نکات بهداشتی برای کاهش افسردگی پاییزی
کد خبر: ۶۳۸۲۸
بازدید: ۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
خانواده رنگ‌های قرمز باعث تحریک احساس هیجان و شادی در فرد می‌شوند، اما رنگ‌هایی که از خانواده آبی هستند باعث آرامش و سکون می‌شوند. معمولا افراد افسرده طرفدار رنگ‌های تیره و سیاه هستند بنابراین بهترین رنگ برای افراد افسرده، رنگ‌هایی از خانواده قرمز است تا حس تحرک و هیجان را در این افراد زنده کند.
نکات بهداشتی برای کاهش افسردگی پاییزی
 
فصل پاییز با وجود تمام زیبایی هایش، بیماری‌های روحی و جسمی هم با خود به همراه می‌آورد. سرماخوردگی یکی ازبیماری‌های فصل پاییز است. علاوه بر سرماخوردگی که یک مشکل جسمی است، بیماری‌های روحی زیادی هم در این فصل افراد را تهدید می‌کند.

آیا عوامل محیطی و اجتماعی در افسردگی پاییزی نقش دارند؟
بعضی وقت‌ها عوامل محیطی و اجتماعی در افسردگی پاییزی موثر است. به عنوان مثال شخصی که کار و کاسبی خوبی در تابستان دارد و اوج شلوغی و درآمدش در فصل تابستان است، باشروع پاییز و رکود شغلی دچار افسردگی می‌شود.

برای کاهش بی‌حوصلگی چه باید کرد؟
اگر افسردگی شدید باشد باید به روان پزشک مراجعه شود، اما اگر دچار افسردگی خفیف شدید، می‌توانید با برنامه ریزی درست در زندگی به بهبود افسردگی کمک کنید. به عنوان مثال برای زندگی تان برنامه ریزی کنید.

در سایت پزشکان بدون مرز، توصیه شده است که سعی کنید کارهایتان را به موقع انجام دهید، صبح پیاده روی و ورزش کنید تا با نشاط بیشتری بتوانید کار کنید، تغذیه و خواب خوب و کافی داشته باشید. در هفته ساعاتی را برای تفریح در نظر بگیرید و سعی کنید از غم و استرس دور باشید.

توصیه‌هایی برای کاهش افسردگی مادران باردار
خیلی از خانم‌ها در دوران بارداری به افسردگی مبتلا می‌شوند؛ بنابراین برای کاهش افسردگی در این دوران، همسران باید به خانم شان عشق بورزند، در کار‌های منزل به او کمک کنند، برنامه‌های شاد و ورزشی فراهم کنند، به سفر و مهمانی بروند و تا جایی که می‌توانند ابراز علاقه و عشق کنند تا خانم‌ها از استرس و افسردگی دور شوند.

نقش رنگ‌ها در کاهش افسردگی پاییزی
خانواده رنگ‌های قرمز باعث تحریک احساس هیجان و شادی در فرد می‌شوند، اما رنگ‌هایی که از خانواده آبی هستند باعث آرامش و سکون می‌شوند. معمولا افراد افسرده طرفدار رنگ‌های تیره و سیاه هستند بنابراین بهترین رنگ برای افراد افسرده، رنگ‌هایی از خانواده قرمز است تا حس تحرک و هیجان را در این افراد زنده کند.

رایحه‌های خوش
استشمام بو‌های خوش باعث تحریک حس شادمانی و آرامش در افراد می‌شود. بوی استوقودوس بسیار آرام بخش و نشاط آور و برای افراد افسرده گزینه مناسبی است.

ورزش و پیاده‌روی و شب نشینی
مهمانی رفتن در شب‌های پاییزی برای افراد افسرده، مفید است به شرطی که این کار هرشب تکرار نشود. چون اگر فرد افسرده، شب‌ها خیلی دیر بخوابد و نظم خوابش به هم بریزد، مضطرب و افسرده‌تر می‌شود.

نورپردازی درون خانه‌ها در پاییز چگونه باشد؟
یکی از دلایل افسردگی افراد در پاییز، هوای ابری و روز‌های کوتاه و تاریک است. برای رهایی از این مشکل، پرده‌ها را کنار بزنید و پنجره‌ها را باز کنید و اجازه دهید نور طبیعی خورشید به جای نور مصنوعی وارد اتاق شود.

نقش تغذیه در کاهش افسردگی چیست؟
مواد نشاسته‌ای جزو مواد شادی آور است. به همین دلیل ماکارونی، شکلات و زعفران (به مقدار کم) از موادی هستند که ضد افسردگی و شادی آورند. علاوه بر این، نوشیدن آب فراوان هم باعث حس شادابی در فرد می‌شود.

آیا افسردگی فصلی با جنسیت مرتبط است؟
به طور کلی زنان همیشه دوبرابرمردان به افسردگی مبتلا می‌شوند و این آمار در افرادی که به افسردگی فصلی مبتلا می‌شوند هم صدق می‌کند.


ورزش و پیاده روی هم برای افراد افسرده بسیار مفید است، چون حس هیجان و نشاط را در این افراد زنده می‌کند.
 
منبع: خراسان