تصاویر/ ماجرای معترض ویلچرنشین

تصاویر/ ماجرای معترض ویلچرنشین

عکاس فعال در غزه، جایزۀ خبرنگاران جنگی بایو کالوادو را به خاطر عکسش که اوایل سال جاری از تظاهرکنندۀ ویلچرنشین گرفته بود، برنده شد.

کد خبر : ۶۳۹۵۷
بازدید : ۲۷۴۰
تصاویر/ ماجرای معترض ویلچرنشین
فرادید | محمود حمس، عکاس فعال در غزه، جایزۀ خبرنگاران جنگی بایو کالوادو را به خاطر عکسش که اوایل سال جاری از تظاهرکنندۀ ویلچرنشین گرفته بود، برنده شد.

به گزارش فرادید به نقل از AFP، حمس که 38 ساله و ساکن نوار غزه است، درگیری‌های متعددی را از تظاهرات فلسطینی‌ها تا تجاوزات ارتش اسراییل را پوشش داده است. او در این نوشته از این اعتراضات می‌گوید.
تصاویر/ ماجرای معترض ویلچرنشین

محمد حمس: از جهاتی، پوشش این اعتراضات از پوشش حملات اسراییل خطرناکتر بود. معترضان در چارچوب "راهپیمایی بزرگ بازگشت" شروع به حرکت به سوی فنس میان اسراییل و غزه کردند. اعتراضات از روزی که آمریکا سفارتش را به بیت‌المقدس انتقال داد اوج گرفت و از آن زمان ادامه یافته است.

هر چه مردم بیشتری با اعتراضات همراه می‌شدند، شمار مجروحان افزایش ‌می‌یافت. از مارس امسال 5000 نفر هدف گلوله قرار گرفته‌اند.

مرد ویلچرنشین یک فعال و معترض شناخته شده است که هر هفته به فنس می‌آمد. اسمش صابر الاشغر است و شاید باورتان نشود، ولی فقط 29 سالش است. او با اتوبوس می‌آید و دوستانش کمکش می‌کنند که پیاده شود و او را محل اعتراضات همراهی می‌کنند.
تصاویر/ ماجرای معترض ویلچرنشین

دو مرد معلول دیگر نیز مرتب به تظاهرات می‌آمدند، اما هر دو کشته شده‌اند. دو خبرنگار نیز با وجود به تن داشتن کاورهای مخصوص رسانه، کشته شده‌اند.

تا آنجایی که من به خاطر دارم، این اولین باری است که تظاهراتی عظیم در فضایی باز و اینقدر نزدیک به مرز انجام می‌شود. مردم از نزدیک شدن به فنس هراس داشتند، چرا که بسیار در معرض تیر است و تک تیراندازان اسراییلی مراقب آنجا هستند.
تصاویر/ ماجرای معترض ویلچرنشین

مجروح شدن ترسناک است و اگر در غزه باشید، ترسناکتر هم می‌شود، چرا که غزه با کمبود دارو و امکانات درمانی روبروست. من هم هنگامی که این اتفاقات را پوشش می‌دادم، می‌ترسیدم. ولی خوب کار من همین است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید