سرنوشت "ساندرو تحویل سایپا"!

سرنوشت "ساندرو تحویل سایپا"!

بلافاصله پس از انتشار این خبر در رسانه‌ها، سایپا روز گذشته در بخشنامه‌ای به نمایندگی‌های مجاز اعلام کرد مشتریانی که رنو ساندرو و تندر ۹۰ ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند محصولات خانواده پراید یا تیبا را به‌جای خودروی ثبت‌نامی خود از شرکت تحویل بگیرند.

کد خبر : ۶۴۳۵۴
بازدید : ۳۱۶۶
ساندروی سایپا، پراید شد!
سایپا اعلام کرد مشتریانی که ساندرو و تندر ۹۰ ثبت نام کرده‌اند، می‌توانند پراید و تیبا تحویل بگیرند. این طرح که به نمایندگی‌های مجاز اعلام شده چنان با واکنش‌های منفی روبرو شد که بعد از ساعاتی لغو شد.
ساندروی سایپا، پراید شد!
در بخشنامه سایپا به نمایندگی‌های فروش آمده است:

احتراما ضمن پوزش از مشتریان به جهت تأخیر پیش امده در ایفای تعهدات انواع محصولات رنو شرکت پارس خودرو به اطلاع می‌رساند: مشتریان محترم می‌توانند در صورت تمایل نسبت به انتخاب یکی از دو روش پیشنهادی زیر اقدام کنند.

۱. انتظار مشتریان محترم تا رفع مشکل تولید محصولات رنو با شرایط ذیل:

الف-قیمت محصولات به قیمت زمان تحویل مشتری طبق قرارداد محاسبه خواهد شد.

ب-سود مشارکت و تأخیر طبق قرارداد به میزان ۲۷ درصد (۱۵ درصد سود مشارکت) ادامه خواهد یافت.

پیشنهاد اول برای مشتریانی که قصد تبدیل خودرو دارند:

جایگزینی تعهدات رنو با محصولات X. ۱۰۰ (سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۵۱) و X. ۲۰۰ (تیبا، تیبا۲، ساینا) با سود مشارکت و تأخیر به میزان ۲۷ درصد طبق قرارداد به یکی از روش‌های ذیل:

الف) تعهدات انواع ساندرو و استپ وی به دو دستگاه خودرو یک دستگاه X. ۱۰۰ و یک دستگاه X. ۲۰۰ که یک دستگاه با موعد تحول بهمن ۹۷ به بعد با قیمت زمان تحویل محصول رنو مشتری و یک دستگاه با زمان تحویل آذر ۹۸ به قیمت روز شرکت.

ب) تعهدات تندرو به یک دستگاه خودرو X. ۱۰۰ (سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۵۱) و X. ۲۰۰ (تیبا، تیبا۲، ساینا) با موعد تحویل بهمن ۹۷ به بعد با قیمت زمان تحویل محصول رنو مشتری.
ساندروی سایپا، پراید شد!

روز گذشته محمدرضا سروش، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا (Saipa) با اعلام این‌که برای حفظ منافع مشتریان طرحی برای تأمین قطعات رنو ساندرو (Renault Sandero) پیش‌بینی کرده‌ایم، گفت:

هم‌اکنون تعهدات سایپا به مشتریان، بیش از قطعات CKD موجود در انبار‌ها است. با خروج رنو از کشور، تکلیف خودرو‌های ساندرو پیش فروش شده که هنوز به دست مشتریان نرسیده، مشخص نیست. به همین دلیل همکاران ما در شرکت پارس خودرو در تلاش برای اتخاذ تمهیداتی مناسب با همکاری وزارت صنعت هستند.
ما برای حفظ منافع مشتریان طرحی برای تأمین قطعات رنو ساندرو پیش‌بینی کرده‌ایم؛ اما هنوز این طرح به جمع‌بندی نرسیده است و اگر به نتیجه نرسیم خودرو‌های دیگر را جایگزین این محصول خواهیم کرد.
بیشتر بخوانید: رنو در موقعیت ترک ایران

مدیرعامل سایپا در پاسخ به این پرسش که چرا شرکت سایپا با توجه به تعهدات خود، پیش‌بینی لازم را برای تأمین قطعات رنو ساندرو انجام نداده است، گفت:

ثبت‌نام‌های این خودرو همگی برای قبل از اردیبهشت ۹۷ است. رنو در دوره قبل با وجود تحریم‌ها از کشور خارج نشد و به همین دلیل دوستان هم فکر می‌کردند که این بار هم به تعهدات خود پایبند خواهد بود و از کشور خارج نمی‌شود.

اما بلافاصله پس از انتشار این خبر در رسانه‌ها، سایپا روز گذشته در بخشنامه‌ای به نمایندگی‌های مجاز اعلام کرد مشتریانی که رنو ساندرو و تندر ۹۰ ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند محصولات خانواده پراید یا تیبا را به‌جای خودروی ثبت‌نامی خود از شرکت تحویل بگیرند.

بعد از واکنش‌های شدیدی که به پیشنهاد سایپا نشان داده شد، این شرکت طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد بخشنامه ۳۳۳۵۸۰ درباره پیشنهاد جایگزینی به خریداران محصولات رنو، اجرا نخواهد شد.
سرنوشت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید