسل قبلی بزرگتر شده و با وجود جلوپنجره و چراغ‌های جدید شباهت خود با نسل‌های پیشین سری ۳ حفظ کرده است.

ماشین با پنج موتور دیزل و بنزینی به بازار عرضه می‌شود و ب‌ام‌و می‌گوید همه آن‌ها در عین نرم‌تر بودن از نسل قبلی چابک‌ترند. قوی‌ترین موتور شش سیلندر دیزل با ۲۶۵ اسب بخار است. حداکثر سرعت این مدل به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده و شتاب صفر تا صد کیلومتر آن پنج و نیم ثانیه است. قرار است در آینده مد ل‌های هیبرید و الکتریکی از سری ۳ هم ساخته شود.

تحول اصلی در داخل خودرو رخ داده است. سری ۳ جدید به هوش مصنوعی مجهز شده که با بررسی عادت‌های راننده، ماشین را مناسب با نیاز‌های او تنظیم می‌کند. ب‌ام‌و می‌گوید این سیستم که می‌توان آن را با فرمان‌های صوتی کنترل کرد، آنقدر پیشرفته است که با جملاتی نظیر "خسته هستم" فعال می‌شود و برای دقایقی صدای موسیقی را بلند کرده و دمای اتاق را کاهش می‌دهد.

علاوه بر پارک اتوماتیک، ماشین در سرعت کم، مسیر را ثبت می‌کند و می‌تواند تا پنجاه متر به طور خودکار ماشین را در همان مسیر به عقب برگرداند و به راننده در حرکت در فضا‌های تنگ کمک کند.

نسل جدید ب‌ام‌و سری ۳ در سه کارخانه این شرکت در آلمان، چین و مکزیک تولید خواهد شد و از بهار آینده به بازار عرضه می‌شود.

شدت گرفتن رقابت بین خودروسازان، اجرای قوانین تازه درباره میزان آلودگی خودرو‌ها و جنگ تجاری آمریکا با چین و کشور‌های اروپایی فشار را بر ب‌ام‌و افزایش داده و این شرکت را ناگزیر کرد تا پیش‌بینی خود از سود امسالش را کمتر کند. ب‌ام‌و امیدوار است با موفقیت نسل جدید سری ۳ بتواند بخشی از این فشار را کاهش دهد.


پاریس میزبان نسل جدید رنو با کانسپت ئی‌زی-آلتیمو نگاه خود به آینده حمل و نقل شهری را نمایش می‌دهد

آینده از نگاه رنو
همه‌گیر شدن قوای محرکه الکتریکی و فن‌آوری خودران همراه با کاهش علاقه نسل جدید به خرید ماشین، مردم و خودروسازان را با آینده‌ای روبرو کرده که بسیار متفاوت از امروز و تا حد زیادی ناشناخته است. به همین دلیل خودروسازان سعی می‌کنند فرصت‌ها و امکانات این دنیای جدید را در قالب ماشین‌های کانسپت بررسی کنند و آن‌ها را به خریداران نمایش دهند.

رنو در نمایشگاه پاریس از سومین کانسپت از مجموعه‌ای رونمایی کرد که به مناسبت صد و بیست سالگی شرکت طراحی شده و نگاه رنو به آینده حمل و نقل شهری را نمایش می‌دهد.
پاریس میزبان نسل جدید
داخل کانسپت رنو با الهام از اتاق هتل‌های لوکس و ترکیبی از چوب، مرمر و چرم ساخته شده است

بعد از کانسپت‌های ئی‌زی-گو (EZ-GO) که یک تاکسی خودران است و ئی‌زی-پرو (EZ-PRO) که برای جا‌به‌جا کردن و تحویل بار در شهر ساخته شده، رنو تصویری از ماشین‌های لوکس در آینده را در کانسپت ئی‌زی-آلتیمو (EZ-ULTIMO) نمایش داد.

ئی‌زی-آلتیمو بر روی پلتفرمی مشترک با دو کانسپت قبلی ساخته شده است. سیستم خودران در جلو و چهار گوشه ماشین قرارداده شده و موتور الکتریکی چرخ‌های جلو را حرکت می‌دهد. ارتفاع ماشین بسیار کم است، اما هنگام حرکت ماشین کمی بالا می‌رود تا دست‌انداز‌ها مزاحم سرنشینان نشود.

ئی‌زی-آلتیمو برای دنیایی طراحی شده که در آن نیازی به رانندگی نیست و در نتیجه لازم نیست فرمان داشته باشد یا حتی سرنشینان بخواهند دید کاملی از بیرون داشته باشند.

اتاق ماشین با الهام از هتل‌های لوکس با ترکیبی از چوب، چرم و مرمر ساخته شده و علاوه بر یک نیمکت، یک مبل چرخان هم برای نشستن سرنشینان طراحی شده است. ماشین را می‌توان از طریق تلفن همراه رزرو کرد. در طول مسیر ماشین اخبار و اطلاعات از جمله رویداد‌های فرهنگی و هنری که در مسیر قرار دارد را به سرنشینان اطلاع می‌هد.




پاریس میزبان نسل جدید
کارلوس گون مدیر رنو در مراسم رونمایی از مدل الکتریکی K-ZE در پاریس

ماشین الکتریکی برای همه
مهمترین ماشین رنو اگرچه در آستانه نمایشگاه پاریس رونمایی شد، اما در غرفه این شرکت در نمایشگاه غایب بود.

کارلوس گون، مدیر رنو یک روز پیش از آغاز نمایشگاه، مدل K-ZE رونمایی کرد که قرار است با همکاری نیسان و شرکت چینی دانگ فانگ ساخته شده و از سال آینده ابتدا در بازار چین و سپس در بازار‌های دیگر عرضه شود.

رنو یکی از پیشگامان ساخت ماشین‌های الکتریکی در جهان است. این شرکت می‌خواهد با K-ZE قوای محرکه الکتریکی را با قیمت ارزان در اختیار عموم قرار دهد.

رنو هنوز قیمت K-ZE را اعلام نکرده، اما پیش‌تر کارلوس گون از عرضه ماشینی در بازار چین خبر داده بود که قیمتش با در نظر گرفتن سوبسید دولت زیر هشت هزار دلار باشد.

K-ZE براساس مدل کیوید ساخته می‌شود که سه سال پیش برای بازار هند ساخته شد و اکنون علاوه بر هند در برزیل هم ساخته می‌شود.

به گفته رنو K-ZE با هر بار شارژ می‌تواند تا ۲۵۰ کیلومتر حرکت کند و با وجود قیمت ارزان با امکاناتی نظیر تهویه مطبوع، دوربین عقب و شیشه‌های برقی به مشتریان عرضه خواهد شد.

رنو می‌خواهد فروش محصولاتش را تا سال ۲۰۲۲ در چین به ۵۵۰ هزار دستگاه در سال افزایش دهد. علاوه بر K-ZE، این شرکت دو مدل الکتریکی دیگر هم در چین عرضه خواهد کرد.

پاریس میزبان نسل جدید
اسپیدستر آخرین سری از نسل کنونی پورشه ۹۱۱ است
هدیه هفتاد سالگی پورشه
پورشه که امسال هفتادمین سالگرد تاسیس خود را جشن می‌گیرد بخشی از غرفه خود در نمایشگاه پاریس را به نمایش تعدادی از محصولات قدیمی خود اختصاص داده بود. این شرکت همچنین اعلام کرد کانسپتی را که به مناسبت هفتادمین سال تاسیس پورشه ساخته بود در تعدادی محدود تولید خواهد کرد.

کانسپت ۹۱۱ اسپیدستر تابستان گذشته رونمایی شد. این ماشین بدون سقف است و از نظر ظاهری با مدل ۹۱۱ اندکی متفاوت است و بخش‌هایی از آن از جمله آیینه‌ها و باک بنزین با الهام از محصولات پورشه در دهه پنجاه میلادی طراحی شده است.

موتور اسپیدستر شش سیلندر با حجم چهار لیتر است و بیش از ۵۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و دنده ماشین شش سرعته و دستی است. اطلاعات فنی از ماشین منتشر نشده، اما حداکثر سرعت ماشین حدود ۳۲۰ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا صد کیلومتر آن کمی بیشتر از سه ثانیه تخمین زده می‌شود.


پاریس میزبان نسل جدید
پورشه ۹۳۵ با الهام از ماشین مسابقه‌ای مشهور شرکت در دهه ۷۰ میلادی ساخته شده است

پورشه اعلام کرده به مناسبت سالی که اولین محصول این شرکت به بازار عرضه شد، از اسپیدستر ۱۹۴۸ دستگاه ساخته می‌شود. این ماشین آخرین سری از نسل کنونی ۹۱۱ است. قرار است نسل جدید مدل ۹۱۱ به زودی معرفی شده و از سال آینده به بازار عرضه شود.

اسپیدستر تنها ماشینی نیست که پورشه برای بزرگداشت هفتادمین سال تاسیس خود می‌سازد. این شرکت هفته پیش از ماشینی رونمایی کرد که با الهام از مدل مشهور مسابقه‌ای ۹۳۵ این شرکت در دهه هفتاد ساخته شده است. نمونه‌ای که الهام بخش پورشه جدید است به موبی‌دیک مشهور بود و کارخانه آلمانی با آن در سال ۱۹۷۸ در مسابقات استقامت لومان شرکت کرد.

قوی‌ترین موتور مدل ۹۱۱ روی موبی‌دیک جدید سوار شده که ۷۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. اطلاعات فنی این ماشین هم هنوز منتشر نشده، اما حداکثر سرعت آن بیش از ۳۴۰ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعتش کمتر از سه ثانیه تخمین زده می‌شود. تنها ۷۷ دستگاه از ۹۳۵ جدید با قیمت پایه ۸۰۰ هزار دلار ساخته می‌شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید