واکنش ظریف به پمپئو: شرم نمی‌کنید!

واکنش ظریف به پمپئو: شرم نمی‌کنید!

جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، در واکنش به این بخش حرف‌های هم‌تای آمریکایی‌اش در توییتر نوشته است: "می‌دانید وزیر خارجه پومپئو؟ خود یمنی‌ها بوده‌اند که مسئول قحطی‌ای هستند که با آن مواجه اند. آن‌ها باید به مشتریان قصاب شما که میلیارد‌ها دلار برای بمباران اتوبوس مدرسه‌ها و "میلیون‌ها دلار برای التیام این خطر" هزینه کرده‌اند - راحت اجازه می‌دادند که آن‌ها را بی‌مقاومت از بین ببرند. "

کد خبر : ۶۴۲۵۰
بازدید : ۱۰۰۴
وزیر خارجه ایران در توییتر به حرف‌هایی که وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با بی‌بی‌سی مطرح کرده بود، واکنش نشان داده است.

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، در این مصاحبه گفت رهبران ایران هستند که باید برای جلوگیری از سختی‌های تحریم‌ها بر مردم ایران، رفتارشان را عوض کنند.

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در این باره در توییتر واکنش نشان داده و نوشته است: "... وزیرخارجه [آمریکا] پومپئو، ایران را بابت تحریم‌های نامشروع ایالات متحده مقصر می‌داند که جلوی دست‌رسی ایرانیان به خدمات مالی برای غذا و دارو را می‌گیرد. "
واکنش ظریف به پمپئو

وزیرخارجه جمهوری اسلامی نوشته است: "طبیعتا ما به رغم تلاش‌های ایالات متحده این‌ها [دارو و غذا] را برای مردممان تامین می‌کنیم. ولی ایالات متحده بابت جنایت علیه بشریت در قبال ایران و یمن مسئول است. "

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا در واشنگتن گفته بود که "چالش یمن، تا اندازه زیادی به گردن ایران است. "

او هم‌چنین در پاسخ به سوال درباره نقش عربستان سعودی در تلفات غیرنظامیان در یمن گفت: "سعودی‌ها میلیون‌ها و میلیون‌ها دلار کمک بشردوستانه کرده‌اند تا این خطرات و این لطمه‌ها را التیام بدهد."

جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، در واکنش به این بخش حرف‌های هم‌تای آمریکایی‌اش در توییتر نوشته است: "می‌دانید وزیر خارجه پومپئو؟ خود یمنی‌ها بوده‌اند که مسئول قحطی‌ای هستند که با آن مواجه اند. آن‌ها باید به مشتریان قصاب شما که میلیارد‌ها دلار برای بمباران اتوبوس مدرسه‌ها و "میلیون‌ها دلار برای التیام این خطر" هزینه کرده‌اند - راحت اجازه می‌دادند که آن‌ها را بی‌مقاومت از بین ببرند. " او در انتهای توییتش با برچسب (هشتگ) نوشته است: "شرم نمی‌کنید؟ "
واکنش ظریف به پمپئو

اگرچه پمپئو مدعی شد که رژیم عربستان میلیون‌ها دلار برای کمک‌های بشردوستانه به یمن اختصاص داده است، اما در واقع عربستان نزدیک به چهار سال است که جنگی را بر مردم یمن تحمیل کرده که نتیجه‌ای جز کشته یا زخمی شدن هزاران یمنی و آواره شدن میلیون‌ها نفر دیگر نداشته است.

ائتلاف عربی طی این چند سال پیوسته با انواع تسلیحات کشنده و غیرمتعارف از جمله بمب‌های خوشه‌ای یمن را بمباران کرده است.

سعودی‌ها در تابستان سال جاری با بمباران یک اتوبوس حامل کودکان دبستانی، ۳۹ نفر را کشته و ۵۱ تن دیگر را زخمی کردند که بیشتر قربانیان کودک بودند.

ائتلاف نظامی به سرکردگی عربستان از فروردین ماه سال ۹۴ با ادعای حمایت از دولت مستعفی و فراری یمن، این کشور را هدف تجاوز نظامی قرار داد که بر اثر آن تاکنون دستکم ۱۶ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.


۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید