حکم پرونده جنجالی؛ همان که دایی پیش‌بینی کرد

کمیته انضباطی رای خود را در خصوص شکایت تیم سیاه جامگان مبنی بر حضور غیرمجاز فرید بهزاد کریمی-بازیکن تیم صبای قم در هفته سیزدهم رقابتهای لیگ برتر را اعلام کرد.

کد خبر : ۷۲۳۷
بازدید : ۴۹۰۷
کمیته انضباطی رای خود را در خصوص شکایت تیم سیاه جامگان مبنی بر حضور غیرمجاز فرید بهزاد کریمی-بازیکن تیم صبای قم در هفته سیزدهم رقابتهای لیگ برتر را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، رای صادره به شرح زیر است:

1-مستنداً به بند 14 ماده 68 آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال، مهلت ارایه اعتراض به نماینده فدراسیون یا هیأت فوتبال برای اعتراض به بازیکنان حریف از حیث مجاز بودن برای مسابقه، از ابتدای مسابقه تا 2 ساعت بعد از پایان مسابقه می باشد و پس از آن هیچ اعتراضی پذیرفته نخواهد شد، لذا از آنجایی که مسابقه بین دو تیم صبای قم و سیاه جامگان در ساعت 15:00 مورخ 94/9/8 انجام شده و اعتراض باشگاه فرهنگی سیاه جامگان در تاریخ 94/9/10 به فدراسیون فوتبال ارسال شده بود، این اعتراض قابل رسیدگی تشخیص داده نشده و مردود اعلام می‌شود.

2-کمیته انضباطی به استناد ماده 30 آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال که صلاحیت عام برای رسیدگی به تخلفات مشمول این آیین نامه را به کمیته انضباطی اعطا کرده است، اعلام می‌کند که سازمان لیگ فدراسیون فوتبال به استناد بند شش از بخش دوم از پیوست شماره 1 آیین نامه نقل و انتقالات بازیکنان حرفه‌ای فوتبال که در خصوص بازیکنان شاغل خدمت سربازی مقرر کرده است "به محض" اتمام دوره سربازی می‌توانند به باشگاه قبلی خود بازگردند، بدون در نظر گرفتن محدودیت‌های زمانی مربوط به فصل نقل و انتقالات، کارت مسابقه و مجوز حضور بازیکن را خارج از زمان فصل نقل و انتقالات صادر کرده است که این امر با محدویت‌های در نظر گرفته شده در ماده 13 آیین نامه نقل و انتقالات بازیکنان و نیز با قسمت اخیر همان بند 6 بخش دوم پیوست شماره 1 آیین نامه مذکور که قید شده است انتقال بازیکنان شاغل خدمت سربازی باید "با رعایت سایر مقررات آیین نامه نقل و انتقالات "صورت پذیرد، در تعارض است.

** بر همین اساس:

الف) کمیته انضباطی باشگاه فرهنگی ورزشی صبای قم را در انجام انتقال این بازیکن در خارج از فصل نقل و انتقالات مقصر تشخیص نمی‌دهد و ضمن رفع اثر از دستور موقت صادر شده اعلام می‌کند که این باشگاه نمی‌تواند تا شروع زمان بعدی نقل و انتقالات و باز شدن پنجره مربوط به نقل و انتقالات و انجام تشریفات لازم، از این بازیکن استفاده کند.

ب) با توجه به الزامی بودن انجام خدمت مقدس نظام وظیفه و با توجه به وجود تعارض‌هایی که در آئین نامه مربوط به نقل و انتقالات با سایر مقررات داخلی و بین المللی، باید موارد مربوط به نقل و انتقال بازیکنان مشمول خدمت نظام وظیفه چه در زمان جدا شدن از باشگاه قبلی و چه زمان بازگشت به آن باشگاه، توسط مرجع ذی صلاح مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد و پس از تصویب، جهت اجرا، ابلاغ شود.

ج‌)سازمان لیگ فدراسیون فوتبال تا هنگام اصلاح آیین نامه فعلی و رفع تعارضات، از انتقال بازیکنان شاغل در خدمت سربازی خارج از زمان مجاز نقل و انتقالات خودداری کند.

رای صادر شده به استناد ماده 48 آیین نامه انضباطی قطعی و لازم الاجراء است.

به گزارش ایسنا، امروز علی دایی در نشست خبری‌اش پیش از دیدار برابر استقلال پیش‌بینی کرده بود که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال چنین حکمی را صادر می‌کند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید